Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Job Satisfaction and Motivation of Teachers in Changing World

Chaos, Complexity, and Leadership 2023, İstanbul, Türkiye, 04 Mayıs 2024

Developing Science Teacher Candidates’ Critical Writing Skills in Biology Laboratory Course.

7th International Congress on Curriculum and Instruction, 9 - 12 Ekim 2019

Computational Thinking Test (CTT) for Middle School Students

European Conferences of Educational Research (ECER), Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017

Modeling Based Science Education MBSE in the Context of Electrostatics

2nd Cyprus International Congress of Educational Research, 3 - 06 Aralık 2015

Fen Eğitiminde Model Tabanlı Sorgulama Yaklaşımı Elektrik Akımı Örneği

IInd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015

Bologna sürecinde bir ölçek geliştirme çalışması Mesleki Yetkinlik Envanteri

VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014

From Idea to Reality: Establishing Science Centers for Pre-service Teachers

The International Symposium on Science Centers and Sustainable Development, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2012

The effect of using v-diagrams in science and technology laboratory teaching on preservice teachers' critical thinking dispositions

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2267-2272 identifier

The awareness levels of pre-school education teachers regarding science process skills

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1993-1999 identifier identifier

Kitap & Kitap Bölümleri

Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yöntemi

Fen Öğretimi II, Mustafa Ergun, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.225-243, 2024

Climate Change From an Education Perspective: The Role of Teachers in Raising Public Awareness

The Social Consequences of Climate Change, Şuay Nilhan Açıkalın,Şefika Şule Erçetin, Editör, Emerald Group Publishing Ltd, Leeds, ss.79-89, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

Education of Integrated Science: Discussions on Importance and Teaching Approaches

Integrated Education and Learning. Integrated Science, Nima Rezaei, Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.337-354, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi: Durum Değerlendirmesi ve Sınıf İçi Uygulama Örnekleri

Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, Öztürk, Elif; Uçuş Güldalı, Şükran, Editör, Nobel Akademi, ss.121-162, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

21. Yüzyıl Becerileri ve Teknolojinin Eğitime Entegrasyonu

İlkokul Programlarına Yönelik Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenmiş Etkinlik Örnekleri , Ümit İzgi Onbaşılı,Burcu Sezginsoy Şeker, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-14, 2021

Designing Multicultural Teaching and Learning Environments in Science Education

Sociological Perspectives on Educating Children in Contemporary Society, B. Arslan-Cansever, P. Önder-Erol, Editör, IGI Global, ss.207-228, 2020

Metrikler

Yayın

50

Atıf (WoS)

106

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

137

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

9

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları