Education Information
2000 - 2007
2000 - 2007Doctorate
Hacettepe University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Ve Ekonomisi, Turkey
1998 - 2000
1998 - 2000Postgraduate
Selcuk University, Instıtute Of Socıal Scıences, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
1991 - 1994
1991 - 1994Undergraduate
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Ve Ekonomisi, Turkey
Dissertations
2007
2007Doctorate
Ortaöğretim okullarındaki okul aile birliklerinin görevlerini gerçekleştirme düzeyleri (Konya ili örneği)
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
2000
2000Postgraduate
İlköğretim II. kademe vatandaşlık ve insan hakları eğitimi ders kitaplarının değerlendirilmesi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Foreign Languages
B1 Intermediate
B1 IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Educational Sciences
Administration and Supervision in Education
Edıcational Administration and Curriculum Development
Edıcational Administration and Planning
School Management and Education Supervision
Academic Titles / Tasks
2019 - Continues
2019 - ContinuesProfessor
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2015 - 2019
2015 - 2019Associate Professor
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Associate Professor
Mersin University, Faculty Of Educatıon
2008 - 2013
2008 - 2013Assistant Professor
Mersin University, Faculty Of Educatıon
1996 - 2007
1996 - 2007Lecturer
Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Faculty Of Educatıon
Managerial Experience
2020 - Continues
2020 - ContinuesDeputy Head of Department
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Head of Department
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2010 - 2012
2010 - 2012Deputy Head of Department
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Courses
Advising Theses
2018
2018Doctorate
Öğretmenlere Göre Okul Müdürlerinin Teknolojik Davranışları ve Bilgi Yönetimini Gerçekleştirme Düzeyleri (The Relationship Between Technological Leadership And Knowledge Management Competency Of School Principals)
AKBAŞLI S.
M.Durnalı(Student)
2018
2018Postgraduate
Öğretimin denetiminde kurum yöneticilerinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri (Teacher opinions on effectiveness of institutional principals under supervision of teaching)
AKBAŞLI S.
Ö.Bulut(Student)
2016
2016Postgraduate
İlkokul öğrencilerinin akademik başarılarının arttırılmasında öğretmen, okul yönetimi ve öğrenci veli görüşlerinin incelenmesi
AKBAŞLI S.
B.YILDIZ(Student)
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2022
2022Adaptation of a cross-national measure of fear-based xenophobia to Turkish culture
ÖZER A., AKBAŞLI S.
CURRENT PSYCHOLOGY, vol.41, no.9, pp.6386-6394, 2022 (SSCI)
2021
2021Conditions of Syrian asylum seeker students in a Turkish university
Akbaşlı S., Mavi D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION, vol.25, no.7, pp.763-778, 2021 (SSCI)
2021
2021Social Forces and Main Factors Influencing the Education in Turkey: A Historicial Perspective (Sivil Toplum Kurumları ve Türkiye’de Eğitimi Etkileyen Temel Faktörler: Tarihsel Bir Bakış),
Akbaşlı S.
BULGARIAN HISTORICAL REVIEW-REVUE BULGARE D HISTOIRE, vol.19, no.12, pp.226-244, 2021 (AHCI)
2021
2021Social Forces and Main Factors Influencing the Education in Turkey: A Historical Perspective
Uredi L., AKBAŞLI S., Kosece P., Vural G.
BULGARIAN HISTORICAL REVIEW-REVUE BULGARE D HISTOIRE, vol.2021, no.1-2, pp.226-244, 2021 (AHCI)
2019
2019Relationship between prospective teachers' deontic justice attitudes and academic dishonesty tendencies
Akbaşlı S., Erçetin Ş. Ş., Kubilay S.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION, vol.39, no.3, 2019 (SSCI)
2016
2016Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Sürecinde Gerçekleşen öğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
KÖSECE LOĞOĞLU P., AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
Turkish Studies, vol.11, pp.1629-1646, 2016 (SSCI)
2016
2016Maarif Müfettişlerinin Sınıflarda Uyguladığı Rehberlik Ve Denetim Uygulamalarının Kaldırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
YILDIZ B., AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
Turkish Studies, vol.11, pp.2427-2466, 2016 (SSCI)
2015
2015Classroom Teachers' Self-Efficacy Beliefs on Constructivist Approach
Uredi L., Akbasli S.
ANTHROPOLOGIST, vol.20, pp.268-279, 2015 (SCI-Expanded)
2015
2015Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilik Tipleriyle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
PELİN K., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
Turkish Studıes, vol.10, pp.675-688, 2015 (SSCI)
2010
2010The Views of Elementary Supervisors on Teachers' Competencies
Akbasli S.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, vol.10, no.39, pp.13-36, 2010 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2022
2022Distance Education Experiences of Teacher-Parents during the COVID-19
Güvercin D., Kesici A. E., AKBAŞLI S.
Athens Journal of Education, vol.9, no.4, pp.593-614, 2022 (Scopus)
2022
2022Factors Affecting Innovative Work Behaviors of Teachers from the Perspective of Organizational Intelligence
Tura B., AKBAŞLI S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI, vol.2022, no.29, pp.203-234, 2022 (ESCI)
2021
2021Yükseköğretim Kurumlarının Finansmanı: Dünyadaki Uygulamalara Genel Bakış ve Türkiye İçin Öneriler (Financing of Higher Education Institutions: Overview of the World Implementation and Recommendations for Turkey)
Akbaşlı S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.41, no.2, pp.1051-1080, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Investigation of EBA (Educational Information Network) Digital Education Platform Used as the Medium of Distance Education in Turkey During Covid-19 Pandemic Process in Terms of Critical Thinking Skills, (Covid-19 Pandemi Sürecinde Türkiye’de Uzaktan Eğitim Aracı Olarak Kullanılan EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Dijital Eğitim Platformunun Eleştirel Düşünme Becerileri Bağlamında İncelenmesi)
Akbaşlı S.
European Journal of Educational Sciences, vol.8, no.2, pp.15-28, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretmenlerinin Teknoloji ve Tasarım Dersine İlişkin Ders Deneyimleri (Technology and design course teachers course experiences regarding the technology design course),
Akbaşlı S.
International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS) , vol.12, no.44, pp.230-261, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Investigation of Institution Supervision Reports (Adana Province Sample) (Kurum Denetim Raporlarının İncelenmesi (Adana İli Örneği)),
Akbaşlı S.
Journal of Human and Social Sciences (İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, , vol.4, no.1, pp.230-249, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Being a Teacher in BİLSEM: a sample from Ankara (BİLSEM’de öğretmen olmak Ankara’dan bir örnek ),
Akbaşlı S.
HAYEF: Journal of Education, , vol.18, no.2, pp.193-219, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Kamu ve Özel Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri: Etkileşimsel Etki Modeli (Organizational Commitment Levels of Teachers Working in Private and Public Institutions: The Interactive Impact Model), OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,OPUS–International Journal of Society Researches, 17 (38), 4983-5005. DOI:10.26466/opus.858602 (İndex: TR Dizin)
Akbaşlı S.
OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,OPUS–International Journal of Society Researches, , vol.17, no.38, pp.4983-5005, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Öğretmen Yenilikçiliğini Etkileyen Faktörler (Factors Affecting Teacher’s Innovation), 2, (1), 15-28.
Akbaşlı S.
Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi - International Journal of Primary Education Studies, , vol.2, no.1, pp.15-28, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021The Opinions regarding the Program of the Students Going Abroad in the Scope of the Erasmus+ Exchange Program
Kucukcene M., AKBAŞLI S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI, vol.2021, no.26, pp.155-170, 2021 (ESCI)
2020
2020Okul Müdürlerinin Ders Denetimi Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri (Teachers’ views on the course supervision duties of school principals),
Akbaşlı S.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.6, no.3, pp.1-18, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Yönetici ve öğretmenlerin öğrencilerden beklentileri ve öğrencilerin bu beklentileri algılayış biçimleri (Expectations of administrators and teachers from students and how students perceive these expectations),
Akbaşlı S.
OPUS–International Journal of Society Researches, , vol.16, no.1, pp.5941-5954, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Financial Aspects of Unpaid Spending by the State for Higher Education Students (Devletin yükseköğretim öğrencilerine yönelik yaptığı karşılıksız harcamaların mali boyutunun değerlendirilmesi),
Akbaşlı S.
OPUS–International Journal of Society Researches, , vol.16, no.28, pp.1183-1199, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Relationship between Mobbing Behaviors Primary School Teachers Encountered and Their Motivation
AKBAŞLI S., Dis O., Durnali M.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, no.49, pp.564-581, 2020 (ESCI)
2020
2020School administrators’ communication skills as a predictor of organizational silence (Öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin yordayıcısı olarak okul yöneticilerinin iletişim yeterlikleri),
Akbaşlı S.
i.e.: inquiry in education, vol.12, no.1, pp.1-20, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Impact of Technological Leadership Behaviours of School Principal on School Knowledge Management (Okul Müdürü Teknolojik Liderlik Davranışının Okul Örgütü Bilgi Yönetimine Etkisi),
Akbaşlı S.
Milli Eğitim Dergisi, vol.49, no.225, pp.23-54, 2020 (Scopus)
2019
2019Öğretmen Görüşlerine Göre Okul-Aile İşbirliğinin Okul Ortamına Yararları (Benefits of School-Family Collaboration to School Environment According to Teachers’ Opinions),
AKBAŞLI S., Diş O.
Tukish Studies, vol.14, no.7, pp.3597-3613, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019İlkokul Öğretmenlerinin Glokal Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeyleri Düzeyleri (The Levels of Primary School Teachers to Show Glocal Leadership Behavior),
AKBAŞLI S., ERÇETİN Ş. Ş., yüce h.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergis, vol.14, no.20, pp.54-74, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Okul Aile Birlikleri Okullara Ne Getirdi?Neyi Değiştirdi? (What did the Parent-Teacher Associations Bring to Schools? What Changed?)
AKBAŞLI S., Tura B.
OPUS–International Journal of Society Researches, vol.14, no.20, pp.1747-1768, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019The Assesment Of Primary School Teachers’ Opinions About Course Supervision Of School Principals (İlkokul Öğretmenlerinin Müdürlerin Ders Denetimine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi).
AKBAŞLI S., Tunç Z.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.3, pp.75-92, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019ÖĞRETMENLERİN İŞE YABANCILAŞMA DÜZEYLERİNİN YORDAYICISI OLARAK OKUL YÖNETİCİLERİNİN TOKSİK LİDERLİK DAVRANIŞLARI
Erçetin Ş. Ş., Akbaşlı S., Diş O.
Turkish Studies - Educational Sciences, vol.14, no.4, pp.1313-1328, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeylerinin yordayıcısı olarak okul yöneticilerinin toksik liderlik davranışları (Toxic leadership behaviors of school managers as a predictor of teachers’levels of occupational alineation),
ERÇETİN Ş. Ş., AKBAŞLI S., Diş O.
Turkish Studies-Educational Sciences, vol.14, no.4, pp.1313-1328, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Üniversite Öğrencilerinin Okul Bağlılığı Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Adaptation of University Student Engagement Inventory to Turkish Culture: Validity and Reliability Study)
GÜN F., TURABİK T., ARASTAMAN G., AKBAŞLI S.
Inonu University Journal of the Faculty of Education, vol.20, pp.507-520, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Lider Okul Yöneticisinin yeterlikleri (Competencies of School Managers as a Leader According to Teachers’ Views)
AKBAŞLI S., Diş O.
International journal of leadership studies: Theory and Practice, vol.2, no.2, pp.86-102, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Mesleki ve Öğrenci Merkezli Kaygılarına İlişkin Algıları (Perceptions of Prospective Teachers on Their Professional and Student-Centered Anxiety).
AKBAŞLI S., ÖZBAŞ M., KARADAĞ M.
Turkish Studies Educational Sciences, vol.14, no.4, pp.1009-1023, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019The Attitudes of School Administrators Towards Reporting Child Abuse (Okul Yöneticilerinin Çocuk Cinsel İstismarını Bildirmeye Yönelik Tutumları)
AKBAŞLI S., YOLCU H., Ulum H.
