Yayınlar & Eserler

Makaleler 53
Tümü (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (9)
Scopus (21)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (16)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 36

2. Enhancing Self-Efficacy for Learning and Performance in High School: A Simulation-Enhanced Predict-Observe-Explain Intervention

19th International Conference on Information and Communication Technologies in Education, Research, and Industrial Applications, ICTERI 2024, Lviv, Ukrayna, 23 Eylül 2024, cilt.2359, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)

3. Ortaöğretim Öğrencilerinin Atom ve Atom Modelleri ile İlgili Bilişsel Yapılarının İncelenmesi

8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi’ne (UKEK 2023), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)

4. Türkiye’de Bilimin Doğası: Bir Bibliyometrik Analiz Çalışması

8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi’ne (UKEK 2023), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)

5. Kavram haritalarıyla desteklenen 5e öğrenme modelinin ortaöğretim 8. sınıf öğrencilerinin motivasyonlarına etkisi

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK 2021), Nevşehir, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)

6. Prospective teachers’ understanding of sustainable development concept: A qualitative study

12th World Conference on Educational Sciences (WCES-2020), İstanbul, Türkiye, 06 Haziran 2020, cilt.7, ss.169-177, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Understanding of sustainable development in terms of environmental ethics: A qualitative study

12th World Conference on Educational Sciences (WCES-2020), İstanbul, Türkiye, 06 Haziran 2020, cilt.7, ss.186-193, (Tam Metin Bildiri)

8. Preservice teachers’ cognitive structures related to heat and temperature concepts

Turkish Physical Society 35th International Physics Congress, Bodrum, Turkey, 4 - 08 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

9. Comprehension levels of prospective teachers related to the heat and temperature concepts

Turkish Physical Society 35th International Physics Congress, Bodrum, Turkey, 4 - 08 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

10. Comparison of sense of efficacy for pre-service and in-service teachers

ERPA International Congresses on Education 2019, Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.66, ss.1019, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

11. Relations between preservice teachers’xx views about nature of science and sense of efficacy

ERPA International Congresses on Education 2019, Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.66, ss.1020, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

13. Identifying Students’ Understandings about the Ionization Energy: The Case for the Periodic Table

International Congresses on Education ERPA 2019,254-261, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

14. Üniversite öğrencilerinin periyodik sistem ile ilgili bilişsel yapılarının incelenmesi

6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK 2019), Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

15. Examination of the preservice chemistry teachers’ understanding of periodic table concepts

ERPA International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.48, ss.1020, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

16. Prospective Chemistry Teachers’ Cognitive Structures about the Concept of Globalization

ERPA 2018 International Congresses on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)

17. Determination of the preservice teachers’ views about three different teaching methods.

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

19. Öğretmenlerin öğretmen özyeterlikleri ve öğrencilerin motivasyonları arasındaki ilişki

V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Elazığ, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

21. The Effect of Different Metacognitive Skill Levels on Preservice Chemistry Teachers Confidence in Technological Pedagogical Content Knowledge

III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, 1 - 03 Eylül 2016, ss.42-52, (Tam Metin Bildiri)

22. High School Students Views about Process Oriented Guided Inquiry Learning POGIL

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.1114-1119, (Tam Metin Bildiri)

23. Öğretmen Adayları Özyeterlik Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

12. Ulusal Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.11, (Özet Bildiri)

24. The effect of different metacognitive skill levels on preservice chemistry teachers' motivation

8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, cilt.11, ss.136-143, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

26. Process Oriented Guided Inquiry Learning in Chemistry Education

International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, ss.53, (Özet Bildiri)

28. Öğrencilerin Motivasyon, Öğrenme Stratejileri ve Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkilerin Modellenmesi

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1225-1226, (Özet Bildiri)

29. Effect of Inquiry based Learning Method on Students Motivation

4th International Conference on New Horizons in Education, 25 - 27 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

30. Investigating prospective science teachers‟ opinions about constructivist learning approach and scientific epistemological views

International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education- Building Bridges Conference, 2 - 04 Ekim 2013, (Özet Bildiri)

31. Öğrenme Stratejilerinin Öğretmen Adaylarının Erime ve Çözünme Konusundaki Başarılarına Katkısı

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.93, (Özet Bildiri)

32. Öğrencilerin bilimsel düşünme yeteneklerinin motivasyona etkisi

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.185, (Özet Bildiri)

33. Araştırmaya Dayalı Olarak Yapılan Deneylerin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Motivasyon Etkisi

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.203, (Özet Bildiri)

34. The examination of metacognitive skill levels and usage of learning strategies of preservice chemistry teachers

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1445-1449, (Tam Metin Bildiri) identifier

35. The effect of learning styles on students' misconceptions and self-efficacy for learning and performance

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1482-1486, (Tam Metin Bildiri) identifier
Kitaplar 3

1. Digital Storytelling as a Tool for Enhancing Preservice Chemistry Teachers' Conceptual Understanding and Learning Strategies

Innovative Instructional Design Methods and Tools for Improved Teaching, Mohamed Khaldi, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.245-266, 2024

2. Teachers' Characteristics for a Sustainable Future: From the Perspective of Pre-Service Teachers

Teaching and Learning for a Sustainable Future: Innovative Strategies and Best Practices, Chai Lee Goi, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.159-173, 2024 Creative Commons License

3. Investigation of Pre-Service Teachers' Self-Efficacy and Their Views on Problem-Based Learning

Design and Implementation of Higher Education Learners' Learning Outcomes (HELLO), Kuntal Barua,Neyara Radwan,Virendra Singh,Ronnie Figueiredo, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.313-332, 2024 Creative Commons License
Metrikler

Yayın

92

Yayın (WoS)

28

Yayın (Scopus)

23

Atıf (WoS)

76

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

72

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

35

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

157

H-İndeks (Sobiad)

7

Proje

7

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

34
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları