Biyografi
D. Çiğdem Ünal 1994 yılında göreve başladığı Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda profesör olarak çalışmakta ve aynı zamanda Anabilim Dalı Başkanlığı görevini yürütmektedir.
Çalışma alanları yabancı dil olarak Almanca bağlamında edebiyat öğretimi, dil becerilerinin öğretimi, strateji öğretimi, teknoloji kullanımı ve öğretmen yetiştirmedir.
Eğitim Bilgileri
1997 - 2003
1997 - 2003Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Alman Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Dilleri Ve Edebiyatları (Alman Dili Ve Edebiyatı), Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Alman Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Alman Eğitim Romanında Avangard Dönüşümler
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili Ve Edebiyatı (Dr)
1996
1996Yüksek Lisans
Peter Handke'nin "Mein Jahr in der Niemandsbucht" Adlı Romanından Örneklemelerle Edebiyatta Üstkurmaca Ögesi
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili Ve Edebiyatı (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriAlmanca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016SLRF 2016 35th Second Language Research Forum
Mesleki Eğitim
Teachers College - Columbia University in the City of New York
2010
2010Methodentraining DaF und Moodle für den Deutsch- und Fremdsprachenunterricht
Mesleki Eğitim
IIK Düsseldorf
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
Almanca Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2013 - 2019
2013 - 2019Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2006 - 2013
2006 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2004 - 2006
2004 - 2006Öğretim Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2005 - 2005
2005 - 2005Araştırmacı
Universitaet Augsburg, Philologisch-Historische Fakultaet, Germanistik
1994 - 2004
1994 - 2004Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorYüksekokul Yönetim Kurulu Üyesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi A.B.D.
2017 - 2020
2017 - 2020Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2016 - 2020
2016 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2009 - 2019
2009 - 2019Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1993 - 1994
1993 - 1994Dış Ticaret Elemanı
Şirket, EVER İhracat-İthalat A.Ş Taksim İstanbul, Dış Ticaret, Dış Ticaret Elemanı
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
İNGİLİZCEDEN SONRA İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCA - DİL ÖĞRENME VE ÖĞRETME DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ
Ünal D. Ç. (Danışman)
F.IRMALI(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
TÜRKİYE'DE ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ: SİSTEMATİK LİTERATÜR İNCELEMESİ VE META-SENTEZ ÇALIŞMASI
Ünal D. Ç. (Danışman)
C.Küçük(Öğrenci)
2024
2024Doktora
EINE GESPRÄCHSANALYTISCHE UNTERSUCHUNG ZUR L2-KLASSENINTERAKTION VON DAF-LERNERN IM SEKUNDARBEREICH
Ünal D. Ç., DEMİR D. (Eş Danışman)
P.DOĞAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
EINE STUDIE ZUR FÖRDERUNG DER INTERAKTIONSKOMPETENZ VON ANGEHENDEN DAF-LEHRKRӒFTEN
Ünal D. Ç. (Danışman)
Y.ACAR(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Eine Studie zur Förderung der akademischen Textkompetenz im Kontext der DaF-Lehrerausbildung
Ünal D. Ç. (Danışman)
N.SÖNMEZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Eine Untersuchung zum Gebrauch von Fremdsprachenlernstrategien türkischer DaF-Lerner an Anadolu-Gymnasien
Ünal D. Ç. (Danışman)
İ.GARBİOĞLU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Einsatz einer Lernplattform zur sprachlichen Bildung von DaF-Studierenden
Ünal D. Ç. (Danışman)
Ü.KALE(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Eine literaturdidaktische Untersuchung am Beispiel des DaF-Lehrwerks EM NEU
Ünal D. Ç. (Danışman)
E.OTUZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Die Vermittlung von Lesestrategien und ihr Einfluss auf den Strategiegebrauch
Ünal D. Ç. (Danışman)
N.SÖNMEZ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Eine empirische Untersuchung zur Implementierung des EPOSA in der DaF-Lehrerausbildung.
Ünal D. Ç.
Informationen Deutsch als Fremdsprache (InfoDaF)
, cilt.52, sa.4, ss.437-461, 2025 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Literatur und Lehrbucharbeit
Ünal D. Ç.
Fremdsprache Deutsch Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts
, cilt.65, sa.65, ss.35-41, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Zur Förderung der akademischen Textkompetenz in der Ausbildung der DaF-Lehrkräfte
Sönmez Genç N., Ünal D. Ç.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.9, sa.1, ss.250-272, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Bildungsroman Türünde Avangart Dönüşümler
Ünal D. Ç.
