Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kimya dersine yönelik motivasyonları ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkiyi kanonik korelasyon analizi ile incelemektir. Çalışmaya toplam 143 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Anketi ve Epistemolojik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin kimya dersine yönelik motivasyonları ile epistemolojik inançlarının ilişkili olup olmadığını araştırmak için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin epistemolojik inançları ile kimya dersine yönelik motivasyonları arasında anlamlı bir ilişkinin var olduğu belirlenmiştir. Anlamlı çıkan ilk ilişki modelinin korelasyon katsayısı (r = .35) değişkenler arasındaki varyansın %12,25’ini açıklamaktadır. Çalışma sonunda, motivasyon değişken kümesindeki varyansın %6,1’inin epistemolojik inanç değişkenlerine ilişkin kanonik yükler tarafından ve epistemolojik inanç değişken kümesindeki varyansın %5,4’ünün motivasyon değişkenlerine ilişkin kanonik yükler tarafından açıklandığı belirlenmiştir.
This study aimed to investigate the relationship between university students' epistemological beliefs and motivation toward chemistry course through canonical correlation analysis. A total of 143 university students participated in the study. Motivated Strategies for Learning Questionnaire and Epistemological Belief Scale were used as data collection instruments. Canonical correlation analysis was used in the data analysis. In study, correlational survey model was used for examining the relationship between university students' epistemological beliefs and motivation. Canonical correlation analysis demonstrated that there was a significant relationship between university students' epistemological beliefs and motivation. The first canonical correlation (r=.35) accounted for a significant amount of the overlapping variance (12.25%) between the sets of variables. The result of study showed that 6,1% of motivation variation of variable was epistemological beliefs variable group of subtest explained by canonic variable, 5,4% of epistemological beliefs variable group of subtest was explained motivation variation of variable by canonic variable.