Makaleler
103
Tümü (103)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (6)
Scopus (22)
TRDizin (42)
Diğer Yayınlar (44)
4. A Theoretical Examinatıon of Financial Models of Higher Education And Proposal for Higher Education in Türkiye
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.11, sa.1, ss.115-130, 2024 (Hakemli Dergi)
5. A theoretical examination of financial models of higher education and proposal for higher education in Türkiye.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.11, sa.1, ss.115-130, 2024 (Hakemli Dergi)
8. Turkish Education System Problems: A Meta-Synthesis Study
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.371-425, 2023 (TRDizin)
12. Factors Associated With Emotional Intelligence In Determining The Perception Of Academic Self-Efficacy In Students Attending Formal Education (Örgün Eğitime Devam Eden Öğrencilerde Akademik Öz-yeterlik Algısının Belirlenmesinde Duygusal Zeka ile ilişkili Faktörler)
International Journal of Primary Education Studies (Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi),
, cilt.3, sa.1, ss.43-51, 2022 (Hakemli Dergi)
13. Factors Affecting Innovative Work Behaviors of Teachers from the Perspective of Organizational Intelligence
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2022, sa.29, ss.203-234, 2022 (ESCI, TRDizin)
26. Social Forces and Main Factors Influencing the Education in Turkey: A Historical Perspective
BULGARIAN HISTORICAL REVIEW-REVUE BULGARE D HISTOIRE
, cilt.2021, sa.1-2, ss.226-244, 2021 (AHCI, Scopus)
28. The Opinions regarding the Program of the Students Going Abroad in the Scope of the Erasmus+ Exchange Program
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2021, sa.26, ss.155-170, 2021 (ESCI, TRDizin)
29. Öğretmen Yenilikçiliğini Etkileyen Faktörler (Factors Affecting Teacher’s Innovation)
İnternatıonal journal of prımary educatıon studıes
, cilt.2, sa.1, ss.29-42, 2021 (Hakemli Dergi)
33. School administrators’ communication skills as a predictor of organizational silence
i.e.: inquiry in education
, cilt.12, sa.1, ss.1-21, 2020 (Hakemli Dergi)
37. Okul müdürleri teknolojik liderlik davranışlarının okulda bilgi yönetiminin gerçekleşme düzeyine etkisi
MILLI EGITIM
, cilt.49, sa.225, ss.23-54, 2020 (Scopus, TRDizin)
44. ÖĞRETMENLERİN İŞE YABANCILAŞMA DÜZEYLERİNİN YORDAYICISI OLARAK OKUL YÖNETİCİLERİNİN TOKSİK LİDERLİK DAVRANIŞLARI
Turkish Studies - Educational Sciences
, cilt.14, sa.4, ss.1313-1328, 2019 (TRDizin)
46. Üniversite Öğrencilerinin Okul Bağlılığı Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Adaptation of University Student Engagement Inventory to Turkish Culture: Validity and Reliability Study)
Inonu University Journal of the Faculty of Education
, cilt.20, ss.507-520, 2019 (TRDizin)
49. School Engagement as a Predictor of Burnout in University Students
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.45, ss.293-309, 2019 (ESCI, TRDizin)
52. Yıldız, B. Akbaşlı, S. (2018). Investigation of School Administrative Aspect in Academic Achievement of Primary School Students (İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarının Arttırılmasında Okul Yönetimi Boyutunun İncelenmesi), International Journal of Eurasia Social Sciences, Vol: 9, Issue: 34, pp. (2406-2424). (İndex: ISI Tübitak Ulakbim)
International Journal Of Eurasia Social Sciences
, cilt.9, ss.2406-2424, 2018 (Hakemli Dergi)
55. Educational Regulation Shifts in the Turkish Education System and the Attitudes of School Managers towards these Shifts, (Türk Eğitim Sistemindeki Mevzuat Değişiklikleri Ve Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma Tutumları)
International Journal of Eurasia Social Sciences
, cilt.9, ss.1802-1817, 2018 (Hakemli Dergi)
56. Analyzing The Metaphorical Perceptions Of Secondary Education Students Related To The Variables Of School Director And Teacher
CIENCIA E TECNICA VITIVINICOLA
, cilt.9, sa.16, ss.1566-1585, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
58. The evaluation of nature education training
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.5, ss.295-311, 2018 (Hakemli Dergi)
62. Analyzing The Metaphorical Perception of Secondary Education Students Related to Mathematics Teacher and Mathematics Course Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öğretmeni ve Matematik Dersine Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
Kastamonu Education Journal
, cilt.25, ss.2283-2294, 2017 (Hakemli Dergi)
63. Struggle with School Absenteeism in Compulsory Education: Different Country Approaches and Policies
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.11, ss.2107-2115, 2017 (Scopus)