Lacivert
, cilt.16, sa.96, ss.50-55, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2020
20205. Training von Lesestrategien im deutschsprachigen Literaturseminar
Sönmez Genç N., Ünal D. Ç.
Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.43, ss.301-324, 2020 (ESCI)
2019
20196. A Situation and Needs Analysis on Classroom Interactional Competence in German Language Teaching
Ünal D. Ç., Bozbıyık M., Acar Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, ss.1-26, 2019 (ESCI)
2018
20187. Türk İnsanını ve Kültürünü Tanımak: Almanca Erasmus Deneyim Raporlarında Kültürlerarası Etkileşimin İncelenmesi
Ünal D. Ç.
Bilig
, cilt.87, ss.1-37, 2018 (SSCI)
2017
20178. An Investigation of Foreign Language Courses with and without Video Technology
ALTAY İ. F., ÜNAL D. Ç.
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.9, ss.49-69, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Die Vermittlung von Lesestrategien und ihr Einfluss auf den Strategiegebrauch
Sönmez Genç N., Ünal D. Ç.
Moderna Sprak
, cilt.111, ss.35-58, 2017 (AHCI)
2017
201710. Anadili Almanca Olan Erasmus Öğrencilerinin Türkçe Öğrenmeye Yönelik Deneyimlerinin ve Yaklaşımlarının İncelenmesi
ÜNAL D. Ç.
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.26, ss.293-328, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Dramapädagogische Methoden im DaF-Unterricht - Eine Untersuchung Zur Selbsteinschätzung
Ünal D. Ç., Sönmez Genç N.
Journal of Turkish Studies
, cilt.12, ss.501-534, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Literatur im DaF-Unterricht
ÜNAL D. Ç.
Deutsche Lehrer im Ausland, VDLIA
, cilt.62, ss.382-383, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
201513. Der Einsatz von Literatur vom Anfangsunterricht bis zur Klasse 12 - Implikationen für die Lehrerfortbildung
ÜNAL D. Ç.
Deutsche Lehrer im Ausland, VDLIA
, cilt.62, ss.159-163, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
201514. Arada Bir… Şiirler. Yabancı Dil Olarak Almanca. A1-C1 Düzeyi
Ünal D. Ç.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.1, ss.108-110, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Video-Podcasts for Learning German: A Study on the didactical Potential
Ünal D. Ç.
MODERNA SPRAK
, cilt.109, sa.2, ss.104-121, 2015 (AHCI)
2013
201316. Almanca Eğitim Veren Bölümlerde Ders Materyallerinin Saptanmasına ve Üretimine Yönelik Bir Proje Önerisi
Ünal D. Ç.
Diyalog INTERKULTURELLE ZEITSCHRIFT FÜR GERMANISTIK
, cilt.2013, ss.103-109, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201317. Kreativer Umgang mit literarischen Texten
Ünal D. Ç.
Fremdsprache Deutsch Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts
, cilt.49, ss.11-16, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Studierendenbefragung zum Einsatz der Lernplattform Moodle zur Schreibförderung im DaF Studium
Ünal D. Ç.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, ss.19-48, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201319. The Effect of Teaching Practicum on Foreign Language Teacher Candidates' Non-Verbal Communication Use Level
ÜNAL D. Ç., ALTAY İ. F.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.3, ss.417-429, 2013 (SSCI)
2012
201220. Gedichte im DaF-Unterricht
Ünal D. Ç.
Deutsche Lehrer im Ausland, VDLIA
, cilt.60, ss.437-438, 2012 (Hakemsiz Dergi)
2012
201221. EFFECTS OF GENDER AND UNIVERSITY MAJOR ON PREPARATORY SCHOOL STUDENTS' USE OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING STRATEGIES
Ayirir I. O., Ariogul S., ÜNAL D. Ç.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.42, ss.60-71, 2012 (SSCI)
2011
201122. THE USE OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING STRATEGIES BY UNIVERSITY STUDENTS LEARNING ENGLISH, GERMAN AND FRENCH
ÜNAL D. Ç., ONURSAL-AYIRIR I., ARIOGUL S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.41, ss.473-484, 2011 (SSCI)
2010
201023. Kompetenzförderung durch literarisches Lernen im DaF Unterricht
ÜNAL D. Ç.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.105, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201024. Theoretische Grundlagen der fremdsprachlichen Literaturdidaktik
ÜNAL D. Ç.
Ankara Üniversitesi DTCF Dergisi , ss.109, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200925. Schüler produzieren einen Comic im Powerpoint-Programm
Ünal D. Ç.
Almanca Dil Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.2-7, 2009 (Hakemsiz Dergi)
2009
200926. LANGUAGE USE OF VERY YOUNG LEARNERS IN GERMAN CLASSROOM AT PRESCHOOL
Unal D. Ç.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.37, ss.174-188, 2009 (SSCI)
2007
200727. Lehr- und Lernprozesse fremdsprachlicher Literaturdidaktik: Eine Untersuchung mit türkischen DaF Studierenden am Beispiel des literarischen Rollenspiels
Ünal D. Ç.
Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht
, cilt.12, sa.3, ss.17, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200628. Ein Unterrichtsvorschlag für leserorientierte Literaturdidaktik und aufgabengestütztes Fremdsprachenlernen: "Der weinende Granatapfel"
Ünal D. Ç.
H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, ss.221-233, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200529. Bildungsroman Türüne Kavram Temelinde Bir Yaklaşım
ÜNAL D. Ç.
Littera Edebiyat Yazıları , cilt.17, ss.55-70, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200530. Yabancı Dil Öğretiminde Edebi Metinler Yenilikçi Yaklaşımlara Geçiş Süreci ve Gerekçeleri
Ünal D. Ç.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education
, cilt.29, ss.203-212, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200531. Die Lektüre von metafiktionalen Texten
Ünal D. Ç.
Ankara Üniversitesi DTCF Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.115, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200432. Eğitim Romanı Türünde Postmodernist Bir Açılım Patrick Süskind in Kokusu
ÜNAL D. Ç.
Frankofoni, Fransız Dili ve Edebiyatı İnceleme ve Araştırmaları Ortak Kitabı , ss.277, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200333. Mein Jahr in der Niemandsbucht: ein Roman über nichts
Ünal D. Ç.
Ege Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, ss.86-93, 2003 (Hakemli Dergi)
2001
200134. Ingeborg Bachmann’ın Ağustos Böcekleri Adlı Radyo Oyunu
ÜNAL D. Ç.
Littera Edebiyat Yazıları, , cilt.9, ss.189-201, 2001 (Hakemli Dergi)
1998
199835. Max Frisch’in Montauk Adlı Eserinde Yabancı Dil Öğesi
ÜNAL D. Ç.
Gündoğan Edebiyat , cilt.16, ss.91-98, 1998 (Hakemsiz Dergi)
1998
199836. Über Peter Handkes Literaturauffassung
Ünal D. Ç.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, ss.107-114, 1998 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Yabancı Dil Öğretmenliği Okuyanlar için Avrupa Portfolyosu’nun Almanca Öğretmenliği Programı Bünyesinde Uygulanması
Ünal D. Ç.
XVII. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress , İzmir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2025, ss.125-126, (Özet Bildiri)
2025
20252. Eine Untersuchung zu Deutsch als Tertiärsprache nach Englisch
Irmalı F., Ünal D. Ç.
XVII. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İzmir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2025, ss.73, (Özet Bildiri)
2025
20253. Eine Untersuchung zu Deutsch als Tertiärsprache nach Englisch
Irmalı F., Ünal D. Ç.
XVII. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İzmir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2025, ss.76-77, (Özet Bildiri)
2024
20244. FOREIGN LANGUAGE TEACHER EDUCATION AND EUROPEAN INITIATIVES TO PROMOTE TEACHING COMPETENCE Fremdsprachliche Lehrerbildung und europäische Initiativen zur Förderung der Lehrkompetenz
Ünal D. Ç.
8th CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRES Education, Science, Art and Society in the 21th Century: Innovative Approaches and Competencies, Krakow, Polonya, 8 - 10 Temmuz 2024, ss.46-53, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. Potenziale der prozessorientierten Schreibdidaktik: Eine qualitative Inhaltsanalyse der Wahrnehmung und Attribuierung von DaF-Lehramtsstudierenden
Sönmez Genç N., Ünal D. Ç.
8. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi "21. Yüzyılda Eğitim, Bilim, Sanat ve Toplum: Yenilikçi Yaklaşımlar ve Yetkinlikler", Krakow, Polonya, 8 - 10 Temmuz 2024, ss.1-2, (Yayınlanmadı)
2023
20236. ALMANCA ERASMUS DENEYİM RAPORLARI BAĞLAMINDA KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİM VE KÜLTÜRLERARASI ÖĞRENME
Ünal D. Ç.
7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Ein Praktikumskonzept zur Förderung der unterrichtlichen Interaktionskompetenz
Acar Y., Ünal D. Ç.
XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2023, ss.82, (Özet Bildiri)
2023
20238. Zur Rolle der Prozessorientierung bei der Förderung der akademischen Textkompetenz: Eine Untersuchung mit angehenden DaF-Lehrkräften
Sönmez Genç N., Ünal D. Ç.
XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, 8 - 10 Mayıs 2023, ss.95, (Özet Bildiri)
2021
20219. ALMAN DİLİ EĞİTİMİ ANA BİLİM DALLARINDA EDEBİ METİN SEÇİMİ VE KANONLAŞMA
Ünal D. Ç.
XV. Internationaler Türkischer Germanistik Kongress, Edirne, Türkiye, 30 Eylül - 02 Ekim 2021, ss.36, (Özet Bildiri)
2016
201610. Okuma Stratejilerinin Öğretimi ve Strateji Kullanımı Üzerindeki Etkisi
SÖNMEZ GENÇ N., ÜNAL D. Ç.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül 2016, ss.10-11, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. Die türkisch deutsche Migrationslyrik im kreativen DaF Unterricht
ÜNAL D. Ç.
XII. Türkischer InternationalerGermanistik Kongress, MIGRATION UND KULTURELLE DIVERSITÄT, Kocaeli, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Almanca Yazma Becerisinin Moodle Öğrenme Platformu Aracılığıyla Desteklenmesine Yönelik Bir Araştırma
Ünal D. Ç.
VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Mayıs 2016, ss.1217-1237, (Tam Metin Bildiri)
2010
201013. Geleneksel ve Modern Yapılı Sınıf İçi Uygulamaların Almanca Öğretmeni Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Karşılaştırılması
Ünal D. Ç.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 Mayıs 2010, ss.1059-1070, (Tam Metin Bildiri)
2009
200914. Almancanın ve Alman Edebiyatının Öğretiminde Edebi Metinlerle Gerçekleştirilen Yaratıcı Uygulamalar
ÜNAL D. Ç.
Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat, Edebiyat ve Dil Öğretimi Kongresi, caft. A Comparative Analysis of Folk Tales: A Multicultural Perspective. We speak the same culture, Ankara, Türkiye, 29 Nisan 2009, ss.26-27, (Tam Metin Bildiri)
2009
200915. Foreign language learners' beliefs about language learning: a study on Turkish university students
Ariogul S., ÜNAL D. Ç., Onursal I.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1500-1506, (Tam Metin Bildiri)
2007
200716. Fotoroman/ Fotostory/ Fotodrama Örneğinde Bilgisayar Destekli Yazma Eğitimi
Ünal D. Ç.
Türkiye'de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 Kasım 2007, ss.994-1004, (Tam Metin Bildiri)
2007
200717. From monolingualism to multilingualism: A case study from a Turkish-English-German pre-school in Turkey
Arıoğul S., ÜNAL D. Ç.
Curriculum Linguae 2007, Tampere, Finlandiya, 20 Eylül 2007, ss.18, (Tam Metin Bildiri)
2007
200718. Die Relevanz neuerer Lernzielbestimmungen und Verfahren des Literaturunterrichts für türkische DaF-Abteilungen
ÜNAL D. Ç.
X. Türkischer Internationaler Germanistikkongress - Toleranz und Begegnungen, Konya, Türkiye, 30 Mayıs 2007, ss.709-734, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Berufsorientierung und Kompetenzorientierung im Kontext der Fremdsprachenlehrerausbildung
Ünal D. Ç.
Innovative Scientific Approaches in Education, Science ans Art of the 21th Century., Nevide Akpınar Dellal,Witold Stankowski,Orçin Karadağ, Editör, GlobeEdit, Chisinau, ss.187-203, 2024
2020
20202. Einige Bemerkungen zur Handke-Rezeption in der Türkei
Ünal D. Ç.
Rezeption der deutschsprachigen Literatur in der Türkei II Germanistik in der Türkei, Bd. 9, Öztürk Ali Osman Öztürk,Sakalli Cemal,Öncü Mehmet Tahir, Editör, Logos, Berlin, ss.263-286, 2020
2018
20183. Entwicklung und Evaluation von fach- und sprachintegrierten Unterrichtsmaterialien für die DaF-Lehrerausbildung in der Türkei
Sönmez Genç N., Ünal D. Ç., Ünver Ş.
