Makaleler
61
Tümü (61)
SCI-E, SSCI, AHCI (16)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (30)
ESCI (15)
Scopus (29)
TRDizin (35)
Diğer Yayınlar (12)
7. E-learning experience: Modeling students’ e-learning interactions using log data .
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.5, sa.1, ss.1-13, 2022 (Hakemli Dergi)
10. Design and Development of a Web Based Dynamic Assessment System to Increase Students' Learning Effectiveness
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.4, ss.631-656, 2020 (ESCI, TRDizin)
16. Factors Affecting Students’xx Preferences for Online and Blended Learning: Motivational vs. Cognitive.
European Journal of Open, Distance and E-learning
, cilt.22, sa.2, ss.71-85, 2019 (Hakemli Dergi)
17. Factors Affecting Students’ Preferences for Online and Blended Learning: Motivational vs. Cognitive
European Journal of Open, Distance and e-Learning
, cilt.22, sa.2, ss.1-15, 2019 (Hakemli Dergi)
19. A Content Analysis Study on the Use of Analytic Hierarchy Process in Educational Studies
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.9, sa.4, ss.376-392, 2018 (ESCI, TRDizin)
25. An investigation of Pre-service Teachers' Readiness for E-learning at Undergraduate Level Teacher Training Programs: The Case of Hacettepe University
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.4, ss.896-915, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
26. Öğrenme Ortamlarında Öğrenen Özelliklerine Dayalı Etkileşim Profillerinin Belirlenmesi
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.7, ss.172-192, 2017 (TRDizin)
27. E-Öğrenme Ortamlarında Öğrenen Özelliklerine Dayalı Etkileşim Profillerinin Belirlenmesi.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.7, sa.2, ss.172-192, 2017 (TRDizin)
28. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Biyoloji Dersine Yaklaşımları: Güdülenme ve Bilişsel Strateji Perspektifi
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.166-190, 2017 (TRDizin)
29. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Biyoloji Dersine Yaklaşımları: Güdülenme ve Bilişsel Strateji Perpektifi
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.166-190, 2017 (TRDizin)
32. The Effect of Self-Intervention Perception and Test Taking Behaviour on Success in Web-Based Self-assessment System
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.7, sa.1, ss.221-236, 2016 (ESCI, TRDizin)
38. The Effects of Pre-Service Teachers' Motivational Strategies on Approaching of Self-Intervention in Web-Based Self-Assessment
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.31, sa.2, ss.267-279, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
39. The exploration of models regarding e learning readiness Reference model suggestions
International Journal of Progressive Education
, cilt.11, ss.173-194, 2015 (Hakemli Dergi)
44. Self-Directed Learning with Technology Scale for Young Students: A Validation Study
E-international Journal of Educational Research
, cilt.4, sa.3, ss.58-73, 2013 (Hakemli Dergi)
45. COMMUNICATION SKILLS IN MOTHER TONGUE AND IN FOREIGN LANGUAGE
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.41-52, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
50. Comparison of Different Item Scoring Methods and Different Test Scoring Methods
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.1, sa.1, ss.1-8, 2010 (ESCI, Scopus, TRDizin)
53. Örtük büyüme modellerinin eğitim araştırmalarında kullanımı
İlköğretim Online
, sa.8, ss.534, 2009 (Hakemli Dergi)
54. THE COMPARISON OF FOUR DIFFERENT COEFFICIENT ALPHAS FROM A PSYCHOMETRIC POINT OF VIEW
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.36, ss.327-339, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
55. MINIMUM SAMPLE SIZE FOR CRONBACH'S COEFFICIENT ALPHA: A MONTE-CARLO STUDY
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.397-405, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
56. Öğrencilerin Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği faktör yapılarının incelenmesi Türkiye örneği
İlköğretim Online
, sa.7, ss.288, 2008 (Hakemli Dergi)
61. Examination of secondary education institutions student selection and placement exam in terms of sex bias.
Journal of Educational Sciences and Practice
, cilt.3, ss.3-20, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
48
3. DESIGN OF WEB BASED DYNAMIC ASSESSMENT SYSTEM FOR SOLVING TWO SIGMA PROBLEM (S073)
16th International Conference onCognition and Exploratory Learning in Digital Age CELDA 2019, 7 - 09 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
4. Online Learners’xx Readiness and Learning Interactions: A Sequential Analysis
15.th International Conference Cognition and Exploratory Learning Digital Age, Budapest, Macaristan, 21 - 23 Ekim 2018, ss.38-44, (Tam Metin Bildiri)
5. Endüstri 4.0 Bağlamında Eğitsel Nesnelerin İnterneti: Bir Model Önerisi
EDUCCON 2018, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
6. Öğrenme Yönetim Sistemi 3.0 ve Öğrenen Beklentileri
EDUCCON 2018, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
7. Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Sınıflandırılması
6th Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2018), Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
9. Üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumları ve alışkanlıkları üzerine bir araştırma: mevcut durum ve geleceğe bakış
12th International Computer Instructional Technologies Symposium, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
10. Üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği
12th International Computer Instructional Technologies Symposium, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
11. E-Öğrenme Ortamlarında Öğrenenlerin Etkileşim Önceliklerinin Belirlenmesi
12.th International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
12. Oyun Platformları ile Oyun Türleri Arasındaki İlişkinin Cinsiyete Göre İncelenmesi: Uyum Analizi
12th International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
13. E-Değerlendirme Ortamlarında Öğrenenlerin Dönüt Tercihlerinin İncelenmesi.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2018), İzmir, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2018
14. Öğrenenlerin Başarısı ÜzerindeEtkisi Olan Değişkenlerin ve Epistemolojik İnanç Değişkeninin Aracılık Rolününİncelenmesi: Pısa 2015 Örneği
5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 Ekim 2017 - 13 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
22. E-Öğrenme Ortamlarındaki Çarpık Log Verilerinde Aykırı Değer Belirleme Testlerinin Karşılaştırılması
11. International Computer Instructional Technologies Symposium, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
28. Öz Belirleme Kuramı Perspektifinden Okul Dışı Öğrenme Amaçlı BİT kullanımı
5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
31. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Biyoloji Dersine Yaklaşımları Güdülenme ve Bilişsel Strateji Perspektifi
1. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
34. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Eğilimleri ile Çevrimiçi Öz düzenlemeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
3rd. International Conference on New Trends in Education, 26 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
35. Öğrenme Analitikleri İle Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Tasarımında Bir Yol Haritası
3rd. International Conference on New Trends in Education, 26 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
40. Öğrencilerin Motivasyon, Öğrenme Stratejileri ve Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkilerin Modellenmesi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1225-1226, (Özet Bildiri)
47. Ölçek Geliştirme Çalışmalar nda Kapsam Geçerliği için Kapsam Geçerlik indekslerinin Kullanılması
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
48. A Statistical Method For Practical Assessment Of Sawability With Diamond Wire Cutting Machine Of Ankara Çubuk Andesites
9th International Congress on Rock Mechanics, Paris, Fransa, 2 - 05 Ağustos 1999, ss.1237-1240, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
13
3. The Framework of Learning Analytics for Prevention, Intervention, and Postvention in E-Learning Environments
Adoption of Data Analytics in Higher Education Learning and Teaching, Dirk Ifenthaler David Gibson, Editör, Springer International Publishing, Berlin, ss.53-69, 2020
11. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Ölçme ve Değerlendirme
Açık ve Uzaktan Öğrenme, Erkan Tekinarslan, Melih Derya Gürer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.289-308, 2019
Metrikler