Turkish StudiesEducational Sciences, vol.14, no.3, pp.151-164, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019School Engagement as a Predictor of Burnout in University Students
AKBAŞLI S., ARASTAMAN G., GÜN F., TURABİK T.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, no.45, pp.293-309, 2019 (ESCI)
2018
2018Analyzing the metaphorical perceptions of secondary education students related to the variables of school principal and teacher (Ortaokul Öğrencilerinin Okul Müdürü ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi).
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., KÖSECE P.
International Journal of Society Researches, vol.9, pp.1566-1585, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Yıldız, B. Akbaşlı, S. (2018). Investigation of School Administrative Aspect in Academic Achievement of Primary School Students (İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarının Arttırılmasında Okul Yönetimi Boyutunun İncelenmesi), International Journal of Eurasia Social Sciences, Vol: 9, Issue: 34, pp. (2406-2424). (İndex: ISI Tübitak Ulakbim)
YILDIZ B., AKBAŞLI S.
International Journal Of Eurasia Social Sciences, vol.9, pp.2406-2424, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Evaluation of Muallim Saffet in the Wedding Association Film in Terms of Teacher Profession, Personal and Professional Values-Professional Development and School-Family Community Relations Competencies (Düğün Dernek Filmindeki Muallim Saffet’in Öğretmenlik Mesleği, Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim ile Okul-Aile Toplum İlişkileri Yeterlikleri Açısından Değerlendirilmesi),
MEYDAN A., AKKUŞ A., AKBAŞLI S.
Route Educational and Social Science Journal, vol.5, pp.651-671, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Dijital Teknolojilere Erişim Motivasyonu Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Adaptation of Motivational Access to Digital Technologies into Turkish: The Study of Validity and Reliability),
ERÇETİN Ş. Ş., AKBAŞLI S., DURNALI M.
Sakarya University Journal of Education, vol.8, pp.75-88, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Investıgatıng the Vıews of Students Related to the Effect of School Varıables Upon Academıc Success in Terms of Varıous Varıables (Okul Değişkenlerinin Akademik Başarıya Olan Etkisine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi),
AKBAŞLI S., KÖSECE P., UÇAN BALTA M.
Scientific Educational Studies, vol.2, pp.93-110, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Educational Regulation Shifts in the Turkish Education System and the Attitudes of School Managers towards these Shifts, (Türk Eğitim Sistemindeki Mevzuat Değişiklikleri Ve Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma Tutumları)
AKBAŞLI S., ULUM H.
International Journal of Eurasia Social Sciences, vol.9, pp.1802-1817, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Use of Tangible Materials and Computer in Mathematics Teaching: Opinions of School Principals
AKBAŞLI S., YEŞİLCE İ.
Eurasia Journal Of Mathematics Science And Technology Education, vol.14, pp.2523-2532, 2018 (Scopus)
2018
2018The evaluation of nature education training
AKBAŞLI S.
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), vol.5, pp.295-311, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Slection process of school principals in turkey and some other countries: a comparative study
AKBAŞLI S., ŞAHİN M., GÜL B.
Universal Journal of Educational Research, vol.5, no.12, pp.2251-2288, 2017 (Scopus)
2017
2017Investigation on the future expectations and academic motivations of students attending associate degree programspÖnlisans öğrencilerinin gelecek beklentileri ile akademik motivasyonlarının incelenmesi
AKBAŞLI S., KUBİLAY S., DURNALI M.
Journal of Human Sciences, vol.14, pp.4678-4693, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Halk Eğitim Merkezlerinde Çalışan İşgörenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Anahtar Yeterlik Algıları
AKBAŞLI S., DURNALI M.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.7, pp.726-741, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Struggle with School Absenteeism in Compulsory Education: Different Country Approaches and Policies
AKBAŞLI S., ŞAHİN M., YILMAZ MARDİN P.
Universal Journal of Educational Research, vol.5, no.11, pp.2107-2115, 2017 (Scopus)
2017
2017Analyzing The Metaphorical Perception of Secondary Education Students Related to Mathematics Teacher and Mathematics Course Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öğretmeni ve Matematik Dersine Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., YOLCU H., KÖSECE LOĞOĞLU P.
Kastamonu Education Journal, vol.25, pp.2283-2294, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Ortaöğretim öğrencilerinin şiddet algılarını incelemeye yönelik bir araştırma (Mersin İli Örneği).
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., ÖZMEN G.
International Journal of Eurasian Education and Culture, vol.2, pp.143-168, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017The Change Process at Schools Based on the Variables of School Administrators and Environment
BALIKÇI A., AKBAŞLI S., ŞAHİN M., KILIÇ M.
Universal Journal of Educational Research, vol.5, pp.2178-2185, 2017 (Scopus)
2017
2017Teacher Qualification Influence on Teaching Cross-Curricular Skills: A Study Based on PISA 2015 Assessment
AKBAŞLI S., ŞAHİN M., YAYKIRAN Z. Y.
Journal of Education and Practice, vol.8, pp.21-29, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Investigating the primary school teachers perspectives on the use of education platforms in teaching
ÜREDİ L., AKBAŞLI S., ULUM H.
Educational Research and Reviews, vol.11, pp.1432-1439, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Managerial approaches adoptedat schools and their effects on the professional development of teachers
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., ULUM H.
International Journal of Development Research, vol.6, pp.8610-8615, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016The Teachers Views on the Turkish Lesson Teaching Program fort the First Graders and the Adjacent Italic Handwriting
YILDIZ B., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
International Journal of Language Academy, vol.4, pp.174-192, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016The Effect of Reading Comprehension on the Performance in Science and Mathematics
AKBAŞLI S., ŞAHİN M., YAYKIRAN Z.
