Doç. Dr. YILMAZ SOYSAL


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

88

Atıf (WoS)

76

H-İndeks (WoS)

9

Atıf (Scopus)

176

H-İndeks (Scopus)

8

Açık Erişim

1

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Exploration of the relations between the teacher’xxs discursive roles and the students’xx cognitive contributions to the classroom discourse

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2020 - 2024

2020 - 2024

Doç. Dr.

İstanbul Aydın Üniversitesi

2017 - 2020

2017 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Aydın Üniversitesi

2015 - 2017

2015 - 2017

Araştırma Görevlisi

İstanbul Aydın Üniversitesi

2012 - 2015

2012 - 2015

Araştırma Görevlisi

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2021

2021

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SORULARININ TÜREVLERİNİN VE BİLİŞSELDÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

SOYSAL Y.

VIII International Eurasian Educational Research Congress (ONLINE), 27 Haziran 2021

2020

2020

ÖĞRETMEN ADAYLARININ PEDAGOJİK-EPİSTEMOLOJİK İNANÇ SİSTEMLERİ İLE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ YAPILARININ İNCELENMESİ

Soysal Y.

International Marmara Social Sciences Congress IMASCON, Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, ss.1-3

2020

2020

ÖĞRETİM ELEMANLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Soysal Y.

International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2020 – Autumn) , Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, ss.104-110

2020

2020

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Söylemine Dayalı Etkinliklerde Oluşturdukları Etkileşim Örüntülerinin İncelenmesi

BAŞALEV S., SOYSAL Y.

Karadenı̇z Zı̇rvesı̇ 3. Uluslararası Sosyal Bı̇lı̇mler Kongresı̇, 25 - 26 Nisan 2020

2019

2019

Öğretmenlerin Öğrenmeye ve Öğretmeye Yönelik Metabilişsel Farkındalıkları Ölçeğinin Geliştirilmesi

KUTLUCA A. Y., SOYSAL Y.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Konferansı, İstanbul, Türkiye, 26 Ekim 2019

2019

2019

Fen Öğretmenlerinin Sorularının Türlerinin Ve Bilişsel Taleplerinin Belirlenmesi

SOYSAL Y.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, 06 Haziran 2019

2019

2019

Fen Konularının Öğretiminde Sergilenen Söylemsel Hamlelerin Nitel Analizi

SOYSAL Y.

6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 04 Mayıs 2019

2019

2019

Soyuttan Somuta: Damlaları Sayıyoruz

SOYSAL Y.

16. Egitimde İyi Örnekler Konferansı, 13 Nisan 2019

2019

2019

Çelişki-Müzakere-Uzlaşı ve Bilim Yapmak

SOYSAL Y.

16. Egitimde İyi Örnekler Konferansı, 13 Nisan 2019

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

SINIFTA SORU SORMA STRATEJİLERİ

SOYSAL Y., RADMARD S.

NOBEL AKADEMİK, Ankara, 2022

2021

2021

SOSYOBİLİMSEL KONULARDA ARGÜMANTASYON

Soysal Y.

SOSYOBİLİMSEL KONULAR , Dilek Karrışan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-25, 2021

2019

2019

EĞİTİM VE TEKNOLOJİ ETKİLEŞİMİNE FELSEFİ VE PEDAGOJİK BİR YAKLAŞIM

SOYSAL Y.

Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, DEVRİM AKGÜNDÜZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.35-56, 2019