Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Kültürleşme Stresi Kıskacında Suriyeli Öğrenciler
Turkish Studies
, vol.13, pp.971-990, 2018 (SSCI)
Çocuklar için Aleksitimi Ölçeği ÇAÖ Türkçe ye uyarlanması Güvenirlik ve geçerlik çalışması
Turkish Studies
, vol.10, pp.1023-1036, 2015 (SSCI)
Self regulated learning strategies in relation with statistical anxiety
Learning And Individual Differences
, vol.21, pp.472-477, 2011 (SSCI)
The adaptation of the Mathematics Anxiety Rating Scale Elementary School form Turkish language validity and preliminary psychometric properties Matematik Kaygısını Derecelendirme Ölçeği İlkokul Formu nun dil geçerliği ve ön psikometrik incelemesi
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, vol.10, pp.77-110, 2010 (SSCI)
A Multivariate comparison of computer anxiety levels between candidate and tenured school principals in Turkey
Computers In Human Behavior
, vol.25, pp.1102-1107, 2009 (SSCI)
Matematik korkusunu yenmek
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, vol.1, pp.59-76, 2001 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
Yetersizliğe Ebeveyn Tepkileri Ölçeği: Geliştirme ve Psikometrik Özellikleri
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.63, pp.333-359, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün Zekalıların Kişilik Özellikleri Üzerine Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi (1957-2020)
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.34, no.30, pp.125-157, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

Üstün zekalı imajının çeşitli dillerdeki görseller aracılığı ile karşılaştırmalı incelenmesi
Yeni Türkiye
, vol.116, pp.380-389, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün yetenekli ergenlerin bazı psikolojik belirtilerinin betimlenmesi ve genel ergen popülayonu ile karşılaştırılması
Milli Eğitim Dergisi
, pp.53-66, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Manevi anlam maneviyat ilişkisinin incelenmesi
Tukish Studies
, vol.12, pp.681-702, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Affedicilik ve duyguları yönetme becerisi arasındaki çoklu ilişkinin incelenmesi
Değerler Eğitimi Dergisi
, vol.34, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Multivariate relationships between statistics anxiety and motivational beliefs
Education
, vol.137, pp.430-444, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazmaya yükledikleri anlamlar Bir metafor çalışması
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, vol.11, pp.134-156, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of the Student Life stress Inventory
Journal of Instructional Psychology
, vol.39, pp.82-91, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Güncellenmiş Öğrenci Yaşamı Stres Envanteri nin Türkçeye uyarlanması dil geçerliği ve ön psikometrik incelemesi
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, vol.4, no.33, pp.57-70, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Güncellenmiş Öğrenci Yaşam Stres Envanteri nin Türkçe ye uyarlanması dil geçerliği ve ön psikometrik incelemesi
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, vol.33, pp.57-70, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Subjective and objective assessment of mathematics anxiety levels among college students
Bogazici University Journal of Education
, vol.25, pp.65-73, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
The relationships between statistics anxiety and attitudes toward statistics
Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal
, vol.40, pp.23-39, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
An investigation of computer anxiety levels in relation to various variables among school administrators
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, vol.1, pp.547-568, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Psychological effects of an earthquake in Turkey
İstanbul University Hasan Ali Yücel Faculty of Education Journal
, vol.1, pp.125-136, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
The description of self values among primary and high school administrators
Değerler Eğitimi Dergisi
, vol.3, pp.19-31, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Differences Between High and Low Achievers in Education on Critical Thinking Inventory Scores
Sakarya University College of Education Journal
, vol.1, pp.107-111, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of previous mathematics courses on current mathematics anxiety levels
DEU Buca Faculty of Education Journal
, vol.1, pp.74-80, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Statistics anxiety and mathematics anxiety Some interesting differences I
Educational Research Journal
, vol.3, pp.38-48, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Statistics Anxiety A detailed review of the literature
Psychology and Education
, vol.1, pp.27-37, 2003 (Scopus)
Relationship between counseling students gender and program type and personality characteristics among Turkish college students
Turkish Counseling and Guidance Journal
, vol.1, pp.7-16, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
High and low achieving students on processing retaining and retrieval of information
Journal of Instructional Psychology
, vol.1, pp.99-105, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Prediction of psychology course grades by age and learning style scores
College Student Journal
, vol.1, pp.62-68, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Prediction of GPA with educational psychology course grades and critical thinking skills
Education
, vol.3, pp.618-623, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Confirmatory factor analysis and internal consistency of the Student Life stress Inventory
Journal of Instructional Psychology
, vol.2, pp.84-94, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
Differences among women attending university on thinking learning and academic performance
College Student Journal
, vol.1, pp.77-83, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
Expectations of international students from counseling services
. Higher Education Abstracts
, vol.1, pp.70-71, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
A brief introduction to structural equation modeling techniques theory and application
ERIC Document Reproduction Service No. ED 438300
, vol.1, pp.1, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
A comparison of mathematics anxiety and statistics anxiety in relation to general anxiety
ERIC Document Reproduction Service No. ED 436703
, vol.1, pp.1, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Applications of instructional design theories to a web based statistics course
Proceedings of the Seventh Annual Distance Education Conference
, vol.1, pp.11-13, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Düşündüğümüz kadar zeki miyiz? Bir ölçek uyarlamasına ilişkin ön bulgular
VII. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Konya, Turkey, 8 - 10 September 2022, pp.1-3
The Relationship Between Statistics Anxiety and Attitude Towards Statistics: A Meta-Analysis Study
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Turkey, 28 - 30 October 2021
Giftedness in Psycho-Social Context
International Conference on Gifted and Talented Education, 1 - 03 November 2019
Üstün Yeteneklilerde Beklenmedik Düşük Başarıya Müdahale
International Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Turkey, 1 - 03 November 2019, pp.105-109
Aile tepkileri ölçeği: Pilot uygulama
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası/Aydın, Turkey, 6 - 09 November 2019, vol.1, pp.30
Aile tepkileri ölçeğinin geliştirilmesi ve ön geçerlilik ve güvenirliliğinin incelenmesi
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 11 - 13 October 2018
Multivarite relationships between technological pedagogical and content knowledge and mathematics teaching anxiety among mathematics teacher candidates
1st Symposium of Sılkroad Academic Studies, 21 - 23 September 2017
Bilişsel Duygu Düzenleme Stratejileri İle Duyguları Yönetme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, Turkey, 11 - 14 May 2017
Fiziksel-zihinsel-manevi iyi oluş ve ölüm kaygısı
2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, 12 - 14 May 2017, pp.212-213

Manevi Anlam Ölçeği ve Maneviyat İfadeleri Envanterinin Türkçe’ye uyarlanması ve manevi anlam ile maneviyat ilişkisinin incelenmesi
2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, 12 - 14 May 2017
Emotion Management Skills In Relation With Forgiveness
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 April 2017
The Prediction of Test Anxiey by Self regulated Learning Strategies
Third Teaching and Education Conference, Barcelona, Spain, 28 July 2016, pp.198-202
Cyber Bullying Prediction on University Students Views on Parents and Social Anxiety Levels
X. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 19 - 21 May 2016
Views of Parents of University Students on Predicting Social Anxiety
X. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 19 - 21 May 2016
Maneviyat İfadeleri Envanteri Uyarlama Çalışması
First EuroAsian Conference on Positive Psychology, 28 - 30 April 2016
Ölüm Olgusuna Pozitif Bir Bakış
First EuroAsian Congress on Positive Psychology, 28 - 30 April 2016
Kişilik özelliklerinin psikolojik ihtiyaçlar aracılığıyla problematik sosyal medya kullanımı üerindeki etkisi
13, Ulusal Psikolojik Danışma Kongresi, Mersin, Turkey, 7 - 09 October 2015
The prediction of death anxiety levels from anxiety depression and hopelessness among teacher candidates
International Conference in Teacher Education Policies and Problems, Baku, Azerbaijan, 30 May - 02 June 2015, vol.1, pp.276-278