Journal of education and practice, vol.7, pp.108-121, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Öğretmen Adaylarının Mesleğe Atanma Kaygıları Mersin İli Örneği Anxiety of Pre Service Teachers about being Appointed to their Profession A Mersin Case
ÜREDİ L., AKBAŞLI S., DEMİRTAŞ B.
yaşadıkça Eğitim, vol.30, pp.21-36, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Assesment of sonud based sentence method on the basis of teacher views
YILDIZ B., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
Route educational and social sciences, vol.3, pp.255-269, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Yapılandırmacı Öğrenme Ortamları Değerlendirmesi
DEMİRTAŞ B., YAHYA O., AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, pp.235-245, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi
YILMAZ M., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
International Journal of Humanities and Education, vol.1, pp.105-121, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014Eğitim Sistemindeki 4 4 4 Yapılanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri Views of Teachers on the 4 4 4 Structure in the Turkish Education System
AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
Journal of TeacherEducation and Educators, vol.3, pp.109-136, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Okul Yöneticisi ve Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Yöneticiliğinin Meslekleşmesinin Değerlendirilmesi
AKBAŞLI S., ABDULLAH B.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, pp.366-378, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013İlköğretim Okulları Yönetsel Uygulamalarının Eğitim Yönetimi Bilim Alanı Yeterliklerine Uygunluk Düzeyine İlişkin Eğitim Denetçisi Algıları
ÖZBAŞ M., AKBAŞLI S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, pp.71-88, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2012
2012Teachers and computer technology Supervisors views
AKBAŞLI S., TAŞKAYA S. M., MEYDAN A., ŞAHİN M.
International Journal of Research in Social Sciences., vol.2, pp.113-124, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
2012
2012Views of educational supervisors concerning the feasibility of educational supervision regulation
AKBAŞLI S., ÖZBAŞ M.
Educational Research and Review, vol.7, pp.678-686, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Öğretmen Adayı Demokratik Eğilim Ölçeği Geliştirme Çalışması A Study to Develop A Scale For Prospective Teachers Democratic Tendency
AKBAŞLI S., YELKEN T., SÜNBÜL Ö.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol.1, pp.94-108, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010The attidutes of pre service teachers about European Union
TAŞKAYA S. M., ÜNAL E., AKBAŞLI S.
e-Journal of New World Sciences Academy, vol.5, pp.1846-1860, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Key competences for lifelong learning: The case of prospective teachers
Sahin M., Akbasli S., Yelken T. Y.
Educational Research and Reviews, vol.5, no.10, pp.545-556, 2010 (Scopus)
2010
2010An evaluation of the problems of solid wastes at elementary schools depending on the views of school administrators
AKBAŞLI S., MEYDAN A.
Education, vol.131, pp.407-418, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Determining the levels of democratic belief of primary school and pre service teachers
YILDIRIM A., AKBAŞLI S., ŞAHİN M.
e-Journal of New World Sciences Academy, (www.newwsa.com),, vol.5, pp.40-48, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde gözlemledikleri ilköğretim denetçilerinin etkinliklerine ilişkin görüşleri
AKBAŞLI S.
e-Journal of New World Sciences Academy, (www.newwsa.com), vol.5, pp.58-70, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010What primary school administrators think about human rights
AKBAŞLI S., YILDIRIM A., ŞAHİN M.
e-Journal of New World Sciences Academy, (www.newwsa.com), vol.5, pp.158-172, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Fransa Eğitim Sistemi ve Fransa da Öğretmen Yetiştirme
AKBAŞLI S.
Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.34, pp.8-14, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2008
2008Ortaöğretim Okullarındaki Okul Aile Birliklerinin Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyleri
AKBAŞLI S., KAVAK Y.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.19, pp.1-21, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
2008
2008Okuma Yazma Öğretiminde Köy Enstitülerinin Yeri
TAŞKAYA S. M., AKBAŞLI S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.4, pp.14-22, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
2007
2007Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Göreve Başladıkları İlk Yıl karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi
BOZKURT İ., PEPE H., AKBAŞLI S.
S.Ü. Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Dergisi, vol.9, pp.43-50, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
2007
2007Ortaöğretimde Okul Aile Birliklerinin Görevlerini Gerçekleştirme Düzeylerine İlişkin Bir Durum Çalışması
AKBAŞLI S., KAVAK Y.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, vol.24, pp.237-256, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
2004
2004Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları
SABAN A., KORKMAZ İ., AKBAŞLI S.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research, vol.17, pp.198-209, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
2004
2004Göreve Yeni başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler
KORKMAZ İ., SABAN A., AKBAŞLI S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim, vol.38, pp.266-277, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
2002
2002Bir Araştırma Ortamı Olarak Üniversite
AKBAŞLI S.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research, vol.9, pp.164-171, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
2001
2001İnsan Kaynağının Yöneticisi ve Geliştiricisi Olarak Öğretmenin Hizmet Öncesi Öğretmenlik Deneyimi I Etkinlikleri
AKBAŞLI S.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, vol.12, pp.171-198, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
2001
2001Okul Deneyimi I Ders Etkinliklerinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri
KORKMAZ İ., AKBAŞLI S.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, vol.11, pp.150-155, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
2001
2001Okul Deneyimi I Çalışmasının Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi
KORKMAZ İ., AKBAŞLI S.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research, vol.5, pp.1-3, 2001 (ESCI)
2000
20001999 2000 Öğretim Yılı İlköğretim Ders Kitaplarında Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitiminin Değerlendirilmesi
AKBAŞLI S.
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.10, pp.170-186, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2018
2018Ortaöğretim Öğrencilerinin Toplumdaki Şiddetin Kaynağına İlişkin Görüşleri (Mersin İli Örneği) (The Views of Secondary School Students on the Origin of Violence in the Community (Mersin Province Case)
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., GÖKHAN Ö.
I. International Mediterranean Symposium (1. Uluslararası Akdeniz Sempozyumu), Mersin, Turkey, 1 - 03 November 2018, pp.25-42
2018
2018Bir karar verme süreci olarak oyun teorisinin eğitim örgütlerine uygulanabilirliği,
ÜNAL D., AKBAŞLI S.
Eyedder-Cumhuriyet Üniversitesi 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Turkey, 10 - 12 May 2018, vol.1, pp.236-245
2018
2018Eğitim Denetmenlerine (Okul Müdürü) Yönelik Öğretmen Bakış Açısını Belirleme Ölçeği’nin Uygulanması (Implementation of the Teacher Point of View Attitude Scale Toward Education Supervisors (School Principal), (10th International Congress Educational Supervision) – 06-08 December /Aralık 2018 Antalya
AKBAŞLI S., ATEŞOĞLU Y.
X. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN), Antalya, Turkey, 6 - 08 December 2018
2018
2018Ortaöğretim Öğrencilerinin Toplumdaki Şiddetin Kaynağına İlişkin Görüşleri (Mersin İli Örneği)” The Views of Secondary School Students on the Origin of Violence in the Community (Example of Mersin Province),
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., ÖZMEN G.
1. Uluslararası Akdeniz Sempozyumu) I. International Mediterranean Symposium, Mersin, Turkey, 1 - 03 November 2018
2018
2018Eğitim Denetiminde Alternatif Bir Uygulama: Eğitim Mentörlüğü (An Alternative Practice in Education Supervision: Education Mentoring),
AKBAŞLI S., SARITAŞ S.
II. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (II.nd Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress), Aydın, Turkey, 13 - 15 September 2018
2017
2017Palestinian Postgraduate Students in Turkey: Faced Challenges, Provided Supports and Proposed Solutions.
AKBAŞLI S., Albanna S. İ. M.
Chaos Complexity and Leadership 2017, Ankara, Turkey, 11 - 12 December 2017, vol.1, pp.329-342
2017
2017An Analysis of Variables Predicting Attitudes of High School Students towards Teaching Profession: A Case Study.
AKBAŞLI S., ERİÇOK B., ERANIL A. K.
Chaos Complexity and Leadership 2017, Ankara, Turkey, 11 - 12 December 2017, vol.1, pp.535-549
2018
2018Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygılarına İlişkin Görüşleri
ÖZBAŞ M., AKBAŞLI S., KARADAĞ M.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Turkey, 10 - 12 May 2018, pp.171-176
2018
2018Yükseköğretim Kurumlarının Finansmanı: Dünyadaki Uygulamalar ile Karşılaştırmalı Bir Analiz
BAHAR Y. ö., AKBAŞLI S.
Yükseköğretim Kurumlarının Finansmanı: Dünyadaki Uygulamalar ile Karşılaştırmalı Bir Analiz V. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (Vnd Eurasian Educational Research Congress), Akdeniz Üniversitesi 2-5 Mayıs 2018 Antalya, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
2018
2018Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının mesleki kaygılarına ilişkin görüşleri, Eyedder-Cumhuriyet Üniversitesi 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs 2018 Sivas
ÖZBAŞ M., AKBAŞLI S., KARADAĞ M.
Eyedder-Cumhuriyet Üniversitesi 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs 2018 Sivas, Sivas, Turkey, 10 - 12 May 2018
2018
2018Öğretmen adaylarının mesleki ve öğrenci merkezli kaygılarına ilişkin algıları.
AKBAŞLI S., ÖZBAŞ M., KARADAĞ M.
Eyedder-Cumhuriyet Üniversitesi 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs 2018 Sivas, Sivas, Turkey, 10 - 12 May 2018
2018
2018Türkiye’de eğitim finansmanı ve OECD ülkeleri içindeki durumu: Niteliği arttırmak için bir model önerisi.
ERÇETİN Ş. Ş., AKBAŞLI S., TUTİ G., TAKMAK h.
V. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (Vnd Eurasian Educational Research Congress), Ankara, Turkey, 2 - 05 May 2018
2017
2017Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarını Yordayan Değişkenler: Bir Durum Çalışması
AKBAŞLI S., ERANIL A. K., ERİÇOK B.
5th International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, 11 - 12 December 2017
2017
2017Üniversite Hazırlık Bölümlerinde Dil Öğreniminde Karşılaşılan Zorluklar ve Bu Zorluklara Yönelik Çözüm Önerileri
BİLGİÇ B., AKBAŞLI S.
Eyfor 8 Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 - 21 October 2017
2017
2017Suriyeli Öğrencilerin Okul İklimine Etkisine ilişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri,
AKBAŞLI S., ULUM H.
II Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 20 - 22 October 2017
2017
2017Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme anahtar yeterliklerine yönelik algıları
AKBAŞLI S., Şayir G., Durnalı M.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, Ankara, Turkey, 19 - 21 October 2017
2017
2017İlkokul öğretmenlerinin müdürlerin ders Denetimine ilişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
TUNÇ Z., AKBAŞLI S.
Ulusararası Eğitim Yönetimi Formu, Ankara, Turkey, 19 - 21 October 2017
2017
2017Önlisans Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri ile Akademik motivasyonlarının İncelenmes,
AKBAŞLI S., KUBİLAY S.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (I.nd Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress), Uşak, Turkey, 14 - 16 September 2017
2017
2017Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Onay İhtiyacı ile Sorgulama Becerilerinin İncelenmesi,
AKBAŞLI S., KUBİLAY S.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (I.nd Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress), Uşak, Turkey, 14 - 16 September 2017
2017
2017Türk Eğitim Sistemindeki Mevzuat Değişiklikleri ve Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma Tutumları
AKBAŞLI S., ULUM H.
IV. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (IVnd Eurasian Educational Research Congress), 11 - 14 May 2017
2017
2017Okul yöneticilerinin çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik bir durum çalışması (tutumları),
AKBAŞLI S., YOLCU H., ULUM H.
IV. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (IVnd Eurasian Educational Research Congress), Pamukkale Üniversitesi 11-14 Mayıs 2017 Denizli, 11 - 14 May 2017
2017
2017Okul Yöneticilerinin Çocuğa Yönelik İstismarı Bildirme Tutumları
AKBAŞLI S., YOLCU H., ULUM H.
Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Turkey, 11 May 2017 - 14 January 2018
2017
2017Expetation Of Malian Students in The University of Hacettepe,
AKBAŞLI S., CAMARA S., DURNALI M.
IV. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (IVnd Eurasian Educational Research Congress), 11 - 14 May 2017
2017
2017Ortaöğretim öğrencilerinin şiddet algılarını incelemeye yönelik bir araştırma (Mersin İli Örneği)
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., ÖZMEN G.
International Congress Of Eurasian Social Sciences (Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi) (IJOESS) 06-08 Nisan 2017 Alanya / ANTALYA, Antalya, Turkey, 6 - 08 April 2017
2016
2016Türkiye de ve seçilmiş bazı gelişmiş ülkelerde okul yöneticilerinin seçilmesi
GÜL B., AKBAŞLI S.
