SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Chronological Analysis of Intellectual Demands in the Turkish Writing Curricula
SAGE OPEN
, cilt.13, ss.1-15, 2023 (SSCI)
An exploration of the determinants of middle school students’ argument quality by classroom discourse analysis
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.41, sa.1, ss.343-371, 2023 (SSCI)
Understanding linkage between teacher talk moves, discourse contexts and students’ talk productivity
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.41, sa.4, ss.1452-1479, 2023 (SSCI)
Quality Indicators of an Experienced Middle School Science Teacher’s Argument‑Based Inquiry Teaching
SCIENCE AND EDUCATION
, cilt.32, ss.689-736, 2023 (SSCI)
Determining the Mechanics of Classroom Discourse in Vygotskian Sense: Teacher Discursive Moves Reconsidered
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.50, ss.1639-1663, 2020 (SSCI)
Social negotiations of meanings and changes in the beliefs of prospective teachers: A vygotskian perspective
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.44, ss.57-80, 2018 (SSCI)
An exploration of Turkish teachers’ attributions to barriers faced within learner-centred teaching
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.43, ss.186-209, 2017 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Describing teacher educators’ metatalk moves enacted for teaching how to teach concepts
Education Inquiry
, cilt.0, sa.0, ss.1-33, 2023 (ESCI)
Relationship Between a Teacher Educator's Questions and the Development of Prospective Teachers’ Critical Thinking
ECNU Review of Education
, cilt.6, ss.105-140, 2023 (Hakemli Dergi)
Exploring Prospective Classroom Teacher Question Types for Productive Classroom Dialogue
ECNU REVIEW OF EDUCATION
, cilt.0, sa.0, ss.1-25, 2022 (Scopus)
Öğretmen Adaylarının “Öğretmen Adayı” ve “Öğretmen Eğitimcisi” Kavramlarına Yönelik Metaforik İmgelemlerinin İncelenmesi
Journal of Higher Education and Science
, cilt.11, sa.2, ss.367-384, 2021 (Hakemli Dergi)
Mapping out teacher educators’s conceptions of teaching: composing phenomenographic argument
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.9, sa.3, ss.502-518, 2019 (Hakemli Dergi)
Türkiye Yükseköğretimindeki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Tercihler
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.9, sa.1, ss.17-36, 2019 (Hakemli Dergi)
An Exploration of Graduate Learners’ Academic Attributions: A Case Study from Higher Education Context
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.8, sa.3, ss.605-618, 2018 (Hakemli Dergi)
PEDAGOJİK İNANÇ SİSTEMLERİ ÖLÇEĞİNİN UYGULAMALI OLARAK UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.8, sa.3, ss.626-642, 2018 (Hakemli Dergi)
Sosyal Oluşturmacı Öğretimin Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretmeye Yönelik İnançlarına ve Sınıf içi Uygulamalarına Etkisinin İncelenmesi
İlköğretim Online
, cilt.16, sa.4, ss.1505-1531, 2017 (Hakemli Dergi)
Investigating the effects of social constructivist teaching on prospective teachers’ beliefs about teaching and learning and in-class implementations,Sosyal oluşturmacı öğretimin öğretmen adaylarının öğrenme ve öğretmeye yönelik inançlarına ve sınıf içi uygulamalarına etkisinin incelenmesi
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.16, ss.1505-1531, 2017 (Scopus)
A Critical Review: Connecting Nature of Science and Argumentation
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.25, sa.4, ss.501-521, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Türkiye Yükseköğretimi Akreditasyon Çalışmalarındaki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler
VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SORULARININ TÜREVLERİNİN VE BİLİŞSELDÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
VIII International Eurasian Educational Research Congress (ONLINE), 27 Haziran 2021
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Söylemine Dayalı Etkinliklerde Oluşturdukları Etkileşim Örüntülerinin İncelenmesi
KARADENİZ ZİRVESİ 3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 04 Ekim 2020
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Söylemine Dayalı Etkinliklerde Oluşturdukları Etkileşim Örüntülerinin İncelenmesi
Karadenı̇z Zı̇rvesı̇ 3. Uluslararası Sosyal Bı̇lı̇mler Kongresı̇, 25 - 26 Nisan 2020
UYARILMIŞ GERİ ÇAĞIRMA SEANSLARI (STIMULATED RECALL SESSIONS) İLE ÖĞRETMENLERİN SINIF İÇİ SORU SORMA PRATİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
III. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, 30 Kasım 2019
Öğretmenlerin Öğrenmeye ve Öğretmeye Yönelik Metabilişsel Farkındalıkları Ölçeğinin Geliştirilmesi
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Konferansı, İstanbul, Türkiye, 26 Ekim 2019
Fen Öğretmenlerinin Sorularının Türlerinin Ve Bilişsel Taleplerinin Belirlenmesi
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 06 Haziran 2019
ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÖYLEMSEL HAMLELERİNİN ÖĞRENENLERİN BİLİŞSEL KATKILARINA ETKİSİNİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE ARAŞTIRILMASI
VI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 Haziran 2019
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenmeye, Öğretmeye, Bilgiye Yönelik Algıları ve Bunların Sınıf İçi Yansımaları
VI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 Haziran 2019
Fen Konularının Öğretiminde Sergilenen Söylemsel Hamlelerin Nitel Analizi
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 04 Mayıs 2019
Soyuttan Somuta: Damlaları Sayıyoruz
16. Egitimde İyi Örnekler Konferansı, 13 Nisan 2019
Çelişki-Müzakere-Uzlaşı ve Bilim Yapmak
16. Egitimde İyi Örnekler Konferansı, 13 Nisan 2019
Kimya Kavramlarının Öğretiminde Makro, Mikro ve Sembolik Boyutların Etkileşimi Üzerine Bir Uygulama Örneği
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 05 Şubat 2019
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Genetik Klonlamaya İlişkin Bilimsel ve Sosyobilimsel Argümantasyon Kalitelerinin Alan Bilgisi Yönünden İncelenmesi.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
Kitap & Kitap Bölümleri
SINIFTA SORU SORMA STRATEJİLERİ
NOBEL AKADEMİK, Ankara, 2022
SOSYOBİLİMSEL KONULARDA ARGÜMANTASYON
SOSYOBİLİMSEL KONULAR , Dilek Karrışan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-25, 2021
YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRETİMİN İLKELERİ ÜZERİNE PEDAGOJİ TEMELLİ BİR SÖYLEM ANALİZİ: VYGOTSKYCİ PERSPEKTİF
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI, İstanbul, 2019
EĞİTİM VE TEKNOLOJİ ETKİLEŞİMİNE FELSEFİ VE PEDAGOJİK BİR YAKLAŞIM
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, DEVRİM AKGÜNDÜZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.35-56, 2019