Akademik Unvanlar
-
2010 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2001 - 2010 Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1998 - 2001 Yrd. Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1988 - 1998 Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2020 - 2023 Enstitü Müdürü
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
2002 - 2018 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2012 - 2013 Bölüm Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2007 - 2010 Bölüm Başkan Yardımcısı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
-
Öğrencilerin PISA Matematik Başarılarının Yordanmasında Veri Madenciliği Yöntemlerinin Karşılaştırılması
İ.KOYUNCU(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Yapay sinir ağı, karar ağaçları ve ayırma analizi yöntemleri ile PISA 2012 matematik başarılarının sınıflandırılma performanslarının karşılaştırılması
E.TOPRAK(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Kayıp verinin test eşitlemeye etkisinin incelenmesi
D.GİZEM(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Gerçek ve üretilmiş veri setlerinde çok boyutlu bireyselleştirilmiş bilgisayarlı test uygulama sonuçlarının incelenmesi
M.DOĞAN(Öğrenci), Doktora, 2017 -
KERNEL EŞİTLEME VE MADDE TEPKİ KURAMINA DAYALI EŞİTLEME YÖNTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Ç.AKIN(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Temel bileşenler analizi ve yapay sinir ağı modellerinin ölçek geliştirme sürecinde kullanılabilirliğinin incelenmesi
E.TEZBAŞARAN(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Çok boyutlu test deseninin ve kalibrasyon yöntemlerinin çok boyutlu bireyselleştirilmiş bilgisayar uygulamalarına etkisi
E.HALİL(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Değişen madde fonksiyonunu belirlemede DINA modelde işaretli alan indeksi, standardizasyon ve lojistik regresyon tekniklerinin karşılaştırılması
M.ODABAŞ(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Yarı karışık yapılı çok boyutlu yapıların tek boyutlu olarak ele alınması durumunda kestirilen parametrelerin incelenmesi
S.GÖÇER(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Öğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki kavram yanılgılarının incelenmesi
S.DEMİRBİLEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
Çok boyutlu madde tepki kuramının farklı modellerinden çeşitli koşullar altında kestirilen parametrelerin incelenmesi
D.ÇAKICI(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Ortak maddelerin değişen madde fonksiyonu gösterip göstermemesi durumunda test eşitlemeye etkisinin farklı yöntemlerle incelenmesi
K.BELGİN(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Madde düzeyinde boyutluluk modellerinin bilgisayar ortamında bireyselleştirilmiş test yöntemleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
B.ÖZDEMİR(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Klasik test kuramı ve madde tepki kuramına göre kestirilen parametrelerle sınırlandırılan yapısal eşitlik modellerinin uyum indekslerinin karşılaştırılması
A.SAYIN(Öğrenci), Doktora, 2014 -
İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü
A.ÖZDEMİR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
Madde tepki modellemesinde genellenebilirlik ile iki yüzeyli desenlerin incelenmesi
G.KAYA(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Madde tepki kuramının farklı uygulamalarından elde edilen parametrelerin ve model uyumlarının örneklem büyüklüğü ve test uzunluğu açısından karşılaştırılması
H.KOĞAR(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Genelleştirilmiş tahmin denklemleri ve regresyon yöntemi ile başarı kestiriminin karşılaştırılması
N.ÇALIŞKAN(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Norm ve ölçüt dayanaklı değerlendirmelerin karşılaştırılmasına ilişkin bir çalışma
İ.ÇUKADAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
PISA 2006 fen başarı testinin madde yanlılığının kültür ve dil açısından incelenmesi
N.BİLGE(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Düzgünleştirilmiş puanların eşitleme hatasına etkisi
H.KAHRAMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Genellenebilirlik kuramı karar çalışmalarında kullanılan farklı katsayıların karşılaştırılması
E.HALİL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Kesme puanının belirlenmesinde lojistik regresyon analizi, diskriminant analizi ve ROC eğrisi yöntemlerinin karşılaştırılması
Ç.REYHANLIOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Türk öğrencilerinin PISA başarılarının yordanmasında yapay sinir ağı ve lojistik regresyon modeli performanslarının karşılaştırılması
T.TEPEHAN(Öğrenci), Doktora, 2011 -
İşaretleme ve Angoff Standart Belirleme Yöntemlerinin karşılaştırılması
S.ÇETİN(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Genellenebilirlik kuramı ve lojistik regresyona dayalı hesaplanan puanlayıcılar arası tutarlığın karşılaştırılması
D.ÇAKICI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Voleybol becerileri gözlem formu ile elde edilen puanların genellenebilirlik ve Klasik Test Kuramı'na göre karşılaştırılması
M.EMEL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Genellenebilirlik kuramının doldurma kavram haritası değerlendirme çalışmasına uygulanması
G.KAYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2006 öğrenci anketinin kültürler arası eşdeğerliğinin incelenmesi
M.ASİL(Öğrenci), Doktora, 2010 -
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)'na katılan Türk öğrencilerin 2003 ve 2006 yıllarındaki matematik ve fen bilimleri başarılarının incelenmesi
N.BOZTUNÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) bilişsel alan testlerinde yer alan soru tiplerine göre Türkiye'de öğrenci başarıları
E.DEMİR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının üniversite başarı not ortalaması ve ortaöğretim başarı puanı ile ilişkisi
A.SAYIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik görüşleri
A.CİHAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
Performans ölçümlerinde genellenebilirlik kuramıyla farklı desenlerin karşılaştırılması
F.NALBANTOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
Dikey ölçeklemede klasik test ve madde tepki kuramına dayalı yöntemlerin karşılaştırılması
E.ÇETİN(Öğrenci), Doktora, 2009 -
TIMSS-R Türkiye örnekleminde fen başarısını etkileyen değişkenlerin cinsiyetler arası değişmezliğinin değerlendirilmesi
N.BİLGE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Klasik test kuramı genellenebilirlik kuramı ve rasch modeli üzerine bir araştırma
N.GÜLER(Öğrenci), Doktora, 2008 -
Dereceli puanlama anahtarı ve puanlama anahtarından elde edilen puanların karşılaştırılması
Y.KASAP(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Standart belirleme yöntemlerinin geçme puanları üzerine etkisi
S.TANRIVERDİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
PISA 2003 sınavı matematik alt testi sonuçlarına göre Türkiye`deki öğrencilerin başarılarını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi
A.ÇİFTÇİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Çoktan seçmeli testlerde seçenek sayısının madde parametreleri ve farklı yetenek düzeylerinde bilgi fonksiyonları ile madde uyumlulukları üzerinde etkisinin incelenmesi
G.GOLMOHAMMAD(Öğrenci), Doktora, 2006 -
İlköğretim düzeyindeki bazı başarı ölçülerinin ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavını yordama gücü
A.VERİM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
İlköğretimde matematiksel problem çözme becerilerinin ölçülmesine ilişkin bir araştırma
Ç.ERTUNÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
"1-0" ve ağırlıklı puanlama yöntemleri ile puanlanan çoktan seçmeli testlerin madde ve test özelliklerinin karşılaştırılması
B.SAYGI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık birimi genel sınav puanlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi
E.ÇETİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Likert tipi tutum ölçeklerinin geliştirilmesinde kullanılan bazı tekniklerin karşılaştırılması
B.KARABAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002