Articles
53
All (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (9)
Scopus (19)
TRDizin (18)
Other Publications (16)
5. Process oriented guided inquiry learning: A systematic review using bibliometric analysis
BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION
, vol.52, no.2, pp.188-197, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
7. Examining the Secondary Education 9th Grade Chemistry Textbook in Terms of the Dimensions of the Nature of Science
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.3, pp.1477-1496, 2023 (TRDizin)
10. Pre-service Teachers’ Comprehension of Renewable Energy Sources
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.25, no.3, pp.406-415, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
16. Development of Two-Tier Diagnostic Test Related to Concept Pairs in Chemistry
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.316-347, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
17. Examining of Undergraduate Students’ Cognitive Structures related to the Periodic Table,
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.1, pp.511-533, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
21. Öğretmen Adaylarının Kavramsal Anlamalarının iki Kavram Haritası Puanlama Yöntemi ile İncelenmesi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.12, pp.649-672, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
22. Self-regulated Learning Skills: Adaptation of Scale
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, vol.9, no.4, pp.339-355, 2018 (ESCI)
27. Kimya Laboratuvarında Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımlarına ve Epistemolojik İnançlarına Etkisi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, vol.18, pp.125-144, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
28. Fen bilgisi ve kimya öğretmen adaylarının metabilişsel öğrenme stratejilerinin incelenmesi
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.25, no.2, pp.791-804, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
32. Rehberli sorgulama ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması.
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, pp.1-21, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
34. Examination of relationships between preservice teachers confidence in technological pedagogical content knowledge and learning strategies
Mediterranean Journal of Educational Research
, vol.19, pp.53-60, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
36. The Effect of Inquiry-Based Laboratory Applications on Students’ Motivation and Learning Strategies
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.8, no.2, pp.163-177, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
39. Adaptation of the Attitude toward the Subject of Chemistry Inventory ASCI into Turkish
Journal of Education and Training Studies
, vol.4, pp.27-33, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
41. The Effects Of Process Oriented Guided Inquiry Learning Environment On Students self Regulated Learning Skills
Problems of Education in the 21st Century,
, vol.66, pp.54-66, 2015 (ESCI, Scopus)
42. Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme ile ilgili yapılan çalışmalara ilişkin bir içerik analizi: Türkiye örneği
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.23, no.2, pp.565-580, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
44. Lise ve üniversite öğrencilerinin kimyaya yönelik motivasyonlarının incelenmesi: Karşılaştırmalı bir çalışma
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED)
, vol.5, pp.17-37, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
47. Kimyasal bağlarla ilgili fenomenografik bir çalışma
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)
, vol.7, pp.144-177, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
36
14. Üniversite öğrencilerinin periyodik sistem ile ilgili bilişsel yapılarının incelenmesi
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK 2019), Ankara, Turkey, 2 - 04 May 2019, (Summary Text)
16. Prospective Chemistry Teachers’ Cognitive Structures about the Concept of Globalization
ERPA 2018 International Congresses on Education, 28 June - 01 July 2018, (Full Text)
18. Biyoloji öğretmen adaylarının kimya laboratuvarı ile ilişkili bilişsel yapılarının belirlenmesi
V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Elazığ, Turkey, 7 - 09 September 2017, (Summary Text)
19. Öğretmenlerin öğretmen özyeterlikleri ve öğrencilerin motivasyonları arasındaki ilişki
V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Elazığ, Turkey, 7 - 09 September 2017, (Summary Text)
28. Öğrencilerin Motivasyon, Öğrenme Stratejileri ve Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkilerin Modellenmesi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, pp.1225-1226, (Summary Text)
29. Effect of Inquiry based Learning Method on Students Motivation
4th International Conference on New Horizons in Education, 25 - 27 June 2013, (Full Text)
30. Investigating prospective science teachers‟ opinions about constructivist learning approach and scientific epistemological views
International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education- Building Bridges Conference, 2 - 04 October 2013, (Summary Text)
33. Araştırmaya Dayalı Olarak Yapılan Deneylerin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Motivasyon Etkisi
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.203, (Summary Text)
36. Sınıf içi durum belirleme tekniklerine dayalı öğretimin öğrencilerin ders çalışmaya yönelik tutumlarına etkisi
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Turkey, 5 - 08 July 2011, pp.103, (Summary Text)
Books
3
Metrics
