Prof. Dr. ÖZLEM BAŞ


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

71

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

25

Proje

5

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

31
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

 Araştırmacı, 1998 yılında Ankara Gazi Anadolu Lisesinden mezun olmuş; 2002 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde lisans, 2004 yılında ise aynı bölümde yüksek lisans eğitimini bölüm birincisi olarak tamamlamıştır. Sınıf öğretmenliği alanındaki doktora çalışmalarını Gazi Üniversitesinde sürdürürken, Orta Doğu Teknik Üniversitesinde aldığı dilbilim dersleriyle eğitimine disiplinlerarası bir boyut kazandırmıştır. Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrenimini sınıf eğitimi alanında tamamlamış olması, onu bu alanda bütüncül bir akademik birikime sahip sınırlı sayıdaki araştırmacılardan biri konumuna getirmektedir.

Meslek hayatına sınıf öğretmeni olarak başlayan araştırmacı, ilkokul düzeyindeki uygulama temelli deneyimlerini akademik çalışmalarıyla birleştirmiştir. 2011 yılında Hacettepe Üniversitesinde göreve başlamış, 2012’de Ankara Üniversitesi Psikiyatri Anabilim Dalında gelişim psikolojisi alanında lisansüstü dersler alarak kuramsal çerçevesini çocuk gelişimi ve öğrenme farklılıkları yönünde genişletmiştir. 2014’te Yardımcı Doçent, 2017’de Doçent, 2023 yılında ise Profesör unvanını alarak öğretmen eğitimi alanındaki akademik yetkinliğini kurumsal olarak belgelemıştır.2019 yılında Hacettepe Üniversitesi BAP bursuyla, eğitim alanında dünyanın önde gelen kurumlarından Michigan State Üniversitesinde misafir araştırmacı olarak bulunmuş; burada çok modlu içerik, çevrim içi anlama ve dokunmatik ekran teknolojileri üzerine yürütülen projelere katkı sunmuştur.

Araştırmaları; ilkokul düzeyinde Türkçe eğitimi, okuma yazma öğretimi, özel yetenekli çocuklar, sınıf yönetimi, eğitim teknolojileri ve yabancılara Türkçe öğretimi gibi alanlara odaklanmakta; yayımladığı saha temelli çalışmalarla öğretmenlik uygulamalarına doğrudan katkılar sağlamaktadır. Ayrıca Türk dünyası ve farklı ülkelerden yüksek lisans ve doktora öğrencilerine danışmanlık yaparak, ilkokul eğitimi bağlamında uluslararasılaşmaya katkıda bulunmaktadır.

Entelektüel birikimi yalnızca bilimsel yayınlarla sınırlı kalmayan araştırmacı, editörlüğünü üstlendiği Kültürel Miras başlıklı eser ile sergi ve koleksiyon çalışmaları aracılığıyla kültürel belleğin görünürlüğüne katkı sunmuştur. Ayrıca editörlüğünü yaptığı Nitel Araştırma Pratikleri kitabı, eğitim araştırmalarında nitel yöntemlere ilişkin güncel yaklaşımları derleyerek, alandaki teorik ve metodolojik eğilimlere eleştirel ve yapılandırıcı bir perspektif sunmaktadır.


Eğitim Bilgileri

2005 - 2010

2005 - 2010

Doktora

Gazi Üniversitesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

2002 - 2004

2002 - 2004

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Öğretmenlerin sınıf içinde kullandığı sözel ifadeler ve sözel olmayan davranışların analizi üzerine nitel bir araştırma

Gazi Üniversitesi, Sınıf Eğitimi (Dr)

2004

2004

Yüksek Lisans

Bütünsel beyin yaklaşımıyla ve çoklu zekâ kuramıyla öğretimin birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma erişisine etkisi

Gazi Üniversitesi, Temel Eğitim Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2017 - 2023

2017 - 2023

Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2014 - 2018

2014 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2011 - 2014

2011 - 2014

Uzman

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2022 - 2025

2022 - 2025

Bölüm Başkan Yardımcısı

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2023 - 2024

2023 - 2024

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Başkanı

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2023 - 2024

2023 - 2024

Bölüm Bologna Komisyonu Başkanı

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2020 - 2024

2020 - 2024

Ana Bilim Dalı Akreditasyon Koordinatörü

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2019 - 2020

2019 - 2020

Staj Koordinatörü

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2015 - 2016

2015 - 2016

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2012 - 2016

2012 - 2016

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2013 - 2015

2013 - 2015

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İlköğretimde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

İlköğretimde İlkokuma Yazma Programı Geliştirme

İlkokuma ve Yazma Programı Geliştirme

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlköğretimde İlkokuma Yazma Programı Hazırlama ve Uygulama

Nitel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Çocuk Psikolojisi

Kapsayıcı Dil Öğretimi

Türkçe Öğretimi

İlkokuma Yazma Öğretimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması 1

Makaleler

Tümü (50)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (6)
Scopus (10)
TRDizin (39)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ ÖĞRENME ORTAMLARINA İLİŞKİN YANSITMALARI

Baş Ö., Çelik S.

Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, ss.152, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerisinin İncelenmesi

BAŞ Ö., AVŞAR TUNCAY A., ŞAHİN A. E., GÖK B.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. Okuma Motivasyonunu Etkileyen Faktörler

BAŞ Ö., ULU H., AVŞAR TUNCAY A.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Fenemenoloji Çalışması: Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Öğretimine İlişkin Tükenmişlik Nedenleri

BAŞ Ö., GÖK B., KOCABAY F.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Öğretmen adaylarının okuryazarlık ile eleştirel okuma öz yeterlik algıları arasındaki ilişki

ULU H., AVŞAR TUNCAY A., BAŞ Ö.

1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.217, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. The Impact of Intelligent games on gifted/ talented students’ analytical thinking and decision making skills.

BAŞ Ö., KUZU O., GÖK B.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. İki kere farklı bir öğrenci üzerine durum çalışması

GÖK B., BAŞ Ö.

1. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.154, (Özet Bildiri)

2014

2014

8. Asya ve Avrupa kökenli masallarda metinlerarasılık

BAŞ Ö., AVŞAR TUNCAY A.

10th International Congress of Qualitative Inquiry, Urbana- Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 24 Mayıs 2014

Kitaplar

2021

2021

2. İlkokulda Kapsayıcı Eğitim: Türkiye Modeli

Baş Ö., Kesik C.

İİlkokulda Eğitim ve Öğretim I-II, Ayşegül Avşar Tuncay,Hayati Akyol, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.359-387, 2021

2021

2021

3. Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Kavram Öğretimi

Baş Ö., Sağlam A.

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi , Ramazan SEVER, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.433-450, 2021

2020

2020

5. Hibrit Okuma Yazma Öğretimi

Baş Ö., Kesik C.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020 , H.F. Odabaşı,B. Akkoyunlu,A. İşman, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.773-792, 2020

2020

2020

6. Dil ve Kültür İlişkisi

Temizyürek F., Baş Ö.

Dil ve Kültür , Prof. Dr. Ayfer Şahin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.23-49, 2020

2019

2019

7. Bilingualism and Multilingualism in Primary Education (Turkey)

Baş Ö., Avşar Tuncay A.

Bloomsbury Education and Childhood Studies, Yunus Eryaman (Regional Editor),Maria Teresa Tatto (Editor in Chief) and Ian Menter (Editor in Chief), Editör, Bloomsbury Education Childhood Studies 19, London, ss.1-30, 2019

2019

2019

8. Okuma eğitimi.

Özdemir O., Baş Ö.

Türkçe öğretimi: öğretmen adayları ve öğretmenler için, Hayati Akyol,Ayfer Şahin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.29-53, 2019

2018

2018

9. PHENOMENOLOGY STUDY FIRST GRADE TEACHERS’ REASONS FOR BURNOUT REGARDING TEACHING OF ITALIC HANDWRITING

BAŞ Ö., GÖK B., KOCABAY F.

New Horizons in Educational Sciences - 1, Çetin, T., Şahin, A. , Mulalic, A. , Obralic, N. , Editör, Lambert Academic Publishing, Mauritius, ss.106-130, 2018

2018

2018

10. Bitişik eğik yazının öğretimi.

Akyol H., Baş Ö.

Kuramdan uygulamaya yazma öğretimi , Hayati Akyol,Mustafa Yıldız, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.90-114, 2018

2015

2015

11. İlkokuma Yazma Öğretiminde Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Durumu

BAŞ Ö.

İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, YRD. DOÇ. DR. ÖMER YILAR, Editör, Pegem Yay., Ankara, ss.285-297, 2015

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

ZAYIF OKUYUCULARIN ÇEVRİMİÇİ ANLAMA SÜRECİ HAKKINDA BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BAŞ Ö. (Yürütücü), HARTMAN D. K., AKYOL H.

2015 - 2018

2015 - 2018

İKİ KERE FARKLI BİR ÖĞRENCİ ÜZERİNE DURUM ÇALIŞMASI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

GÖK B. (Yürütücü), AKAR İ., BAŞ Ö., İZGİ Ü.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education

Editörler Kurulu Üyesi

Ödüller

Haziran 2002

Haziran 2002

2001-2002 ANABİLİM DALI VE BÖLÜM BİRİNCİSİ

GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ



Burslar

2019 - 2020

2019 - 2020

Uluslararası Bilimsel İşbirliği Geliştirme Desteği / Michigan State University

Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1