IIInd Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016
2016
2016Okul yöneticilerinin çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik tutumları
AKBAŞLI S., ULUM H.
IIInd Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016
2015
2015Okullarda benimsenen yönetim yaklaşımları ve öğretmenlerin mesleki gelişimine etkisi
Hakan U., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
Eğitim Yönetimi Formu 5-7 Kasım 2015 Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Lefkoşa/Kıbrıs, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 5 - 07 November 2015
2015
2015Öğretimde eğitim platformlarının kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
HAKAN U., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
Eğitim Yönetimi Formu 5-7 Kasım 2015 Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Lefkoşa/Kıbrıs, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 5 - 07 November 2015
2015
2015Öğretmen Adaylarının Mesleğe Atanma Kaygıları Mersin İli Örneği
Demirtaş B., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Turkey, 19 - 23 October 2015
2015
2015Maarif müfettişlerinin sınıflarda uyguladığı rehberlik ve denetim uygulamalarının kaldırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
Yıldız B., AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
VII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN), Selçuk/İzmir, Turkey, 20 - 22 May 2015
2015
2015Birinci Sınıf Türkçe Öğretim programı ve Bitişik Eğik El Yazısına İlişkin Öğretmen Görüşleri
YILDIZ B., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015
2015
2015Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
BERAT D., YAHYA O., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015
2015
2015Kurum müdürlerinin yaptığı rehberlik ve denetim uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
Yıldız B., AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
VII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN), Selçuk/İzmir, Turkey, 20 - 22 May 2015
2015
2015Ortaokul öğrencilerinin okul müdürü ve öğretmen kavramlarına yönelik metaforik algılarının incelenmesi
Pelin K., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
2015
2015Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öğretmeni Ve Matematik Dersine Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
Pelin K., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
2015
2015Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre değerlendirilmesi
Yıldız B., AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
Yıldız, B. & Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre değerlendirilmesi, 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu 21-23 Mayıs 2015 – Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, BARTIN, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015
2015
2015Okul Yöneticisinin Örgütteki Rollerinin Okul Müdürlüğü Bağlamında Değerlendirilmesi
BALIKÇI A., AYPAY A., AKBAŞLI S.
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 8-10 Mayıs 2015 Gaziantep, Gaziantep, Turkey, 8 - 10 May 2015
2014
2014Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Sürecinde GerçekleşenÖğretmenlik Uygulamalarına İlişkin Öğretmen AdaylarınınGörüşlerinin İncelenmesi
PELİN K., AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
23. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI (Uluslararası Katılımlı)4 -6 Eylül 2014 Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli - TÜRKİYE, Turkey, 4 - 06 September 2014, pp.190
2014
2014Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü ÖğrencilerininKişilik Tipleriyle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkininİncelenmesi
KÖSECE P., ÜREDİ L., AKBAŞLI S.
23. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI (Uluslararası Katılımlı), Turkey, 4 - 06 September 2014, pp.196
2014
2014Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Girişimcilik ÖzelliklerininSınıf Yönetimine Etkisi
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., FATMA A.
13. Ulusal sınıf öğretmenliği sempozyumu, Turkey, 29 - 31 May 2014, pp.150-155
2014
2014Erasmus Öğrenci Değişim Programından Yararlanan Erzincan Üniversitesi Öğrencilerinin Program Sürecinde Karşılaştıkları Sosyo Kültürel Akademik ve Ekonomik Uygulamalara İlişkin Görüşleri
ÖZBAŞ M., AVCI M., AKBAŞLI S., Uslu T.
XI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Siirt, Turkey, 8 - 10 May 2014
2014
2014İlkokul Öğrencilerinin Bilgisayar Yeterlilikleri ve BilgisayarKullanım Düzeylerinin İncelenmesi
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., YILMAZ M.
13. Sınıf öğretmenliği sempozyumu, Turkey, 29 - 31 May 2014, pp.178-191
2013
2013Avaluatingthe Applications of Possibility and Opportunity Equality in Higher Education Accordingto Chaos Theory
AVCI M., ÖZBAŞ M., AKBAŞLI S.
International Symposium Chaos, Complexity and Leradership, 17 - 19 December 2013
2013
2013An Evaluation of the ClassroomTeachers Attitudes towards The Constructivist Approach According to Complextivity Theory A Case of Mersin
AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
International Symposium Chaos, Complexity and Leradership, 17 - 19 December 2013
2013
2013Views of Elementary Education School Administrators Related to 4 4 4 Structuring A Mersin Case
AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
International Symposium on Changes and New Trends in Education, 22 - 24 November 2013
2013
2013Okuldaki değişim sürecinin okul yöneticilerinin görevleri bağlamında değerlendirilmesi
ABDULLAH B., AKBAŞLI S., KILIÇ M.
22. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Turkey, 5 - 07 September 2013
2013
2013Üniversite Öğrencilerinin Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitliğine İlişkin Algılarının Toplumsal Değişkenler Açısından İncelenmesi
AVCI M., ÖZBAŞ M., AKBAŞLI S.
III. Uluslarararası Eleştirel Eğitim Konferansı (Neoliberalizm ve Yeni Muhafazakarlığın Kuşatması Altında Eğitim), 15 - 17 May 2013
2013
2013İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Sistemindeki 4 4 4 Yapılanmasına İlişkin Görüşleri Mersin İli Örneği
AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
Öğretmen Eğitiminde Yeni Eğilimler Uluslararası Sempozyumu, 9 - 11 May 2013
2012
2012İlköğretim okulları yönetsel uygulamalarının eğitim yönetimi bilim alanı mesleki kabul kriterlerine uygunluk düzeyine ilişkin eğitim denetçisi algıları
ÖZBAŞ M., AKBAŞLI S.
EYFOR-III Eğitim Yönetimi Formu, Turkey, 12 - 13 October 2012
2012
2012İlköğretim okulları yönetsel uygulamalarının eğitim yönetimi bilim alanı mesleki kabul kriterlerine uygunluk düzeyine ilişkin eğitim denetçisi algıları
AKBAŞLI S., ÖZBAŞ M.
