Yayınlar & Eserler

Makaleler 32
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (8)
Scopus (12)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (10)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 14

1. Job Satisfaction and Motivation of Teachers in Changing World

Chaos, Complexity, and Leadership 2023, İstanbul, Türkiye, 04 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2. Developing Science Teacher Candidates’ Critical Writing Skills in Biology Laboratory Course.

7th International Congress on Curriculum and Instruction, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

3. Preservice Science Teachers’ Perceptions about Web-Based Multiculturalist Learning Environments

ICQI, International Congress of Qualitative Inquiry, 15 - 18 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

4. Computational Thinking Test (CTT) for Middle School Students

European Conferences of Educational Research (ECER), Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

5. Does School Related Factors Affect Students’ PISA 2015Science Achievement Test Score in Turkey?

European Conferences of Educational Research (ECER), 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

7. Lisans ve ön-lisans öğrencilerinin bilimin doğası ve bilimsel epistemolojik görüşlerinin incelenmesi: Hakkari Üniversitesi örneği

Al-Farabi 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.145-146, (Özet Bildiri)

8. Modeling Based Science Education MBSE in the Context of Electrostatics

2nd Cyprus International Congress of Educational Research, 3 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

9. Fen Eğitiminde Model Tabanlı Sorgulama Yaklaşımı Elektrik Akımı Örneği

IInd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

10. Bologna sürecinde bir ölçek geliştirme çalışması Mesleki Yetkinlik Envanteri

VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

11. From Idea to Reality: Establishing Science Centers for Pre-service Teachers

The International Symposium on Science Centers and Sustainable Development, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

12. Identfying Pedagogical Characteristics of Student Tecahers Which Determine Their Teacher Thinking, Decision Making and Planning Processes.

4th International Congress of Educational Research , İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2012, ss.126-127, (Özet Bildiri)

13. The effect of using v-diagrams in science and technology laboratory teaching on preservice teachers' critical thinking dispositions

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2267-2272, (Tam Metin Bildiri) identifier

14. The awareness levels of pre-school education teachers regarding science process skills

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1993-1999, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier
Kitaplar 7

1. Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yöntemi

Fen Öğretimi II, Mustafa Ergun, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.225-243, 2024

2. Climate Change From an Education Perspective: The Role of Teachers in Raising Public Awareness

The Social Consequences of Climate Change, Şuay Nilhan Açıkalın,Şefika Şule Erçetin, Editör, Emerald Group Publishing Ltd, Leeds, ss.79-89, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

3. Education of Integrated Science: Discussions on Importance and Teaching Approaches

Integrated Education and Learning. Integrated Science, Nima Rezaei, Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.337-354, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

4. Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi: Durum Değerlendirmesi ve Sınıf İçi Uygulama Örnekleri

Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, Öztürk, Elif; Uçuş Güldalı, Şükran, Editör, Nobel Akademi, ss.121-162, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

5. 21. Yüzyıl Becerileri ve Teknolojinin Eğitime Entegrasyonu

İlkokul Programlarına Yönelik Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenmiş Etkinlik Örnekleri , Ümit İzgi Onbaşılı,Burcu Sezginsoy Şeker, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-14, 2021

7. Designing Multicultural Teaching and Learning Environments in Science Education

Sociological Perspectives on Educating Children in Contemporary Society, B. Arslan-Cansever, P. Önder-Erol, Editör, IGI Global, ss.207-228, 2020
Metrikler

Yayın

57

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

143

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

198

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

797

Atıf (TrDizin)

21

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

152

H-İndeks (Sobiad)

6

Proje

9

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları