Makaleler
35
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (4)
Scopus (16)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (7)
2. Teacher Noticing of Students' Thinking in the Context of Mathematical Modeling Activities Related to Statistics
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.21, sa.6, ss.1797-1818, 2023 (SSCI, Scopus)
10. An Investigation of Pre-service Middle School Mathematics Teachers' Discussion Skills in the Context of Lesson Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING
, cilt.22, sa.2, ss.75-95, 2021 (Hakemli Dergi)
14. An Examination of Fourth-Grade Elementary School Students' Number Sense in Context-Based and Non-Context-Based Problems
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.18, sa.7, ss.1333-1354, 2020 (SSCI, Scopus)
21. Mesleki Gelişimde İşbirliğine Dayalı Bir Yaklaşım: Ders Araştırması
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.109-116, 2018 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
25. Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme Yaklaşımı
CITO Eğitim: Kuram ve Uygulama
, ss.46-56, 2015 (TRDizin)
33. Student difficulties in elementary mathematics
ERIC Digest
, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
33
1. Reconceptualizing opportunities to learn mathematics through postfoundational theories
Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, İtalya, 4 - 08 Şubat 2025, (Tam Metin Bildiri)
3. Ortaokul Matematik Öğretmen Adayları Tarafından Geliştirilen Müze Odaklı Matematik Ders Planlarının İncelenmesi
4th International Turkish Computer & Mathematics Education Symposium , İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.507-510, (Özet Bildiri)
8. Beginning teachers’ regulation of instructional practices
European Conference on Educational Research (ECER), KOPENHAG, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
11. Bir matematik ders araştırması grubunun öğretime yönelik yansıtma faaliyetleri
26th International Conference on Educational Scienses, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
12. Teacher regulation of instructional practices A case study with a novice teacher
International Symposium Elementary Math Teaching (SEMT), Prag, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Ağustos 2015, ss.349-359, (Tam Metin Bildiri)
13. Göreve yeni başlayan matematik öğretmenlerinin nedensel yüklemeleri
EJER Congress 2015: Eğitimde İnovasyon ve Profesyonelleşme, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.187-189, (Özet Bildiri)
14. Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim hedefleri
14. Matematik Sempozyumu (MATDER), Niğde, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2015, ss.330-334, (Özet Bildiri)
15. Göreve Yeni Başlayan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Faaliyetlerine Yönelik Hazırlık Süreçlerinin İncelenmesi
XI.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.333-334, (Özet Bildiri)
16. Beginning teachers metacognition for teaching middle school mathematics
The 6th biennial meeting of the EARLI Special Interest Group 16 – Metacognition, İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014
18. The Effects of a Teaching Method Supporting Metacognition on 7th Grade Students Conceptual and Procedural Knowledge on Algebraic Expressions and Equations
Eighteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME), Antalya, Türkiye, 6 - 10 Şubat 2013, ss.540-549, (Tam Metin Bildiri)
19. An examination of model eliciting activities designed by pre service mathematics teachers based on six design principles
2012 European Conference on Educational Research (ECER), Cadiz, İspanya, 18 - 21 Eylül 2012
20. İlköğretim 8 sınıf öğrencilerinin matematik öz yeterlik kalibrasyonlarının incelenmesi
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
21. İlköğretim ikinci kademede okuyan üstün yetenekli olan ve olmayan öğrencilerin matematik kaygı düzeyleri ve bunların kaynakları
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012
22. Sınıf öğretmeni adaylarının kesirler konusuna ilişkin alan öğretimi bilgisinin incelenmesi
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012
23. Elementary pre service teachers interpretations of students mathematical thinking
2011 European Conference on Educational Research (ECER) Konferansı, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011
27. İlköğretim öğrencilerinin oran orantı problemlerini kurma becerisi
9. Matematik Sempozyumu (MATDER), Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010
28. How does students participation in classroom practices create opoprtunuties for developing adaptive self efficacy beliefs in the mathematics classroom
2009 European Conference on Educational Research (ECER), Viyana, Avusturya, 28 - 30 Eylül 2009
29. The role of interactions between student and classroom context in creating opportunities for self regulated learning
Yıllık American Educational Research Association (AERA) Konferansı, New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008
30. Understanding the role of classroom context in student self regulation An exploratory case study in a middle grade mathematics classroom
2005 Edward F. Hayes Graduate Research Forum, 16 Nisan 2005, ss.137-147, (Tam Metin Bildiri)
31. An exploration of the construct validity of a Pre Service Teachers Mathematics Beliefs Scale
Yedinci “Mathematics, Science, and Technology Educators & Researchers (MSaTERs)”Yıllık Güz Konferansı, Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Kasım 2003
32. A Comparison of Two Approaches to an Elementary Pre Service Mathematics Content Course
Yıllık School Science and Mathematics Association (SSMA) Konferansı, Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Ekim 2003
33. Self efficacy and prior experiences as predictors of prospective teachers teaching anxiety
Yıllık Mid-Western Educational Research Association (MWERA) Konferansı, Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2003
Kitaplar
6
2. Ortaokul Matematik Programlarında Matematik Okuryazarlığı
Ortaokul Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme, Özmantar, M. F., Akkoç, H., Kusdemir Kayıran, B., Özyurt, M., Editör, Pegem Akademik Araştırmalar Yayınevi, Ankara, ss.457-502, 2018
3. Matematik öğrenme ve problem çözmede üstbilişin rolü
Matematik Eğitiminde Teoriler, E. Bingölbali, Arslan, S., & Zembat, İ. Ö., Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.655-673, 2016
4. Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme: Kuramsal bakış
Özdüzenleme Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi Stratejiler ve Öneriler, Sakız, Gönül, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-27, 2014
5. Öğretmenlerde özdüzenleme: Matematik dersi örneği
Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi Stratejiler ve Öneriler, Gönül Sakız, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.233-247, 2014
6. Sequencing Components of Mathematics Lessons to Maximize Development of Self-Regulation: Theory, Practice, and Intervention
Applications of Self Regulated Learning across Diverse Disciplines A Tribute to Barry J Zimmerman, Bembenutty, H., Cleary, T.J., & Kitsantas, A., Editör, Information Age Publishing, New-York, ss.29-57, 2013