The Role of Motivational Beliefs and Self Regulated Learning Strategies in The Prediction of Mathematics Teacher Candidates Technological Pedagogical And Content Knowledge TPACK Perceptions
XIII. International Conference on Technology and Education (ICTE 2015), Paris, France, 30 April - 02 May 2015
İstatistik Kaygısını Derecelendirme Ölçeğinin Türkçeye adaptasyonu dil geçerliği ve ön psikometrik incelemesi
18. Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 1 - 03 October 2009
Sınıfta Etkili Zaman Yönetimi Ölçeği geliştirme
18. Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 1 - 03 October 2009
An investigation of computer anxiety in relation with personality characteristics among college students
10. ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Turkey, 21 - 23 September 2009
Psychometric properties of the Spanish Back Depression Inventory II with Mexican students
115. Annual Meetin of the American Psychological Asssociation, Boston, United States Of America, 14 - 17 August 2008
Factors that affect the computer anxiety levels among candidate educational administrators
The Annual Meeting of the First International Computer and Instructional Technologies Symposium, 11 - 13 October 2007
A cross cultural comparison of the levels of depression among late adolescents
114. Annual Meeting of the American Psychological Association, San-Francisco, United States Of America, 23 - 26 August 2007
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin stres kaynakları ve strese karşı gösterdikleri tepkilerin incelenmesi
4. Ulusal Sınıf Öğretmenliğ Sempozyumu, Turkey, 27 - 29 April 2007
The adaptation of the Student life Stress Inventory and the Turkish forms psychometric investigation
Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 19 - 22 October 2006
Türk ilkokul öğrencilerinin matematik kaygısı düzeylerinin incelenmesi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2006
Eğitim yöneticilerinin karar verme stilleri ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 14 - 17 September 2006
Üniversite öğrencileri arasında matematik kaygısı ve kontrol odagı arasındaki ilişki
7. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 7 - 09 September 2006
The adaptation of the Mathematics Anxiety Rating Scale E into Turkish and the Turkish form s psychometric investigation
Psikoloji Kongresi, Turkey, 5 - 07 September 2006
Tokat ilindeki ilk ve ortaöğretim yöneticilerinin zaman yönetimi çalışması
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2005
İlk ve ortaöğretim yöneticilerinin değerlerinin tanımlanması
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2005
Üniversite öğrencileri arasında matematik kaygısı düzeyleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişki
14. Eğitim Bilimlieri Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2005
Psychometric properties of the Beck Depression Inventory II with Turkish college students
112. Annual Meeting of the American Psychological Association, Washington, United States Of America, 25 - 28 August 2005
The relationship between subjective and objective assessment of college students mathematics anxiety levels
2. International Balkan Educational Sciences Congress, 8 - 10 September 2004
Description of the anxiety levels among college administrations
2. International Balkan Educational Sciences Congress, 8 - 10 September 2004
Çoklu regresyon analizlerinde etkileşim etkisinin incelenmesi
13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 6 - 09 July 2004
Üniversite öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri açısından karşılaştırılması
13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 6 - 09 July 2004
İstatitik kaygısı istatistiğe karşı takınılan tavırların bir fonksiyonu mudur
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Kongresi, Turkey, 1 - 04 October 2003
Reliability adjusted analysis of covariance
Annual Meeting of the American Counseling Association, Anaheim, CA, United States Of America, 20 - 23 March 2003
Cross cultural evidence for discriminating anxiety from depression in college students
109. Annual Meeting of the American Psychological Association, Chicago, IL, United States Of America, 18 - 21 August 2002
Gender and two classmen on stressors and reactions to stressors
Annual Meeting of the Southwestern Psychological Association, Corpus Cristi, TX, United States Of America, 18 - 21 April 2002
The effects of gender and program type on counseling students personality scores
Annual Meeting of the Southwestern Psychological Association, Corpus Cristi, TX, United States Of America, 18 - 21 April 2002
Learning processes between high and low achieving students majoring in education
Annual Meeting of the Southwestern Psychological Association, Corpus Cristi, TX, United States Of America, 18 - 21 April 2002
Psychological impacts of an earthquake on Turkish college students
Annual Meeting of the Southwestern Psychological Association, Corpus Cristi, TX, United States Of America, 18 - 21 April 2002
