Biyografi
2002 yılında lisans ve 2004 yılında yüksek lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü birincisi olarak tamamladı.
Gazi Üniversitesinde sınıf öğretmenliği alanında doktora derecesini alırken ODTÜ’de özel öğrenci olarak bulundu.
2014 yılında Yrd. Doç. Dr. unvanını aldı.
2017 yılında İlk okuma yazma ve Türkçe Eğitimi alanında Doçentlik derecesini aldı.
Yaklaşık on yıllık sınıf öğretmenliği deneyiminin yanı sıra Ankara Nesibe Aydın Eğitim Kurumlarında AR-GE eğitim uzmanı ve üstün zekâlı çocuklara mentörlük görevlerini gerçekleştirmiştir.
2019 yılında çevrimiçi anlama ve çok modlu dokunmatik ekran teknolojileriyle ilgili projeler kapsamında Amerika Birleşik Devletleri’nde Michigan State Üniversitesinde Hacettepe Üniversitesi BAP bursuyla misafir araştırmacı olarak bulundu.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Komisyonu ve Elektronik Kaynak Değerlendirme Komisyonu üyesidir.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi alan editörüdür.
Lisans ve lisansüstü düzeyde İlkokuma Yazma Öğretimi, Çocuk Psikolojisi, Kapsayıcı Dil Eğitimi, Güzel Yazı Teknikleri derslerini vermektedir.
Beyin ve okuma, yazma öğretimi, metinlerarasılık, sözel ve sözel olmayan davranış analizi konularının yanı sıra üstün zekâlı / yetenekli çocuklar proje ve yayınlarındaki çalışma alanlarıdır.
Eğitim Bilgileri
2005 - 2010
2005 - 2010Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Öğretmenlerin sınıf içinde kullandığı sözel ifadeler ve sözel olmayan davranışların analizi üzerine nitel bir araştırma
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr)
2004
2004Yüksek Lisans
Bütünsel beyin yaklaşımıyla ve çoklu zekâ kuramıyla öğretimin birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma erişisine etkisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd.Doç.Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Uzman
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - 2016
2015 - 2016Erasmus Koordinatörü
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2012 - 2016
2012 - 2016Erasmus Koordinatörü
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Farabi Koordinatörü
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
Okuma destek programının ilkokul öğrencilerinin okuma güçlüğü sağaltımına etkisi.
Baş Ö. (Danışman)
Ö.Sirem(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokul Çocuklarıyla Felsefe Yapma Üzerine Nitel Bir Araştırma: Dördüncü Sınıf Örneği.
BAŞ Ö.
F.Zehra(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazılarının İncelenmesi
Baş Ö. , Tuncay A. A. , Şahin A. E. , Gök B.
Egitim Ve Bilim-Education And Science, cilt.45, sa.201, ss.393-410, 2020 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2015
2015Asya-Avrupa Kökenli Masalların Metinlerarası Anlayışla İlköğretimde Kullanılması
Baş Ö. , Avşar Tuncay A. , Şahin A. E.
Bilig, cilt.73, ss.39-62, 2015 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2015
2015The Use of Asia-Europe Originated Stories in Elementary Education from the Perspective of Intertextuality
BAŞ Ö. , AVŞAR TUNCAY A. , ŞAHİN A. E.
BILIG, sa.73, ss.39-62, 2015 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2013
2013The Effect of Texts about Turkish and American Cultures on Reading Comprehension Level of Primary School Students
Baş Ö.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.28, ss.30-40, 2013 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Amaçları, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Medya Okuryazarlıkları Arasındaki İlişkiler.
Ulu H., Baş Ö.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.3, ss.556-574, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2020
2020Relationships Between Pre-Service Teachers' Purpose of Social Network Sites Usage, Critical Thinking Tendencies, and Media Literacy
ULU H., BAŞ Ö.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.35, sa.3, ss.556-574, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2020
2020Kelime tekrar tekniğinin üçüncü sınıf özel yetenekli öğrencilerin akıcı okuma düzeylerine etkisi.
Sağlam A., Baş Ö. , Akyol H.