Fach- und sprachintegriertes Lernen auf Deutsch (CLILiG): Materialentwicklung, Lehrerbildung, Forschungsbegleitung, Haataja K.,Wicke R. E., Editör, Erich Schmidt Gmbh Verlag, Berlin, ss.259-268, 2018
2018
20184. Yüksek Edebiyattan Yığın Edebiyatına- Alman Dili Eğitimi Anabilim Dallarında Edebi Metin Seçimi ve Kanonlaşma Üzerine Bir İncelem
Ünal D. Ç.
Hiciv-Yığın-Göçmen Edebiyatı Uzmanı Prof. Dr. Yüksel Baypınar Armağanı, Ali Osman Öztürk, Dalım Çiğdem Ünal, Ünal Kaya, Editör, Hiperlink, İstanbul, ss.53-80, 2018
2017
20175. Ethische Bildung und Werteerziehung am Beispiel frühen Deutschlernens mit dem CLIL-Ansatz
Ünal D. Ç., Sönmez Genç N.
Demokratik Değerler Eğitimi, Democratic Values Education, Akpınar Dellal, Nevide, Editör, Lambert Academic Publishing, Düsseldorf, ss.376-390, 2017
2010
20106. Die Arbeit mit Literatur im Fach Deutsch als Fremdsprache Neue Ansätze mit Unterrichtsentwürfen
Ünal D. Ç.
Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2010
2008
20087. Didaktik Bir Olgu Olarak Alman Edebiyatı Tarihi
ÜNAL D. Ç.
Yaşamak Eşittir Yazmak: Gürsel Aytaç Kitabı, Ecevit Y., Toklu, O., Onaran, S., Editör, Hece Yayınları, Ankara, ss.175-189, 2008
Diğer Yayınlar
2015
20151. "Literatur im DaF-Unterricht", Deutsche Lehrer im Ausland, VDLIA, 62. Jahrgang - Dezember 2015, Münster: Aschendorff Verlag
ÜNAL D. Ç.
Diğer, ss.282-283, 2015
2012
20122. “Gedichte im DaF-Unterricht”, Deutsche Lehrer im Ausland, VDLIA, 60. Jahrgang - Dezember 2012, Münster: Aschendorff Verlag.
ÜNAL D. Ç.
Diğer, ss.437-438, 2012
1996
19963. “Bertolt Brecht: İfade Olarak Şiir”, Şiir-lik, Sayı: 33, Berlin
ÜNAL D. Ç.
Diğer, ss.1, 1996
1996
19964. Dedektif Hikâyelerinin Yazımı İçin Yirmi Kural, Gündoğan Edebiyat, Sayı: 17
ÜNAL D. Ç.
Diğer, ss.99-101, 1996
Desteklenen Projeler
2016 - 2017
2016 - 2017Okuma Stratejilerinin Öğretimi ve Strateji Kullanımı Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÜNAL D. Ç. (Yürütücü), SÖNMEZ GENÇ N.
2016 - 2016
2016 - 201635. İkinci Dil Araştırmaları Konferansı (SLRF 2016)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÜNAL D. Ç. (Yürütücü)
2015 - 2015
2015 - 201526. DGFF Kongresi - Dilleri Öğretmek
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÜNAL D. Ç. (Yürütücü)
2015 - 2015
2015 - 2015Almanca Yazma Becerisinin Moodle Öğrenme Platformu Aracılığıyla Desteklenmesine Yönelik Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÜNAL D. Ç. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
Editörler Kurulu Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAlman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi (ALKAD)
Yayın Kurul Üyesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
Yayın Kurul Üyesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Danışma Kurul Üyesi
2013 - 2015
2013 - 2015Journal of Language and Linguistic Studies
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorGERDER - Germanistler Derneği
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorTürkiye Almanca Öğretmenleri Derneği
Üye
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorGermanistler Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2024
Mayıs 2024BILIG
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2023
Şubat 2023YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022African Educational Research Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Tarih Okulu Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Mart 2021
Mart 2021DİYALOG. INTERKULTURELLE ZEİTSCHRİFT FÜR GERMANİSTİK
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020The Journal of Academic Social Science Studies
Diğer Dergiler
Aralık 2020
Aralık 2020Journal of Language and Linguistic Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020E-TURKİSH STUDİES (ELEKTRONİK)
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI / STUDİEN ZUR DEUTSCHEN SPRACHE UND LİTERATUR
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020DİYALOG. INTERKULTURELLE ZEİTSCHRİFT FÜR GERMANİSTİK
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018DİYALOG. INTERKULTURELLE ZEİTSCHRİFT FÜR GERMANİSTİK
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2016
Temmuz 2016Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer Dergiler
Bilimsel Danışmanlıklar
2019 - 2021
2019 - 2021Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Hacettepe Üniversitesi, Mikro Analiz, Sosyal Etkileşim ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2025
Ekim 2025Yabancı Dil Eğitiminde Dinamik Yaklaşımlar (DAFLE) Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Ünal D. Ç.
Bolu, Türkiye
Kasım 2018
Kasım 2018Almanca Öğretmenleri İçin Avrupa Profil Tablosu (EPR) ve Almanca Öğretmeyi Öğrenme (DLL) / Informationsveranstaltung Europäisches Profilraster für Sprachlehrende (EPR) – Deutsch Lehren Lernen (DLL)
Sosyal Faaliyet Organizasyonu
Ünal D. Ç.
Ankara, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
14 Mayıs 2025 - 17 Mayıs 2025
14 Mayıs 2025 - 17 Mayıs 2025XVII. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress
Katılımcı
İzmir-Türkiye
08 Temmuz 2024 - 10 Temmuz 2024
08 Temmuz 2024 - 10 Temmuz 2024
8th CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Davetli Konuşmacı
Krakow-Polonya
08 Mayıs 2023 - 10 Mayıs 2023
08 Mayıs 2023 - 10 Mayıs 2023XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress
Moderatör
İstanbul-Türkiye
09 Nisan 2021 - 09 Nisan 2021
09 Nisan 2021 - 09 Nisan 2021I. Almanca Öğretmenliği Lisans Programı Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı
Davetli Konuşmacı
Edirne-Türkiye
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013Germanistik Platformu 2 Çalıştay Toplantısı. 09-10.09.2013. Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Davetli Konuşmacı
Sakarya-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Temmuz 2024
Temmuz 2024Fremdsprachliche Lehrerbildung und europäische Initiativen zur Förderung der Lehrkompetenz
Konferans
8th CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS-Polonya
Ağustos 2022
Ağustos 2022Almanca Öğretiminde Ders Aşamaları ve Etkinliklerin Rolü
Seminer
Oğur Okulları Almanca Öğretmenleri Hizmet İçi Eğitimi-Türkiye
Mayıs 2021
Mayıs 2021Dramatizasyon ve Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Öğretimi: Fotodrama/ Fotoroman/ Fotostory Örneği
Seminer
Gazi Üniversitesi-Türkiye
Burslar
2005 - 2005
2005 - 2005TÜBİTAK - ALMAN ARAŞTIRMALAR KONSEYİ (DFG) İLE İŞBİRLİĞİ PROGRAMI
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 16
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Ocak-2025
Ocak 2025Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Akademik Kadroya Atama-Doçentlik - Marmara Üniversitesi
Aralık-2024
Aralık 2024Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Doçentlik E-Sözlü Sınavı - Trakya Üniversitesi
Mart-2024
Mart 2024Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Doçentlik - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024Doçentlik Sınavı
ÜAK Doçentlik - Hacettepe Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Akademik Personel Sınavı
Almanca Öğretim Görevlisi - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Doktor Öğretim Üyesi - Dicle Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Doktor Öğretim Üyesi - Hacettepe Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Tez Savunma (Doktora)
Yasemin Acar - Hacettepe Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul Aralık 2021 - Hacettepe Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Tez Savunma (Doktora)
Nurcihan Sönmez Genç - Hacettepe Üniversitesi
Mart-2021
Mart 2021Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlük - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Ağustos-2020
Ağustos 2020Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul - Hacettepe Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
TIK - Hacettepe Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Tez Savunma (Doktora)
Ayşe Arslan Çavuşoğlu - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Tez Savunma (Doktora)
Halime Yeşilyurt - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Tez Savunma (Doktora)
Devran Demir - Hacettepe Üniversitesi
Ekim-2019
Ekim 2019Tez Savunma (Doktora)
Adalet Uyan - Hacettepe Üniversitesi
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Fadime İncebel - Hacettepe Üniversitesi
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Doktora)
Cüneyt Dinçer - Hacettepe Üniversitesi
Temmuz-2018
Temmuz 2018Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Doktor Öğretim Üyesi - Hacettepe Üniversitesi
Ocak-2016
Ocak 2016