The effects of gender and age on statistics anxiety
Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, United States Of America, 1 - 05 April 2002
Discriminating between the kow and high anxiety groups in statistics courses
109. Annual Meeting of the American Psychological Association, San-Francisco, United States Of America, 22 - 27 August 2001
How do previous mathematics courses affect mathematics anxiety
8. Annual Research Forum of the Sigma Xi, Commerce, TX, United States Of America, 19 April 2001
Learning style scores predict grades in a Teacher Psychology course
Annual Meeting of the Southwestern Psychological Association, Houston, TX, United States Of America, 12 - 14 April 2001
Critical thinking scores predict Psychology for Teachers course grades
Annual Meeting of the Southwestern Psychological Association, Houston, TX, United States Of America, 12 - 14 April 2001
Predicting psychology for teachers course grades from students critical thinking skills
Annual Meeting of the Southwest Regional Meeting of Teachers of Psychology, Forth Worth, TX, United States Of America, 3 - 07 November 2000
Students circadian rhytms
Annual Meeting of the Southwestern Psychological Associaiton, Dallas, TX, United States Of America, 20 - 23 April 2000
Books & Book Chapters
Matematik Kaygısının Ölçümlenmesi
in: MATEMATİK KAYGISI: Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanılanması
, Sarı Mehmet Hayri, Baloğlu Mustafa, Editor, Vizetek, Ankara, pp.157-192, 2022
Psikososyal Önleyici Destek Programı
MEB, Ankara, 2018
Travma sonrası stres bozukluğu
in: Geçici koruma statüsündeki bireylere yönelik rehberlik hizmetleri klavuz kitabı, Mustafa Baloğlu, Ertan Göv, Turgut Bağrıaçık, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, pp.148-170, 2017
Yas danışmanlığı ve danışma teknikleri
in: Geçici koruma statüsündeki bireylere yönelik rehberlik hizmetleri klavuz kitabı, Mustafa Baloğlu, ertan Göv, Turgut Bağrıaçık, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, pp.172-198, 2017
Geçici koruma statüsündeki bireyler ile ilgili sürecin SWOT analizi
in: Geçici koruma statüsündeki bireylere yönelik rehberlik hizmetleri klavuz kitabı, Mustafa Baloğlu, Ertan Göv, Turgut Bağrıaçık, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, pp.72-80, 2017
Geçici koruma statüsündeki çocuklarla akran danışmanlığı
in: Geçici koruma statüsündeki bireylere yönelik rehberlik hizmetleri klavuz kitabı, Mustafa Baloğlu, Etran Göv, Turgut Bağrıaçık, Editor, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, pp.232-261, 2017
Kişilik Psilokojisi
Nobel, 2016
Öğrenme Psikolojisi
Nobel, 2016
14. Bölüm: Bağlamda kişilik: kültür ve hayat boyu gelişim bağlamında kişilik
in: Kişilik Psikolojisi, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.507-539, 2016
6. Bölüm: Roger'ın fenomenolojik kuramı: Uygulamalar, ilgili kuramsal kavramlar ve güncel araştırmalar
in: Kişilik Psikolojisi, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.191-228, 2016
3. Bölüm: Psikodinamik kuram: Uygulamalar, ilgili kuramsal kavramlar ve güncel araştırmalar
in: Kişilik Psikolojisi, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.69-112, 2016
1. Bölüm Kişilik Kuramu: Günlük gözlemlerden sisteöatik kuramlara
in: Kişilik Psikolojisi, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.1-32, 2016
15. Bölüm: Kişilik kuram ve araştırmalarının değerlendirilmesi
in: Kişilik Psikolojisi, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.541-555, 2016
Sağkalım/Başarısızlık Analizi
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, MustafaBaloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.510-570, 2015
Lojistik Regresyon
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.439-509, 2015
Bütünsel Örneklerin Araştırma Desenleri
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.11-17, 2015
Genel Doğrusal Modele Kısa Bir Bakış
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.915-925, 2015
Öğrenme Yaklaşımları
in: Öğrenme Psikolojisi, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.1-12, 2015
Profil Analizi: Tekrarlı ölçümlere Çok Değişkenli Bir Yaklaşım
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.314-376, 2015
Eğitim Psikolojisi: Öğretim için bir Temel
in: Eğitim Psikolojisi, Galip Yüksel, Editor, Nobel, Ankara, pp.1-27, 2015
İstatistsiksel Teknikler Rehberi
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.17-32, 2015
Temel Bileşenler ve Faktör Analizi
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.612-680, 2015
Giriş
in: Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.1-16, 2015
Davranışçılık ve Klasik Koşullama
in: Öğrenme Psikolojisi, Mustafa Baloğlu, Editor, Nobel, Ankara, pp.32-77, 2015
Statistics anxiety Antecedents measurement effects and treatment
Lambert Academic Publishing, 2010
Psikolojik danışma ve rehberlik
Nobel Yayınları, 2004
Other Publications