Biography
1998'de Ankara Gazi Anadolu Lisesinden mezun oldu.
2002 yılında lisans ve 2004 yılında yüksek lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü birincisi olarak tamamladı. Gazi Üniversitesinde sınıf öğretmenliği alanında doktora derecesini alırken ODTÜ Yabancı Diller Bölümünde dilbilim dersleri aldı.
2011 yılında Hacettepe Üniversitesine uzman olarak başladı.
2012 yılında Ankara Üniversitesi Psikiyatri Ana Bilim Dalında misafir öğretim elmanı olarak gelişim dersleri aldı.
2014 yılında Yrd. Doç. Dr. unvanını, 2017 yılında İlk okuma yazma ve Türkçe Eğitimi alanında Doçentlik derecesini aldı.
2019 yılında çevrim içi anlama ve çok modlu dokunmatik ekran teknolojileriyle ilgili projeler kapsamında Amerika Birleşik Devletleri’nde Michigan State Üniversitesinde Hacettepe Üniversitesi BAP bursuyla misafir araştırmacı olarak bulundu.
Kasım 2023 yılında Profesörlük kadrosuna atandı.
Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlaşmış araştırmacı multidisipliner çalışmalarını kapsayıcı eğitim, eğitim teknolojileri, sınıf yönetimi, özel yetenekli çocuklar, Türkçe ve ilk okuma yazma odaklı yürütmektedir.
Education Information
2005 - 2010
2005 - 2010Doctorate
Gazi University, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği, Turkey
2002 - 2004
2002 - 2004Postgraduate
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Turkey
1999 - 2002
1999 - 2002Undergraduate
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Turkey
Dissertations
2010
2010Doctorate
Öğretmenlerin sınıf içinde kullandığı sözel ifadeler ve sözel olmayan davranışların analizi üzerine nitel bir araştırma
Gazi University, Sınıf Eğitimi (Dr)
2004
2004Postgraduate
Bütünsel beyin yaklaşımıyla ve çoklu zekâ kuramıyla öğretimin birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma erişisine etkisi
Gazi University, Temel Eğitim Bölümü
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Certificates, Courses and Trainings
2021
2021Osmanlıca
Personal Evolution
UKDA
2020
2020Yabancılara Türkçe Öğretimi
Vocational Training
UKDA
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Elementary School Education
Teacher Training For Primary School
Academic Titles / Tasks
2023 - Continues
2023 - ContinuesProfessor
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2017 - 2023
2017 - 2023Associate Professor
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Assistant Professor
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Expert
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Managerial Experience
2023 - Continues
2023 - ContinuesHead of the Department Bologna Commission
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2022 - Continues
2022 - ContinuesBölüm Kalite Komisyonu Üyesi
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2022 - Continues
2022 - ContinuesDeputy Head of Department
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2020 - Continues
2020 - ContinuesAna Bilim Dalı Akreditasyon Koordinatörü
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2023 - 2024
2023 - 2024Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Başkanı
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Staj Koordinatörü
Hacettepe University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Erasmus Program Institutional Coordinator
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2012 - 2016
2012 - 2016Erasmus Program Institutional Coordinator
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Farabi Program Institutional Coordinator
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Non Academic Experience
2022 - Continues
2022 - ContinuesBoard member
Professional Association, Profesional association , Uluslararası Kültür ve Dil Araştırmaları Derneği
2020 - Continues
2020 - ContinuesBilim Kurulu Üyesi
Public Corporation, Ankara Gazi Vakfı Koleji , İlkokul
Courses
Advising Theses
2022
2022Postgraduate
ÖZEL YETENEK TANISI OLAN VE OLMAYAN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DEYİM VE ATASÖZÜ ALGILARI
Baş Ö. (Advisor)
D.GÖNÜL(Student)
2021
2021Doctorate
Özel Yetenekli ve Tanılanmamış 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Stratejilerinin İncelenmesi
Baş Ö. (Advisor)
M.Sena(Student)
2021
2021Doctorate
5N1K teknoloji modelinin ilkokul 1. sınıfta okuma becerisine ilişkin bazı değişkenlere etkisi
Baş Ö. (Advisor)
C.KESİK(Student)
2020
2020Doctorate
Okuma Destek Programının İlkokul Öğrencilerinin Okuma Güçlüğü Sağaltımına Etkisi.
Baş Ö. (Advisor)
Ö.Sirem(Student)
2018
2018Postgraduate
İlkokul Çocuklarıyla Felsefe Yapma Üzerine Nitel Bir Araştırma: Dördüncü Sınıf Örneği.
Baş Ö. (Advisor)
F.Zehra(Student)
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2023
2023Investigation of Reading Skill Development of Primary School Students in the Covid 19 Process
BAŞ Ö., Sirem O., AKYOL H., GÖK B.
READING & WRITING QUARTERLY , vol.39, no.4, pp.300-317, 2023 (SSCI)
2020
2020Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazılarının İncelenmesi
Baş Ö., Tuncay A. A., Şahin A. E., Gök B.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , vol.45, no.201, pp.393-410, 2020 (SSCI)
2015
2015Asya-Avrupa Kökenli Masalların Metinlerarası Anlayışla İlköğretimde Kullanılması
Baş Ö., Avşar Tuncay A., Şahin A. E.
Bilig , vol.73, pp.39-62, 2015 (SSCI)
2015
2015The Use of Asia-Europe Originated Stories in Elementary Education from the Perspective of Intertextuality
BAŞ Ö., AVŞAR TUNCAY A., ŞAHİN A. E.
BILIG , no.73, pp.39-62, 2015 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2023
2023The teaching of primary reading and writing in the Turkish Lesson Curricula of the Republican Period
ALTAY G., BAŞ Ö.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , no.35, pp.530-558, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2023
2023A QUALITATIVE STUDY ON THE USE OF GRAPHIC ORGANISERS IN ELEMENTARY TURKISH CLASSES BY CLASSROOM TEACHERS
YILMAZ E. G., BAŞ Ö.
Trakya Eğitim Dergisi , vol.13, no.1, pp.576-592, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022The Effect Of The 5w1h Technology Model On Some Variables Related To Reading Skills In Primary School
KESİK C., BAŞ Ö.
International Online Journal of Primary Education , vol.11, pp.338-360, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Etkileşimli Defter Deneyimleri
Oral G., BAŞ Ö.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , vol.20, pp.866-887, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Folklorik Kiyafetli Bebekler Üzerine Nitel Bir Çalişma
BAŞ Ö., TEMİZYÜREK F., ÇOBANOĞLU Ö.
Folklor akademi dergisi (Online) , vol.5, pp.541-554, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Türk Dil Kurumu Ve Faaliyetlerinin Topluma Yansimasi Üzerine Hermeneutik Bir Araştirma
BAŞ Ö., TEMİZYÜREK F.
Tarih Okulu Dergisi , vol.15, pp.3200-3216, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Opinions of Special Education Teachers and Primary Teachers About the Process of Initial Literacy Teaching: A Phenomenological Study
BAŞ Ö., AKYOL H., SİREM Ö.
Hayef:journal of education (Online) , 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Özel Eğitim İhtiyacina Ve Normal Gelişime Yönelik İlkokuma Yazma Ders Kitaplarinin Karşilaştirilmasi
BAŞ Ö., TUNÇ Z., İpek M., AKGÜL F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION , vol.11, pp.1220-1240, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Cumhuriyet dönemi Türk dili politikaları
BAŞ Ö., TEMİZYÜREK F.
RumeliDE , 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Özel Yetenekli ve Tanılanmamış 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Stratejilerinin İncelenmesi
Ataş M. S., Baş Ö.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , vol.8, no.2, pp.352-364, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Seyreltilmiş Yüz Yüze Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Günlüklerindeki Sözel ve Sözel Olmayan Davranışlar
Demir Ş., Baş Ö.
Batı Anadolu Dergisi , vol.13, no.1, pp.293-315, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Osmanlıca Dersinde Web 2.0 Aracı Quizlet Kullanımına İlişkin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri
BAŞ Ö., TEMİZYÜREK F.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.23, pp.121-134, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Osmanlıca dersinde web 2.0 aracı Quizlet kullanımına ilişkin üniversite öğrencilerinin görüşleri.
Baş Ö., Temizyürek F.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.23, no.1, pp.121-134, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Türk çocuklarının savaş konulu haber metni ve karikatürler hakkındaki eleştirel söylem analizi.
Demir Ş., Baş Ö.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , vol.9, pp.370-390, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ REFLECTIONS REGARDING MULTI-CULTURAL LEARNING ENVIRONMENTS SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KÜLTÜREL AÇIDAN KARMA ÖĞRENME ORTAMLARINA İLİŞKİNYANSITMALARI
ÇELİK S., BAŞ Ö.
Milli Egitim , vol.51, no.233, pp.259-278, 2022 (Scopus)
2022
2022Sınıf öğretmeni adaylarının kültürel açıdan karma öğrenme ortamlarına ilişkin yansıtmaları.
Çelik S., Baş Ö.
MILLI EGITIM , vol.51, no.233, pp.259-278, 2022 (Scopus)
2022
2022An Action Research on the Online Comprehension Process of Struggling Readers
BAŞ Ö., Hartman D. K., AKYOL H.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , vol.37, no.1, pp.304-327, 2022 (ESCI)
2021
2021SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZETLEME ÖĞRETİM STRATEJİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Ulusoy Öztürk D., Baş Ö.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi (SÖAD) , vol.1, no.2, pp.82-97, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021FARKLILAŞTIRILMIŞ METİNLERİN KULLANIMIYLA OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYİNİN ARTIRILMASI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Ürersoy Ö., Baş Ö.
Ahi Bilge Eğitim Dergisi , vol.2, no.2, pp.131-147, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021A Qualitative Study of Books on Children’s Rights
Baş Ö., Temizyürek F.
HAYEF Journal of Education , vol.18, no.2, pp.179-192, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Okuma Destek Programının İlkokul Öğrencilerinin Okuma Güçlüğü Sağaltımına Etkisi
Sirem Ö., Baş Ö.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.50, no.1, pp.507-534, 2021 (ESCI)
2021
2021Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden EBA Ve Eğitim Portalları İle İlk Okuma Ve Yazma Öğretimi
Kesik C., Baş Ö.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , vol.11, no.1, pp.93-115, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021The Recovery Effect of Reading Support Program on Primary Level Students' Reading Difficulties
Sirem O., BAŞ Ö.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , vol.50, no.1, pp.507-534, 2021 (ESCI)
2021
2021Feridun Oral's children's books' peritextual features and their text readability levels.
Gök B., Temizyürek F., Baş Ö., Sirem Ö.
Turkish Journal of Education , vol.10, no.2, pp.125-138, 2021 (ESCI)
2021
2021Elementary School Teachers’ Experıences Of Informatıon And Communıcatıon Technologıes Durıng Covıd-19 Pandemıc
Dedeoğlu H., Çelik S., Baş Ö., Kesik C.
Tarih Okulu Dergisi , no.14, pp.1119-1142, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Okuma Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Sınıftaki Davranışlarının İncelenmesi Üzerine Nitel Bir Araştırma
Sirem Ö., Baş Ö.
Milli Eğitim , vol.50, no.230, pp.645-662, 2021 (Scopus)
2020
2020Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Amaçları, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Medya Okuryazarlıkları Arasındaki İlişkiler.
Ulu H., Baş Ö.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.35, no.3, pp.556-574, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Kelime tekrar tekniğinin üçüncü sınıf özel yetenekli öğrencilerin akıcı okuma düzeylerine etkisi.
Sağlam A., Baş Ö., Akyol H.
Tarih Okulu Dergisi , vol.46, pp.1605-1629, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Relationships Between Pre-Service Teachers' Purpose of Social Network Sites Usage, Critical Thinking Tendencies, and Media Literacy
ULU H., BAŞ Ö.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , vol.35, no.3, pp.556-574, 2020 (ESCI)
2020
2020İlkokul 1. Sınıf öğrencilerinin dik temel yazılarının okunaklılığı üzerine bir inceleme.
Gök B., Baş Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , vol.8, no.2, pp.572-585, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Özel Yetenekli Öğrencilerle Oynanan Zekâ Oyunlarının Üst Düzey Düşünme Becerilerine Etkisi
Baş Ö., Kuzu O., Gök B.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE , no.17, pp.1-13, 2020 (ESCI)
2020
2020Okuma güçlüğünün giderilmesine yönelik bir uygulama: Fernald yönteminin kullanımı.
Sirem Ö., Bağbaşı G. N., Baş Ö.
Tarih Okulu Dergisi , vol.45, pp.1209-1227, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Türkçe ders kitabındaki metinlerin eleştirel düşünme ölçütlerini karşılaması üzerine nitel bir araştırma.
Demir H., Baş Ö.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi , vol.8, no.2, pp.983-1006, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018A Twice-Exceptional Child - A Case Study
Gök B., Baş Ö., Avşar Tuncay A.
International Journal of Progressive Education , vol.14, pp.57-76, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers andTheir Perception of Self-Efficacy in Critical Reading
Ulu H., Avşar Tuncay A., Baş Ö.