EYFOR-III Eğitim Yönetimi Formu, Turkey, 12 - 13 October 2012
2012
2012Eğitim müfettişlerinin ders denetim sürecindeki etkinliklerine ilişkin görsel sanat teknoloji ve tasarım öğretmenlerinin görüşleri
AKBAŞLI S., ŞAHİN H., SEVGİ Ü.
(Tem-Sen) IV Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 31 May - 02 June 2012
2012
2012Eğitim müfettişlerinin alan branş denetimi ve rehberlik sürecindeki etkinliklerine ilişkin uzmanlaşmaları konusundaki görüşleri
AKBAŞLI S., ÖZBAŞ M., İNCİ B., HALİT Ş.
IV Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Turkey, 31 May - 02 June 2012
2012
2012Kamu Eğitim Kurumlarında Zorunlu Yer Değiştirme Sonucu Görev Yeri Değişen Eğitim Yöneticilerinin Zorunlu Yer Değiştirme Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi
AKBAŞLI S., ABDULLAH B.
VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi (Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Sorunları), Malatya, Turkey, 24 - 26 May 2012
2011
2011Okul Yöneticisi ve Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Yöneticiliğinin Meslekleşmesinin Değerlendirilmesi
AKBAŞLI S., ABDULLAH B.
VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Eğitim Yöneticileri ve Eğitim Deneticileri Derneği ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Millî Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Turkey, 16 - 17 April 2011
2011
2011Eğitim Müfettişleri Yönetmeliği nin uygulanabilirlik durumuna ilişkin eğitim müfettişlerinin değerlendirmeleri
AKBAŞLI S., ÖZBAŞ M.
VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Eğitim Yöneticileri ve Eğitim Deneticileri Derneği ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Millî Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığı, 16 - 17 April 2011
2009
2009Teacher Candidates Views On Their Teachers s Professıonal Suffıcıencıes On School Family And Community Partnership
AKBAŞLI S., YELKEN T.
The 5th International Balkan Education and Science Congress, 1 - 03 October 2009
2009
2009The Views of Primary School Managers about Solid Waste Problems
AKBAŞLI S., MEYDAN A.
12th International Conference: Inclusive Education in the Balkan Countries: Policy and Practice, 25 - 27 June 2009
2009
2009Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Gözlemledikleri İlköğretim Deneticilerinin Etkinliklerine İlişkin Görüşleri
AKBAŞLI S.
(Tem-Sen) Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Turkey, 22 - 23 June 2009
2009
2009Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Okul Aile Toplum İlişkileri Sürecinde Karşılaştığı Güçlükler
AKBAŞLI S., MEYDAN A.
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 21 - 23 May 2009
2009
2009Sınıf Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentilerinin İncelenmesi
AKBAŞLI S., MEYDAN A., ÇİFTÇİ S.
VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 21 - 23 May 2009
2009
2009Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Stratejik Planlama Çalışmalarına İlişkin Görüşleri
GÜL O., AKBAŞLI S., BİREL F. K.
IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Turkey, 14 - 15 May 2009
2008
2008Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulamasının Uygulama Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi
MEYDAN A., AKBAŞLI S.
Mersin Sempozyumu, Turkey, 19 - 23 November 2008
2008
2008İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin ilköğretim Müfettişlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Uygulanmasında Rehberlik ve Geliştirme Etkinliklerine İlişkin Görüşleri
AKBAŞLI S., MEYDAN A.
Mersin Sempozyumu, Turkey, 19 - 23 November 2008
2008
2008The Importance of Ecology Based Nature Educatıon Programs in Learning the Nature Language
MEYDAN A., AKBAŞLI S.
10th International Conference Further Education in the Balkan Countries, to be held in Konya, 23 - 26 October 2008
2008
2008Primary School Inspectors Views on the Teachers s Professional Sufficiences Poster Presantation
AKBAŞLI S., YELKEN T.
10th International Conference Further Education in the Balkan Countries, to be held in Konya, 23 - 26 October 2008
2008
2008Evaluation of Professional Quality and Sufficiency of Geography Teachers
MEYDAN A., AKBAŞLI S.
International Symposıum on Social Sciences Education, 14 - 16 May 2008
2008
2008Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Okullarının Etkili Yönetimine İlişkin Görüşleri
AKBAŞLI S.
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 2 - 04 May 2008
2007
2007Okul Aile Birliklerinin Etkinlikleri 2006 2007 Konya Meram Mehmet Beğen İlköğretim Okulu Okul Aile Birliği Çalışmalarının Değerlendirilmesi
AKBAŞLI S.
III. Eğitimde İyi Örnekler Kongresi, Turkey, 9 - 11 May 2007
2002
2002Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları
SABAN A., KORKMAZ İ., AKBAŞLI S.
Uluslar arası katılımlı 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, 29 - 31 May 2002
Books & Book Chapters
2019
2019TÜRK EGITIM SISTEMININ TEMEL SORUNLARIve EGITIMDE GÜNCEL TARTISMALAR
ERÇETİN Ş. Ş., AÇIKALIN Ş. N., AKBAŞLI S., ÇEVİK M. S., GÜNGÖR H., ÇELİK M.
INTERNATIONAL SCIENCE ASSOCIATION, Ankara, 2019
2019
2019Türk Eğitim Sisteminde Reform ve Değişim
KAYALAR F., AKBAŞLI S.
in: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Şefika Şule Erçetin, Editor, Nobel, Ankara, pp.133-152, 2019
2019
2019An Analysis of Variables Predicting Attitudes of High School Students towards Teaching Profession: A Case Study
AKBAŞLI S., Eranıl A. K., ERİÇOK B.
in: Chaos Complexity and Leadership 2017, Erçetin, Ş.Ş. Potas, N., Editor, Springer, Cham, pp.535-550, 2019
2019
2019Ortaöğretim Öğrencilerinin Toplumdaki Şiddetin Kaynağına İlişkin Görüşleri (Mersin İli Örneği)
AKBAŞLI S., ÜREDİ L., ÖZMEN G.
in: Akademik Araştırmalar: Eğitim, Durmuş Ali Arslan, Editor, Mer-Ak Mersin Akademi Yayınları, Mersin, pp.80-102, 2019
2019
2019Palestinian Postgraduate Students in Turkey: Faced Challenges, Provided Supports and Proposed Solutions
AKBAŞLI S., Albanna S. İ. M.
