SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Zoom in screen with simultaneous prompting to teach young children with autism
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.70, sa.8, ss.1478-1489, 2024 (SSCI)




Autism Spectrum Disorder: When There is no Cure, There are Countless of Treatments
An International Study: Teachers’ Opinions About Individuals With Developmental Disabilities Regarding Sexuality Education
Does Presenting Non-Target Information in the Antecedent or Consequence Event Make a Difference?
Systematic Review of Safety Skill Interventions for Individuals With Autism Spectrum Disorder
Descriptive Analysis and Meta Analysis of Studies Investigating the Effectiveness of Simultaneous Prompting Procedure
Effect of Peer Delivered Social Stories on the Crossing Skills of Primary School Students with Developmental Disabilities
Coaching Teachers to Use a Simultaneous Prompting Procedure to Teach Core Content to Students With Autism
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Öğretmenlerin Gelişim Yetersizliği Olan Öğrencilere Sosyal Beceri Öğretimine İlişkin Bilgileri, Deneyimleri ve Mesleki Gelişim Gereksinimleri
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.2, ss.641-668, 2023 (Hakemli Dergi)


Remote Professional Development of Teachers to Implement Power Cards to Teach Students with Autism Spectrum Disorder
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerle yürütülen lisansüstü tezlerin ekolojik geçerliğine ilişkin değerlendirme
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.688-709, 2023 (Hakemli Dergi)


Examination of Movies About Gifted Individuals
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.24, sa.1, ss.179-197, 2023 (ESCI)

Öz-Düzenleyici Strateji Gelişimi Modelinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi
Opinions About Evidence-Based Practices Among Special Education Teachers
Journal of Evidence-Based Social Work (United States)
, cilt.20, sa.1, ss.145-157, 2023 (ESCI)


Yetersizliğe Ebeveyn Tepkileri Ölçeği: Geliştirme ve Psikometrik Özellikleri
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.63, ss.333-359, 2022 (Hakemli Dergi)
Is Social Story (TM) an Evidence-Based Practice? A Meta-Analysis and Comprehensive Descriptive Analysis Study
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.2, ss.431-458, 2022 (ESCI)


TELEHEALTH FOR FAMILIES OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS: EXPERTS’ OPINIONS
A Systematic Review: The Cool Versus Not Cool Procedure in Individuals with Autism Spectrum Disorder
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.2, ss.491-515, 2021 (ESCI)




Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Becerilerin Öğretimi: Sistematik Gözden Geçirme
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.11, sa.2, ss.552-580, 2020 (Hakemli Dergi)

An assessment of the Image of Disability in the national press in terms of social model
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.40, ss.1-22, 2016 (Hakemli Dergi)
Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.3, ss.111-123, 2014 (Hakemli Dergi)
Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Olan Bireyler için Sosyal Öykülerin Kullanımı
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.1-20, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Üstün Zekalı Öğrencilerin Sosyal Medya Platformlarında Benlik Sunumlarının İncelenmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024
Ekolojik Geçerliliğin Çok Boyutlu Değerlendirilmesi
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, ss.1
Evaluation of Web-Based Training Model For Training Parents To Deliver Safety Skills Instruction
50th Annual Convention, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Mayıs 2024
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne-babaların çocuklarına güvenlik becerilerinin öğretimine ilişkin deneyimlerinin ve görüşlerinin belirlenmesi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022
Tez danışmanlık süreci: etik ilkeleri belirlemeye yönelik nitel araştırma
AKETDER 1. Etik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara tele-sağlık aracılığıyla sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiği
Uluslararası Otizm Kongresi, Çevrim içi, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021
Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, ss.1-2

Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Effect of Peer Delivered Social Stories on the Safety Skills of Primary School Students with Developmental Disabilities
10th International Conference, Stockholm, İsveç, 29 - 30 Ekim 2019
YÜKSEK İŞLEVLİ OTİZMLİ BİREYLERE SOSYAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİNİ İNCELEYEN ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL ANALİZİ
INTERNATIONAL EJER CONGRESS 2019 / ANKARA ÜNİVERSİTESİ, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
Comprehensive review and meta-analysis of safety skills instruction to individuals with autism spectrum disorder
Association for Behavior Analysis 13. Autism Konferansı, San-Francisco, Kostarika, 18 - 21 Ocak 2019
Aile tepkileri ölçeğinin geliştirilmesi ve ön geçerlilik ve güvenirliliğinin incelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan öğrencilere akademik becerilerin öğretiminde verimliliği arttırma
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.163-164
Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere toplumsal ortamlarda levha okuma becerisinin öğretiminde video modelle öğretimin etkililiği
4rd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
The global impact of international collaboration on evidence based practices
30th Annual TED Conference, 9 - 12 Kasım 2016
Uluslararası işbirliğinin bilimsel dayanaklı uygulamalar üzerindeki etkisi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının etkililiğini inceleyen araştırmaların meta analizi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Genel eğitim öğretmenlerine sunulan mesleki gelişim uygulaması otizmli öğrencilerin genel eğitim müfredatına erişiminde bir seçenek olabilir mi
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016
Farklı yetersizlikleri olan çocuga sahip ailelerin travma sonrası stres ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
The examinatıon of traumatic stress levels of the parents who have and does not have a handicapped child from the aspect of different variables
VII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Bükreş, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2015