Journal of Education and Training Studies , vol.5, pp.85-91, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Kırmızı başlıklı kız masalı ve varyantları üzerine bir inceleme
Baş Ö., Yalçın I. U.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları , vol.5, pp.26-42, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016İlkokul Öğrencilerinin Okudukları Peri Masallarında Metinler Arası İlişkilerin İncelenmesi
Baş Ö.
e-Turkish Studies (elektronik) , vol.11, pp.479-500, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014Metinlerarası anlayışla Türk destanlarının eğitim öğretimde kullanılması
Baş Ö., Avşar Tuncay A., Akyol H.
Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama , vol.26, pp.23-36, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014İlköğretim Öğrencilerinin Görsel Okuma Becerisi ile Okuduğunu Anlama Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Baş Ö., Kardaş N.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.7, no.1, pp.230-243, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Üstün Zekâlı Olduğu Varsayılan Beş Yaşında Bir Çocuğun Okuma Becerisi Üzerine Durum Çalışması.
Baş Ö.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , no.14, pp.47-52, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerilerine İlişkin Görüşleri.
Baş Ö.
Azerbaycan Pedagoji Üniversitesi Haberleri Dergisi , vol.2, pp.373-387, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2012
2012Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Alternatif Harf Sıralamasıyla Bitişik Eğik Yazı Öğretimine İlişkin Görüşleri.
Baş Ö.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , no.11, pp.7-22, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
2012
2012Öğretmenlerin Sınıfta Kullandığı Sözel İfadeler ve Sözel Olmayan Davranışların Analizi.
Baş Ö.
Azerbaycan Pedagoji Üniversitesi Haberleri Dergisi , vol.2, pp.349-357, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
2011
2011İlköğretim 3 Sınıf Kız ve Erkek Öğrencilerin Oyunlarındaki Konuşmaların Cinsiyete Göre Analizi
Baş Ö., Hatipoğlu Ç.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , no.10, pp.1-10, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
2008
2008İşitme kaybı ve dikkat eksikliği olan disleksili bir çocuğa çoklu duyusal yaklaşımla okuma öğretimi hakkında durum çalışması
Baş Ö.
Çağdaş Eğitim , vol.351, pp.21-28, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2019
2019SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ ÖĞRENME ORTAMLARINA İLİŞKİN YANSITMALARI
Baş Ö., Çelik S.
Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu , Ankara, Turkey, 6 - 08 December 2019, pp.152
2018
2018Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerisinin İncelenmesi
BAŞ Ö., AVŞAR TUNCAY A., ŞAHİN A. E., GÖK B.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26 - 28 April 2018
2018
2018Okuma Motivasyonunu Etkileyen Faktörler
BAŞ Ö., ULU H., AVŞAR TUNCAY A.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 April 2018
2018
2018Fenemenoloji Çalışması: Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Öğretimine İlişkin Tükenmişlik Nedenleri
BAŞ Ö., GÖK B., KOCABAY F.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Turkey, 11 - 14 April 2018
2017
2017Öğretmen adaylarının okuryazarlık ile eleştirel okuma öz yeterlik algıları arasındaki ilişki
ULU H., AVŞAR TUNCAY A., BAŞ Ö.
1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, Antalya, Turkey, 3 - 05 November 2017, pp.217
2017
2017The Impact of Intelligent games on gifted/ talented students’ analytical thinking and decision making skills.
BAŞ Ö., KUZU O., GÖK B.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Şanlıurfa, Turkey, 11 - 13 May 2017
2017
2017İki kere farklı bir öğrenci üzerine durum çalışması
GÖK B., BAŞ Ö.
1. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Turkey, 24 - 26 April 2017, pp.154
2014
2014Asya ve Avrupa kökenli masallarda metinlerarasılık
BAŞ Ö., AVŞAR TUNCAY A.
10th International Congress of Qualitative Inquiry, Urbana- Champaign, United States Of America, 22 - 24 May 2014
Books & Book Chapters
2021
2021Anlama Stratejileri: Dijital Etkinlikler ile Dört Temel Dil Becerisi
Hartman D. K., Akyol H., Baş Ö.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
2021İlkokulda Kapsayıcı Eğitim: Türkiye Modeli
Baş Ö., Kesik C.
in: İİlkokulda Eğitim ve Öğretim I-II, Ayşegül Avşar Tuncay,Hayati Akyol, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.359-387, 2021
2021
2021Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Kavram Öğretimi
Baş Ö., Sağlam A.
in: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi , Ramazan SEVER, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.433-450, 2021
2020
2020TOPAÇ“Dinleme Okuma Konuşma ve Yazma” Etkinlikleri3. - 4. Sınıf Alternatif Modül
ÇELİK S., BAŞ Ö., KUŞDEMİR Y.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
2020
2020Hibrit Okuma Yazma Öğretimi
Baş Ö., Kesik C.
in: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020 , H.F. Odabaşı,B. Akkoyunlu,A. İşman, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.773-792, 2020
2020
2020Dil ve Kültür İlişkisi
Temizyürek F., Baş Ö.
in: Dil ve Kültür , Prof. Dr. Ayfer Şahin, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.23-49, 2020
2019
2019Bilingualism and Multilingualism in Primary Education (Turkey)
Baş Ö., Avşar Tuncay A.
in: Bloomsbury Education and Childhood Studies, Yunus Eryaman (Regional Editor),Maria Teresa Tatto (Editor in Chief) and Ian Menter (Editor in Chief), Editor, Bloomsbury Education Childhood Studies 19, London, pp.1-30, 2019
2019
2019Okuma eğitimi.
Özdemir O., Baş Ö.
in: Türkçe öğretimi: öğretmen adayları ve öğretmenler için, Hayati Akyol,Ayfer Şahin, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.29-53, 2019
2018
2018PHENOMENOLOGY STUDY FIRST GRADE TEACHERS REASONS FOR BURNOUT REGARDING TEACHING OF ITALIC HANDWRITING
BAŞ Ö., GÖK B., KOCABAY F.
in: New Horizons in Educational Sciences - 1, Çetin, T., Şahin, A. , Mulalic, A. , Obralic, N. , Editor, Lambert Academic Publishing, Mauritius, pp.106-130, 2018
2018
2018Bitişik eğik yazının öğretimi.
Akyol H., Baş Ö.
in: Kuramdan uygulamaya yazma öğretimi , Hayati Akyol,Mustafa Yıldız, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.90-114, 2018
2015
2015İlkokuma Yazma Öğretiminde Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Durumu
BAŞ Ö.
in: İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, YRD. DOÇ. DR. ÖMER YILAR, Editor, Pegem Yay., Ankara, pp.285-297, 2015
Other Publications
2021
2021FARKLILAŞTIRILMIŞ METİNLERİN KULLANIMIYLA OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYİNİN ARTIRILMASI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Ürersoy Ö., Baş Ö.
Other, pp.131-147, 2021
Supported Projects
2018 - 2019
2018 - 2019ZAYIF OKUYUCULARIN ÇEVRİMİÇİ ANLAMA SÜRECİ HAKKINDA BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Project Supported by Higher Education Institutions
BAŞ Ö. (Executive), HARTMAN D. K., AKYOL H.
2015 - 2018
2015 - 2018İKİ KERE FARKLI BİR ÖĞRENCİ ÜZERİNE DURUM ÇALIŞMASI
Project Supported by Higher Education Institutions
GÖK B. (Executive), AKAR İ., BAŞ Ö., İZGİ Ü.
2015 - 2017
2015 - 2017ÜSTÜN ZEKALI YETENEKLİ ÇOCUKLARLA OYNANAN ÇEŞİTLİ ZEKA OYUNLARININ ANALİTİK DÜŞÜNME ve KARAR VERME BECERİLERİNE ETKİSİ
Project Supported by Higher Education Institutions
BAŞ Ö. (Executive), İZGİ Ü., AKAR İ., GÖK B., ÇAKMAK TELOĞLU Ş. K., KUZU O.
Activities in Scientific Journals
2019 - Continues
2019 - ContinuesHacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education
Committee Member
Memberships / Tasks in Scientific Organizations
2018 - Continues
2018 - ContinuesSINIRSIZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ
Member
2015 - Continues
2015 - ContinuesOKUMA ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ
Member
Awards
June 2002
June 20022001-2002 ANABİLİM DALI VE BÖLÜM BİRİNCİSİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Congress and Symposium Activities
04 October 2019 - 06 October 2019
04 October 2019 - 06 October 2019VII.ZEKA VE YETENEK KONGRESİ
Invited Speaker
Ankara-Turkey
05 September 2019 - 06 September 2019
05 September 2019 - 06 September 2019Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Eğitimi
Invited Speaker
Ordu-Turkey
02 September 2019 - 04 September 2019
02 September 2019 - 04 September 2019MEB
Invited Speaker
Bartın-Turkey
01 October 2018 - 01 October 2018
01 October 2018 - 01 October 20183th International Congress On Social Sciences
Attendee
Buhoro-Uzbekistan
Scholarships
2019 - 2020
2019 - 2020