in: Chaos Complexity and Leadership 2017, Erçetin, Ş.Ş. Potas, N., Editor, Springer, Cham, pp.319-342, 2019
2018
2018Process of Technical Teacher Training in Turkey
AKBAŞLI S., MARDİN YILMAZ P.
in: Chaos, Complexity and Leadership 2016, Şefika Şule ERçetin, Editor, Springer, Ankara, pp.395-405, 2018
2018
2018he Perception of Administrators, Teachers, and Master Trainers Working for Public Education Centers Regarding Key Competencies of Lifelong Learning
AKBAŞLI S., DURNALI M.
in: Chaos, Complexity and Leadership 2016, Şefika Şule Erçetin, Editor, Springer, Ankara, pp.493-509, 2018
2018
2018İstanbul’un Tarihi Alanları
SAYIN N., AKBAŞLI S.
in: Türkiye’nin UNESCO Değerleri ve Turizm Potansiyeli, Abdyullah Kahraman, Alper Ateş, Kürşad Sayın, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.21-39, 2018
2018
2018Okul Yöneticisi ve Okul Yöneticisinin Yeterlikleri
AKBAŞLI S.
in: Kuramdan Uygulamaya Okul Yönetimi 2018, Necati Cemaloğlu, Murat Gürkan Gülcan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.147-183, 2018
2017
2017KURAM VE UYGULAMADA SINIF YÖNETİMİ
GÜLŞEN C., BOSTANCI A. B., AKAN D., YOLCU H., AYDOĞAN İ., HELVACI M. A., et al.
ANI YAYINCILIK, Ankara, 2017
2016
2016Okul Yöneticilerinin Örgütsel Rolleri
BALIKÇI A., AYPAY A., AKBAŞLI S.
in: Türkiye’de Eğitim Yöneticileri ve Maarif Müfettişleri (Seçme,Atama ve Yetiştirme), Ahmet AYPAY, Editor, PegemA, Ankara, pp.279-291, 2016
2015
2015Öğrenme ve öğrenme sürecinin yönetimi
BOZKURT BOSTANCI A., AKAN D., YOLCU H., AYDOĞAN İ., HELVACI M. A., GÖKYER N., et al.
in: Kuram ve Uyguylamada Sınıf Yönetimi, GÜLŞEN CELAL, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.61-100, 2015
2015
2015Evaluating the Application of Possibility and Equality of Opportunity in Higher Education According to Chaos Theory
ÖZBAŞ M., AKBAŞLI S.
in: Chaos Complexity and Leadership 2013 Chapter 34, Erçetin, Ş.Ş. & Banerje, S., Editor, SPRINGER, pp.379-391, 2015
2015
2015An Evaluation of the Classroom Teachers’ Attitudes Towards the Constructivist Approach According to Complexity Theory: A Case of Mersin,
AKBAŞLI S., ÜREDİ L.
in: Chaos Complexity and Leadership 2013, Erçetin, Ş.Ş. & Banerje, S, Editor, SPRİNGER, pp.419-434, 2015
2014
2014Mervlana’da Doğa sevgisi ve Doğa Eğitimlerinde Yönetim (273-292). Konya: Çizgi Kitapevi
AKBAŞLI S.
in: Konya Doğa Eğitimi Medeniyet ve Hoşgörü Başkenti Konya da Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Projesi Editör DR Abdurrahman Dinç, Abdurrahman Dinç, Editor, Çizgi Yayınevi, Konya, pp.273-292, 2014
2012
2012Sınıfta Etkili İletişim ve Etkileşim
YILMAZ S., YILDIRIM N., ÜNAL A., KAYIKÇI K., GÜNGÖR U., ARSLAN H., et al.
in: Sınıf Yönetimi, SARPKAYA RUHİ, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.118-150, 2012
2010
2010Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmen yetiştirme alanında uygulamalar ve gelişmeler.
AKBAŞLI S., GÜLTEKİN F., GÜLCAN M. G., GENÇ S. Z., ERGEN H., ELMA C., et al.
in: Eğitim Bilimine Giriş, KIROĞLU KASIM, ELMA CEVAT, Editor, Pegem Akademi yayıncılık, Ankara, pp.276-317, 2010
2008
2008The Importance of Ecology-Based Nature Education Programsin Learning the Nature Language
MEYDAN A., AKBAŞLI S.
in: Further Education in Balkan Countries Volume I The Importance of Ecology Based Nature Education Programs in Learning the Nature Language, DEMİREL ÖZCAN, SÜNBÜL ALİ MURAT, Editor, Eğitim Akademi, Thessaloniki, pp.566-577, 2008
1999
1999İlköğretim Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim
AKBAŞLI S., ÖNDER P.
Mikro basın yayın Dağıtım, Ankara, 1999
Supported Projects
2018 - 2019
2018 - 2019Göksu Vadisi ve Deltasında Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi
TUBITAK Project
AKBAŞLI S. (Executive)
2016 - 2017
2016 - 2017Türkiye'de ve Seçilmiş Bazı Gelişmiş Ülkelerde Okul Yöneticilerinin Seçilmesi
Project Supported by Higher Education Institutions
AKBAŞLI S. (Executive)
2014 - 2014
2014 - 2014213 B 509 GÖKSU VADİSİ VE DELTASINDA EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ V
TUBITAK Project
AKBAŞLI S. (Executive)
2013 - 2013
2013 - 2013MEDENİYET VE HOŞGÖRÜ BAŞKENTİ KONYA DA EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ IV
TUBITAK Project
AKBAŞLI S.
2012 - 2012
2012 - 2012112B118 GÖKSU VADİSİ VE DELTASINDA EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ III
TUBITAK Project
AKBAŞLI S. (Executive)
2010 - 2010
2010 - 2010110B045 GÖKSU DELTASI VE VADİSİNDE EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ I
TUBITAK Project
AKBAŞLI S. (Executive)
Activities in Scientific Journals
2021 - Continues
2021 - ContinuesHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Hacettepe University Journal of Education)
Committee Member
2019 - Continues
2019 - Continues