64. Ortaöğretim öğrencilerinin şiddet algılarını incelemeye yönelik bir araştırma (Mersin İli Örneği).
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.2, ss.143-168, 2017 (Hakemli Dergi)
65. Teacher Qualification Influence on Teaching Cross-Curricular Skills: A Study Based on PISA 2015 Assessment
Journal of Education and Practice
, cilt.8, ss.21-29, 2017 (Hakemli Dergi)
68. The Teachers Views on the Turkish Lesson Teaching Program fort the First Graders and the Adjacent Italic Handwriting
International Journal of Language Academy
, cilt.4, ss.174-192, 2016 (Hakemli Dergi)
69. Managerial approaches adoptedat schools and their effects on the professional development of teachers
International Journal of Development Research
, cilt.6, ss.8610-8615, 2016 (Hakemli Dergi)
71. The Effect of Reading Comprehension on the Performance in Science and Mathematics
Journal of education and practice
, cilt.7, ss.108-121, 2016 (Hakemli Dergi)
73. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Sürecinde Gerçekleşen öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
Turkish Studies
, cilt.11, ss.1629-1646, 2016 (SSCI, Scopus)
74. Assesment of sonud based sentence method on the basis of teacher views
Route educational and social sciences
, cilt.3, ss.255-269, 2016 (Hakemli Dergi)
75. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları Değerlendirmesi
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.235-245, 2015 (TRDizin)
77. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilik Tipleriyle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Turkish Studıes
, cilt.10, ss.675-688, 2015 (SSCI, Scopus)
82. Teachers and computer technology Supervisors views
International Journal of Research in Social Sciences.
, cilt.2, ss.113-124, 2012 (Hakemli Dergi)
83. Views of educational supervisors concerning the feasibility of educational supervision regulation
Educational Research and Review
, cilt.7, ss.678-686, 2012 (Hakemli Dergi)
85. The attidutes of pre service teachers about European Union
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, ss.1846-1860, 2010 (Hakemli Dergi)
87. An evaluation of the problems of solid wastes at elementary schools depending on the views of school administrators
Education
, cilt.131, ss.407-418, 2010 (Hakemli Dergi)
88. What primary school administrators think about human rights
e-Journal of New World Sciences Academy, (www.newwsa.com)
, cilt.5, ss.158-172, 2010 (Hakemli Dergi)
89. Determining the levels of democratic belief of primary school and pre service teachers
e-Journal of New World Sciences Academy, (www.newwsa.com),
, cilt.5, ss.40-48, 2010 (Hakemli Dergi)
91. The Views of Elementary Supervisors on Teachers' Competencies
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, sa.39, ss.13-36, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
92. Fransa Eğitim Sistemi ve Fransa da Öğretmen Yetiştirme
Çağdaş Eğitim Dergisi
, cilt.34, ss.8-14, 2009 (Hakemli Dergi)
93. Okuma Yazma Öğretiminde Köy Enstitülerinin Yeri
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, ss.14-22, 2008 (TRDizin)
95. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Göreve Başladıkları İlk Yıl karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi
S.Ü. Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Dergisi
, cilt.9, ss.43-50, 2007 (Hakemli Dergi)
96. Ortaöğretimde Okul Aile Birliklerinin Görevlerini Gerçekleştirme Düzeylerine İlişkin Bir Durum Çalışması
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.24, ss.237-256, 2007 (Hakemli Dergi)
97. Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, cilt.17, ss.198-209, 2004 (TRDizin)
98. Göreve Yeni başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim
, cilt.38, ss.266-277, 2004 (Hakemli Dergi)
99. Bir Araştırma Ortamı Olarak Üniversite
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, cilt.9, ss.164-171, 2002 (TRDizin)
100. Okul Deneyimi I Ders Etkinliklerinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, ss.150-155, 2001 (Hakemli Dergi)
102. Okul Deneyimi I Çalışmasının Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, cilt.5, ss.1-3, 2001 (ESCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
74
4. Devletin yükseköğretim öğrencilerine yönelik yaptığı karşılıksız harcamaların mali boyutunun değerlendirilmesi
The 14th International Congress on Educational Administration, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, cilt.1, ss.457-458, (Özet Bildiri)