Tarih Okulu Dergisi, cilt.46, ss.1605-1629, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020İlkokul 1. Sınıf öğrencilerinin dik temel yazılarının okunaklılığı üzerine bir inceleme.
Gök B. , Baş Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi, cilt.8, sa.2, ss.572-585, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Okuma güçlüğünün giderilmesine yönelik bir uygulama: Fernald yönteminin kullanımı.
Sirem Ö., Bağbaşı G. N. , Baş Ö.
Tarih Okulu Dergisi, cilt.45, ss.1209-1227, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Özel Yetenekli Öğrencilerle Oynanan Zekâ Oyunlarının Üst Düzey Düşünme Becerilerine Etkisi
Baş Ö. , Kuzu O., Gök B.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE , sa.17, ss.1-13, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2019
2019Türkçe ders kitabındaki metinlerin eleştirel düşünme ölçütlerini karşılaması üzerine nitel bir araştırma.
Demir H., Baş Ö.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, cilt.8, sa.2, ss.983-1006, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018A Twice-Exceptional Child - A Case Study
Gök B. , Baş Ö. , Avşar Tuncay A.
International Journal of Progressive Education, cilt.14, ss.57-76, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers andTheir Perception of Self-Efficacy in Critical Reading
Ulu H., Avşar Tuncay A., Baş Ö.
Journal of Education and Training Studies, cilt.5, ss.85-91, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Kırmızı başlıklı kız masalı ve varyantları üzerine bir inceleme
Baş Ö. , Yalçın I. U.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, cilt.5, ss.26-42, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016İlkokul Öğrencilerinin Okudukları Peri Masallarında Metinler Arası İlişkilerin İncelenmesi
Baş Ö.
e-Turkish Studies (elektronik), cilt.11, ss.479-500, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2014
2014Metinlerarası anlayışla Türk destanlarının eğitim öğretimde kullanılması
Baş Ö. , Avşar Tuncay A., Akyol H.
Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, cilt.26, ss.23-36, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2014
2014İlköğretim Öğrencilerinin Görsel Okuma Becerisi ile Okuduğunu Anlama Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Baş Ö. , Kardaş N.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.7, sa.1, ss.230-243, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013Üstün Zekâlı Olduğu Varsayılan Beş Yaşında Bir Çocuğun Okuma Becerisi Üzerine Durum Çalışması.
Baş Ö.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, sa.14, ss.47-52, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerilerine İlişkin Görüşleri.
Baş Ö.
Azerbaycan Pedagoji Üniversitesi Haberleri Dergisi, cilt.2, ss.373-387, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Alternatif Harf Sıralamasıyla Bitişik Eğik Yazı Öğretimine İlişkin Görüşleri.
Baş Ö.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, sa.11, ss.7-22, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012Öğretmenlerin Sınıfta Kullandığı Sözel İfadeler ve Sözel Olmayan Davranışların Analizi.
Baş Ö.
Azerbaycan Pedagoji Üniversitesi Haberleri Dergisi, cilt.2, ss.349-357, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2011
2011İlköğretim 3 Sınıf Kız ve Erkek Öğrencilerin Oyunlarındaki Konuşmaların Cinsiyete Göre Analizi
Baş Ö. , Hatipoğlu Ç.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, sa.10, ss.1-10, 2011 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2008
2008İşitme kaybı ve dikkat eksikliği olan disleksili bir çocuğa çoklu duyusal yaklaşımla okuma öğretimi hakkında durum çalışması
Baş Ö.
Çağdaş Eğitim, cilt.351, ss.21-28, 2008 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ ÖĞRENME ORTAMLARINA İLİŞKİN YANSITMALARI
Baş Ö. , Çelik S.
Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019, ss.152
2018
2018Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerisinin İncelenmesi
BAŞ Ö. , AVŞAR TUNCAY A., ŞAHİN A. E. , GÖK B.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26 - 28 Nisan 2018
2018
2018Okuma Motivasyonunu Etkileyen Faktörler
BAŞ Ö. , ULU H., AVŞAR TUNCAY A.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018
2018
2018Fenemenoloji Çalışması: Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Öğretimine İlişkin Tükenmişlik Nedenleri
BAŞ Ö. , GÖK B. , KOCABAY F.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018
2017
2017Öğretmen adaylarının okuryazarlık ile eleştirel okuma öz yeterlik algıları arasındaki ilişki
ULU H., AVŞAR TUNCAY A., BAŞ Ö.
1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.217
2017
2017The Impact of Intelligent games on gifted/ talented students’ analytical thinking and decision making skills.
BAŞ Ö. , KUZU O., GÖK B.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017
2017
2017İki kere farklı bir öğrenci üzerine durum çalışması
GÖK B. , BAŞ Ö.
1. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.154
2014
2014Asya ve Avrupa kökenli masallarda metinlerarasılık
BAŞ Ö. , AVŞAR TUNCAY A.
10th International Congress of Qualitative Inquiry, Urbana- Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 24 Mayıs 2014
Kitap & Kitap Bölümleri
2019
2019Bilingualism and Multilingualism in Primary Education (Turkey)
Baş Ö. , Avşar Tuncay A.
Bloomsbury Education and Childhood Studies, Yunus Eryaman (Regional Editor),Maria Teresa Tatto (Editor in Chief) and Ian Menter (Editor in Chief), Editör, Bloomsbury Education Childhood Studies 19, London, ss.1-30, 2019
2019
2019Okuma eğitimi.
Özdemir O., Baş Ö.
Türkçe öğretimi: öğretmen adayları ve öğretmenler için, Hayati Akyol,Ayfer Şahin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.29-53, 2019
2018
2018PHENOMENOLOGY STUDY FIRST GRADE TEACHERS REASONS FOR BURNOUT REGARDING TEACHING OF ITALIC HANDWRITING
BAŞ Ö. , GÖK B. , KOCABAY F.
New Horizons in Educational Sciences - 1, Çetin, T., Şahin, A. , Mulalic, A. , Obralic, N. , Editör, Lambert Academic Publishing, Mauritius, ss.106-130, 2018
2018
2018Bitişik eğik yazının öğretimi.
Akyol H., Baş Ö.
Kuramdan uygulamaya yazma öğretimi , Hayati Akyol,Mustafa Yıldız, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.90-114, 2018
2015
2015İlkokuma Yazma Öğretiminde Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Durumu
BAŞ Ö.
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, YRD. DOÇ. DR. ÖMER YILAR, Editör, Pegem Yay., Ankara, ss.285-297, 2015
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019ZAYIF OKUYUCULARIN ÇEVRİMİÇİ ANLAMA SÜRECİ HAKKINDA BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAŞ Ö. (Yürütücü) , HARTMAN D. K. , AKYOL H.
2015 - 2018
2015 - 2018İKİ KERE FARKLI BİR ÖĞRENCİ ÜZERİNE DURUM ÇALIŞMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
GÖK B. (Yürütücü) , AKAR İ. , BAŞ Ö. , İZGİ Ü.
2015 - 2017
2015 - 2017ÜSTÜN ZEKALI YETENEKLİ ÇOCUKLARLA OYNANAN ÇEŞİTLİ ZEKA OYUNLARININ ANALİTİK DÜŞÜNME ve KARAR VERME BECERİLERİNE ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAŞ Ö. (Yürütücü) , İZGİ Ü. , AKAR İ. , GÖK B. , ÇAKMAK TELOĞLU Ş. K. , KUZU O.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorHacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorSINIRSIZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ
Üye
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorOKUMA ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ
Üye
Ödüller
Haziran 2002
Haziran 20022001-2002 ANABİLİM DALI VE BÖLÜM BİRİNCİSİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
2019
2019VII.ZEKA VE YETENEK KONGRESİ
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
2019
2019Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Eğitimi
Davetli Konuşmacı
Ordu-Türkiye
2019
2019MEB
Davetli Konuşmacı
Bartın-Türkiye
2018
20183th International Congress On Social Sciences
Katılımcı
Buhoro-Özbekistan
Burslar
2019 - 2020
2019 - 2020