Zihinsel yetersizlik gösteren bireylere sosyal beceri öğretiminde video model sosyal öykülerin birlikte kullanımı
Uluslararası Otizm Konferansı, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014
Social comparison data of family-delivered social story intervention in teaching social skills to youths with ASD
ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1
The effects of parent written and implemented social stories in teaching children with autism
ABAI 7th Annual Autism Conference, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 27 Ocak 2013, ss.1
On the job training of special education staff Teaching the simultaneous prompting strategies
World Conference on Learning, Teaching and Administration, 29 - 31 Ekim 2010
Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.148
Erken çocuklukta özel eğitime ilişkin Türkiye de gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalışmalarının gözden geçirilmesi
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009
Kitaplar
SOSYAL-DUYGUSAL BECERİLERİN DESTEKLENMESİ
Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti II. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.19-36, 2024
İLGİ VE HOBİLERİN DESTEKLENMESİ
Duygu ve Davranış Bozukluğu Aile Eğitimi Kitap Seti III. Kademe, Avşar Ardıç, Editör, Özel Eğitim veRehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.35-52, 2024
Model olma ve model olmanın bileşen olduğu uygulamalar
Özel gereksinimli bireyler için etkili öğretim yöntemleri, Çığıl Aykut, Seray Olçay, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.121-156, 2022
Uyumsal Beceriler ve Bağımsız Yaşam
Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı, Nimet Bülbin Sucuoğlu,Hatice Bakkaloğlu,Meral Çilem Ökçün Akçamuş, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.233-254, 2021
Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
Vize Akademik, Ankara, 2020
Öğretim Yöntemleri
Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Stratejiler, Pınar Şafak, Editör, Vize Basın Yayın, Ankara, ss.215-244, 2020
Türkiye’de Üstün Zekâlılara Sağlanan Destek Eğitim Hizmetleri
ÜSTÜN ZEKALILARIN (ÖZEL YETENEKLİLERİN) EĞİTİMİ: SİSTEMATİK VE BİLİMSEL DAYANAKLI EĞİTİM, Mustafa Serdar Köksal, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.217-233, 2020
Hepsini Bir Araya Getirme
Applied behavior anlaysis, Sarı Hakan, Editör, Nobel, Ankara, ss.365-385, 2018
Davranışın tanımlanması ve değerlendirilmesi
Davranış yönetimi, Gözde Akoğlu,Fatma Elibol, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.69-93, 2018
Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlik
Özel eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi 2, İlknur Çifci Tekinarslan,Nuray Öncül, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.3-32, 2018
Travma ve Özel Eğitim
Psikososyal Önleyici Destek Programı, Mustafa Baloğlu, Ertan Göv, Editör, Özel Eğitimve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, ss.169-199, 2018
Video modelle öğretim
Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için, Sezgin Vuran, Editör, Vize Yayıncılık, ss.119-130, 2017
Uygun Olmayan Davranışların Azaltılması
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.95-112, 2017
Uygulamalı davranış analizi
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.21-32, 2017
Şekil Verme
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.369-389, 2017
İşlevsel değerlendirme
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.129-144, 2017
Uygun Davranışların Artırılması
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, ss.75-93, 2017
Davranışı azaltma teknikleri
Uygulamalı davranış analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-128, 2017
Kalıcılık
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.607-629, 2017
Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Kurumda Desteklenmesi
Yetişkinliğe Geçecek Bireylere Kurumda Gelişimsel Destek, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.89-109, 2017
Uygulamalı davranış analizinin temelleri
Uygulamalı Davranış Analizi, Sezgin Vuran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2017
6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA AKADEMİK OLMAYANALANLARDA DESTEK
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik6-12 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDAAKADEMİK OLMAYAN ALANLARDADESTEK, Sezgin Vuran, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017
Yetişkinliğe Geçişte Sosyal Yeterliklerin Evde Desteklenmesi
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere YönelikYETİŞKİNLİĞE GEÇECEK BİREYLERE EVDEGELİŞİMSEL DESTEK, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2017
Ayrımlı Pekiştirme
Uygulamalı Davranış Analizi, Elif Tekin-İftar, Editör, Vize Yayıncılık, ss.443-487, 2017
Söndürme
Uygulamalı davranış analizi, Elif Tekin İftar, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.487-513, 2017
Bireysel farklılıklara psikolojik yaklaşımlar-I
Bireysel farklılıklar, Avşar Ardıç, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.147-172, 2014
Engellilere yönelik tutumlar
Engellilere yönelik tutumlar, DİKEN HALİL İBRAHİM, Editör, VİZE YAYINVILIK, Ankara, ss.50-74, 2014