8. Eğitim Denetmenlerine (Okul Müdürü) Yönelik Öğretmen Bakış Açısını Belirleme Ölçeği’nin Uygulanması (Implementation of the Teacher Point of View Attitude Scale Toward Education Supervisors (School Principal), (10th International Congress Educational Supervision) – 06-08 December /Aralık 2018 Antalya
X. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN), Antalya, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
9. Ortaöğretim Öğrencilerinin Toplumdaki Şiddetin Kaynağına İlişkin Görüşleri (Mersin İli Örneği)” The Views of Secondary School Students on the Origin of Violence in the Community (Example of Mersin Province),
1. Uluslararası Akdeniz Sempozyumu) I. International Mediterranean Symposium, Mersin, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
10. Eğitim Denetiminde Alternatif Bir Uygulama: Eğitim Mentörlüğü (An Alternative Practice in Education Supervision: Education Mentoring),
II. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (II.nd Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress), Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
15. Öğretmen adaylarının mesleki ve öğrenci merkezli kaygılarına ilişkin algıları.
Eyedder-Cumhuriyet Üniversitesi 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs 2018 Sivas, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
16. Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının mesleki kaygılarına ilişkin görüşleri, Eyedder-Cumhuriyet Üniversitesi 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs 2018 Sivas
Eyedder-Cumhuriyet Üniversitesi 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs 2018 Sivas, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
17. Türkiye’de eğitim finansmanı ve OECD ülkeleri içindeki durumu: Niteliği arttırmak için bir model önerisi.
V. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (Vnd Eurasian Educational Research Congress), Ankara, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
18. Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarını Yordayan Değişkenler: Bir Durum Çalışması
5th International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, 11 - 12 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
20. Suriyeli Öğrencilerin Okul İklimine Etkisine ilişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri,
II Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
25. Okul Yöneticilerinin Çocuğa Yönelik İstismarı Bildirme Tutumları
Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 Mayıs 2017 - 14 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
30. Türkiye de ve seçilmiş bazı gelişmiş ülkelerde okul yöneticilerinin seçilmesi
IIInd Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
31. Okul yöneticilerinin çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik tutumları
IIInd Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
32. Öğretimde eğitim platformlarının kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
Eğitim Yönetimi Formu 5-7 Kasım 2015 Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Lefkoşa/Kıbrıs, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
33. Okullarda benimsenen yönetim yaklaşımları ve öğretmenlerin mesleki gelişimine etkisi
Eğitim Yönetimi Formu 5-7 Kasım 2015 Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Lefkoşa/Kıbrıs, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
34. Öğretmen Adaylarının Mesleğe Atanma Kaygıları Mersin İli Örneği
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
35. Maarif müfettişlerinin sınıflarda uyguladığı rehberlik ve denetim uygulamalarının kaldırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
VII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN), Selçuk/İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
36. Birinci Sınıf Türkçe Öğretim programı ve Bitişik Eğik El Yazısına İlişkin Öğretmen Görüşleri
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
37. Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
38. Kurum müdürlerinin yaptığı rehberlik ve denetim uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
VII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN), Selçuk/İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
39. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öğretmeni Ve Matematik Dersine Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
40. Ortaokul öğrencilerinin okul müdürü ve öğretmen kavramlarına yönelik metaforik algılarının incelenmesi
2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
41. Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre değerlendirilmesi
Yıldız, B. & Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre değerlendirilmesi, 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu 21-23 Mayıs 2015 – Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, BARTIN, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
42. Okul Yöneticisinin Örgütteki Rollerinin Okul Müdürlüğü Bağlamında Değerlendirilmesi
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 8-10 Mayıs 2015 Gaziantep, Gaziantep, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
43. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Sürecinde GerçekleşenÖğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Öğretmen AdaylarınınGörüşlerinin İncelenmesi
23. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI (Uluslararası Katılımlı)4 -6 Eylül 2014 Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli - TÜRKİYE, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.190, (Özet Bildiri)
44. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü ÖğrencilerininKişilik Tipleriyle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkininİncelenmesi
23. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI (Uluslararası Katılımlı), Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.196, (Tam Metin Bildiri)
45. Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Girişimcilik ÖzelliklerininSınıf Yönetimine Etkisi
13. Ulusal sınıf öğretmenliği sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.150-155, (Tam Metin Bildiri)
46. Erasmus Öğrenci Değişim Programından Yararlanan Erzincan Üniversitesi Öğrencilerinin Program Sürecinde Karşılaştıkları Sosyo Kültürel Akademik ve Ekonomik Uygulamalara İlişkin Görüşleri
XI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Siirt, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
47. İlkokul Öğrencilerinin Bilgisayar Yeterlilikleri ve BilgisayarKullanım Düzeylerinin İncelenmesi
13. Sınıf öğretmenliği sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.178-191, (Tam Metin Bildiri)
48. An Evaluation of the ClassroomTeachers Attitudes towards The Constructivist Approach According to Complextivity Theory A Case of Mersin
International Symposium Chaos, Complexity and Leradership, 17 - 19 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
49. Avaluatingthe Applications of Possibility and Opportunity Equality in Higher Education Accordingto Chaos Theory
International Symposium Chaos, Complexity and Leradership, 17 - 19 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
50. Views of Elementary Education School Administrators Related to 4 4 4 Structuring A Mersin Case
International Symposium on Changes and New Trends in Education, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
51. Okuldaki değişim sürecinin okul yöneticilerinin görevleri bağlamında değerlendirilmesi
22. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
52. Üniversite Öğrencilerinin Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitliğine İlişkin Algılarının Toplumsal Değişkenler Açısından İncelenmesi
III. Uluslarararası Eleştirel Eğitim Konferansı (Neoliberalizm ve Yeni Muhafazakarlığın Kuşatması Altında Eğitim), 15 - 17 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
53. İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Sistemindeki 4 4 4 Yapılanmasına İlişkin Görüşleri Mersin İli Örneği
Öğretmen Eğitiminde Yeni Eğilimler Uluslararası Sempozyumu, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
54. İlköğretim okulları yönetsel uygulamalarının eğitim yönetimi bilim alanı mesleki kabul kriterlerine uygunluk düzeyine ilişkin eğitim denetçisi algıları
EYFOR-III Eğitim Yönetimi Formu, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
55. İlköğretim okulları yönetsel uygulamalarının eğitim yönetimi bilim alanı mesleki kabul kriterlerine uygunluk düzeyine ilişkin eğitim denetçisi algıları
EYFOR-III Eğitim Yönetimi Formu, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
56. Eğitim müfettişlerinin ders denetim sürecindeki etkinliklerine ilişkin görsel sanat teknoloji ve tasarım öğretmenlerinin görüşleri
(Tem-Sen) IV Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
57. Eğitim müfettişlerinin alan branş denetimi ve rehberlik sürecindeki etkinliklerine ilişkin uzmanlaşmaları konusundaki görüşleri
IV Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
58. Kamu Eğitim Kurumlarında Zorunlu Yer Değiştirme Sonucu Görev Yeri Değişen Eğitim Yöneticilerinin Zorunlu Yer Değiştirme Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi
VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi (Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Sorunları), Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
59. Okul Yöneticisi ve Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Yöneticiliğinin Meslekleşmesinin Değerlendirilmesi
VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Eğitim Yöneticileri ve Eğitim Deneticileri Derneği ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Millî Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Türkiye, 16 - 17 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
60. Eğitim Müfettişleri Yönetmeliği nin uygulanabilirlik durumuna ilişkin eğitim müfettişlerinin değerlendirmeleri
VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Eğitim Yöneticileri ve Eğitim Deneticileri Derneği ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Millî Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığı, 16 - 17 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
61. Teacher Candidates Views On Their Teachers s Professıonal Suffıcıencıes On School Family And Community Partnership
The 5th International Balkan Education and Science Congress, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
62. The Views of Primary School Managers about Solid Waste Problems
12th International Conference: Inclusive Education in the Balkan Countries: Policy and Practice, 25 - 27 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri)
63. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Gözlemledikleri İlköğretim Deneticilerinin Etkinliklerine İlişkin Görüşleri
(Tem-Sen) Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Türkiye, 22 - 23 Haziran 2009, (Özet Bildiri)
64. Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Okul Aile Toplum İlişkileri Sürecinde Karşılaştığı Güçlükler
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
65. Sınıf Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentilerinin İncelenmesi
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
66. Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Stratejik Planlama Çalışmalarına İlişkin Görüşleri
IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
67. İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin ilköğretim Müfettişlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Uygulanmasında Rehberlik ve Geliştirme Etkinliklerine İlişkin Görüşleri
Mersin Sempozyumu, Türkiye, 19 - 23 Kasım 2008, (Tam Metin Bildiri)
68. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulamasının Uygulama Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi
Mersin Sempozyumu, Türkiye, 19 - 23 Kasım 2008, (Tam Metin Bildiri)
69. The Importance of Ecology Based Nature Educatıon Programs in Learning the Nature Language
10th International Conference Further Education in the Balkan Countries, to be held in Konya, 23 - 26 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
70. Primary School Inspectors Views on the Teachers s Professional Sufficiences Poster Presantation
10th International Conference Further Education in the Balkan Countries, to be held in Konya, 23 - 26 Ekim 2008, (Tam Metin Bildiri)
71. Evaluation of Professional Quality and Sufficiency of Geography Teachers
International Symposıum on Social Sciences Education, 14 - 16 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
72. Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarının Etkili Yönetimine İlişkin Görüşleri
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
73. Okul Aile Birliklerinin Etkinlikleri 2006 2007 Konya Meram Mehmet Beğen İlköğretim Okulu Okul Aile Birliği Çalışmalarının Değerlendirilmesi
III. Eğitimde İyi Örnekler Kongresi, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
74. Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları
Uluslar arası katılımlı 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, 29 - 31 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
29
1. Sınıfta Etkili Zaman Yönetimi.
Sınıfta Çağdaş Yaklaşımlar, (Editörler: ), pp. (162-179) Ankara: . ISBN, Abdullah Balıkçı & Sezen Tofur, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık., Ankara, ss.162-179, 2024
2. Sınıfın Sosyal ve Fiziki Çevreyle Etkileşimi.
Sınıfta Çağdaş Yaklaşımlar, Abdullah Balıkçı & Sezen Tofur, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık., Ankara, ss.68-88, 2024
3. Türk Eğitim Sisteminin Hukuksal Dayanakları
Türk Eğitim Sisteminin örgütsel Yapısında Okul Yönetimi,, Bayar, Adem. Balıkçı, Abdullah, Editör, Vizetek yayıncılık, Ankara, ss.49-86, 2023
4. Öğretmenliğin Geleceği
Cumhuriyetin 100.Yılında Öğretmenlik Mesleği: Dünü, Bugünü ve Yarını,, Şefika Şule Erçetin, Gökhan Dağhan, Editör, Nobel, Ankara, ss.177-200, 2023
5. Öğrenme ve öğrenme sürecinin yönetimi
Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi, Gülşen Celal, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.84-124, 2022
6. Eğitim Kurumlarında Sağlık Yönetimi Temel Kavramlar Sözlüğü
Eğitim Kurumlarında Sağlık Yönetimi, Şefika Şule Erçetin, Nihan Potas, Editör, Nobel, Ankara, ss.283-292, 2021
7. Yönetim, Eğitim Yönetimi ve Kalkınma
Kalkınma ve Eğitim, Bayar Adem., Balıkçı Abdullah, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.95-118, 2021
8. Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
Eğitime Giriş, Adem Bayar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.306-352, 2020
9. Araştırma Süreci,
Araştırma Teknikleri, Şefika Şule ERÇETİN, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.50-62, 2020
10. TÜRK EGITIM SISTEMININ TEMEL SORUNLARIve EGITIMDE GÜNCEL TARTISMALAR
INTERNATIONAL SCIENCE ASSOCIATION, Ankara, 2019
11. Türk Eğitim Sisteminde Reform ve Değişim
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Şefika Şule Erçetin, Editör, Nobel, Ankara, ss.133-152, 2019
12. Ortaöğretim Öğrencilerinin Toplumdaki Şiddetin Kaynağına İlişkin Görüşleri (Mersin İli Örneği)
Akademik Araştırmalar: Eğitim, Durmuş Ali Arslan, Editör, Mer-Ak Mersin Akademi Yayınları, Mersin, ss.80-102, 2019
13. An Analysis of Variables Predicting Attitudes of High School Students towards Teaching Profession: A Case Study
Chaos Complexity and Leadership 2017, Erçetin, Ş.Ş. Potas, N., Editör, Springer, Cham, ss.535-550, 2019
14. Palestinian Postgraduate Students in Turkey: Faced Challenges, Provided Supports and Proposed Solutions
Chaos Complexity and Leadership 2017, Erçetin, Ş.Ş. Potas, N., Editör, Springer, Cham, ss.319-342, 2019
15. Okul Yöneticisi ve Okul Yöneticisinin Yeterlikleri
Kuramdan Uygulamaya Okul Yönetimi 2018, Necati Cemaloğlu, Murat Gürkan Gülcan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.147-183, 2018
17. he Perception of Administrators, Teachers, and Master Trainers Working for Public Education Centers Regarding Key Competencies of Lifelong Learning
Chaos, Complexity and Leadership 2016, Şefika Şule Erçetin, Editör, Springer, Ankara, ss.493-509, 2018
18. İstanbul’un Tarihi Alanları
Türkiye’nin UNESCO Değerleri ve Turizm Potansiyeli, Abdyullah Kahraman, Alper Ateş, Kürşad Sayın, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.21-39, 2018
19. Process of Technical Teacher Training in Turkey
Chaos, Complexity and Leadership 2016, Şefika Şule ERçetin, Editör, Springer, Ankara, ss.395-405, 2018
20. KURAM VE UYGULAMADA SINIF YÖNETİMİ
ANI YAYINCILIK, Ankara, 2017
21. Okul Yöneticilerinin Örgütsel Rolleri
Türkiye’de Eğitim Yöneticileri ve Maarif Müfettişleri (Seçme,Atama ve Yetiştirme), Ahmet AYPAY, Editör, PegemA, Ankara, ss.279-291, 2016
24. Öğrenme ve öğrenme sürecinin yönetimi
Kuram ve Uyguylamada Sınıf Yönetimi, GÜLŞEN CELAL, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.61-100, 2015
25. Mervlana’da Doğa sevgisi ve Doğa Eğitimlerinde Yönetim (273-292). Konya: Çizgi Kitapevi
Konya Doğa Eğitimi Medeniyet ve Hoşgörü Başkenti Konya da Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Projesi Editör DR Abdurrahman Dinç, Abdurrahman Dinç, Editör, Çizgi Yayınevi, Konya, ss.273-292, 2014
26. Sınıfta Etkili İletişim ve Etkileşim
Sınıf Yönetimi, SARPKAYA RUHİ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.118-150, 2012
27. Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmen yetiştirme alanında uygulamalar ve gelişmeler.
Eğitim Bilimine Giriş, KIROĞLU KASIM, ELMA CEVAT, Editör, Pegem Akademi yayıncılık, Ankara, ss.276-317, 2010
28. The Importance of Ecology-Based Nature Education Programsin Learning the Nature Language
Further Education in Balkan Countries Volume I The Importance of Ecology Based Nature Education Programs in Learning the Nature Language, DEMİREL ÖZCAN, SÜNBÜL ALİ MURAT, Editör, Eğitim Akademi, Thessaloniki, ss.566-577, 2008
29. İlköğretim Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim
Mikro basın yayın Dağıtım, Ankara, 1999