JOURNAL OF TURKISH STUDIES, cilt.13, ss.1189-1203, 2018 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı kimya öğretmen adaylarının yabancı dilde
eğitime ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaçla bir devlet
üniversitesinin eğitim fakültesinde okumakta olan dokuz kimya
öğretmen adayı amaçsal örnekleme yöntemi ile çalışma grubu olarak
belirlenmiştir. Araştırma dördüncü ve beşinci sınıfa devam etmekte olan
kimya öğretmen adayları ile yürütülmüş olup, yaşları 23-25 arasında
(Ort.= 23.89, SS= .93) değişmektedir. Öğretmen adaylarının genel
akademik başarıları 4.00 üzerinden 3.36 ile 2.42 arasında değişmekte
olup başarı ortalaması 2.98 (SS=.25) olarak belirlenmiştir. Çalışmada
nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır.
Çalışmada veriler öğretmen adaylarıyla yapılan yarı yapılandırılmış
görüşmelerle toplanmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler
transkript edildikten sonra özetleyici içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmen adaylarının görüşleri; Eğitim
Dili Almanca ile ilgili olumlu görüşler, Eğitim Dili Almanca olmasının
dezavantajları, Eğitim Dili Almanca ile ilgili olumsuz görüşler, Öneriler ve
Diğer şeklinde beş kategori altında toplanmıştır. Kategoriler, alt
kategoriler ve kodlar incelendiğinde öğretmen adaylarının genel olarak
Almanca dilinde yapılan eğitimlerin kendilerini ezbere dayalı bir
öğrenmeye yönlendirdiğini, konuları tam olarak anlayamadıklarını ve
Almanca ile yapılan eğitimin kendilerine olumlu bir katkılarının
olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları, Almanca
seviyelerinin dört temel dil becerisi (okuma, dinleme; konuşma, yazma)
açısından yeterli olmadığını dolayısıyla mezun olduklarında Almanca
eğitim almalarının geleceklerine pozitif bir etkisinin olmayacağını
belirtmişlerdir.
The aim of the study was to examine the views of the preservice
chemistry teachers regarding the foreign-language-medium education.
For this purpose, nine preservice chemistry teachers studying at the
faculty of education in a public university were chosen as the study group
and they were determined through purposeful sampling method. The
research was conducted with fourth and fifth preservice chemistry
teachers' and their ages were between 23 and 25 (mean is 23.89, SD=.93).
The overall academic achievements were ranged from 2.42 to 3.36 and
the mean was 2.98 (SD=.25). In the study, a case study, which is one of
the qualitative research methods, was used to determine the preservice
teachers’ views. Semi-structured interviews were used as data collection
tools. All of the interviews were audiotape recorded and transcribed. Then
interviews were analyzed with summarizing content analysis. As a result
of the content analysis, five main categories were identified according to
the views of preservice teachers as follows: positive views regarding
German medium education, disadvantages of German medium
education, negative views regarding German medium education,
suggestions and other. While analyzing the categories, subcategories and
codes constructed through content analysis, preservice chemistry
teachers generally pointed out that, the German medium education led
them to memorize the content that they did not understand the topics,
and German medium education did not contribute to them positively. In
addition, preservice teachers have indicated that their German language
proficiency is not sufficient in terms of four basic language skills (reading,
listening, speaking, and writing). Therefore, they have stated that
German medium education will not have a positive effect on their future.