Makaleler
15
Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)
11. Matematik eğitiminde çokkültürlülük
APSİSTEK Aylık Matematik Dergisi
, sa.3, 2020 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
23
1. Reconceptualizing opportunities to learn mathematics through postfoundational theories
Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, İtalya, 4 - 08 Şubat 2025, (Tam Metin Bildiri)
2. Matematik Öğretmeni Adaylarının Adil ve Nitelikli Matematik Eğitimi Odaklı Fark Etme Becerilerinin Geliştirilmesi Modülü
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
3. Can differentiated pedagogies solve the problem of inequality in school mathematics?
XII International Conference on Critical Education, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
5. Matematik Öğretmen Adaylarının Kültürel Olarak Duyarlı Matematik Etkinliklerinin İncelenmesi
IXth International Eurasian Educational Reseacrh Congress, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.29-40, (Tam Metin Bildiri)
7. Promised ‘land’ of mathematics education: towards a sociomaterial tracing of research on children’s mathematics
14th International Conference on Mathematical Education, Çin, 12 Temmuz 2021
8. Possibilities and Constraints of History of Mathematics for Cultural Diversity
International Online Conference On Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 30 Mayıs 2021, ss.22-23, (Özet Bildiri)
9. Hierarchies of ‘real-life needs’: Humanitarian techniques and the racialized tracking of science and mathematics education
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Nisan 2021, (Yayınlanmadı)
13. At The Crossroads of Mathematics and Lived Experiences: Increasing Young Children’s Access to Rigorous Mathematics
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PMENA 39), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ekim 2017, ss.1258, (Özet Bildiri)
15. Equity in Mathematics Education: Who is an Ally?
37th North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, East Lansing, Mı, Amerika Birleşik Devletleri, 05 Kasım 2016, ss.916-919, (Özet Bildiri)
16. Teaching mathematics for equity and social justice: Prospective teachers' identities in their foregrounds
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Nisan 2016, (Yayınlanmadı)
17. "Un leño solo, no arde": Exploring Borderline Epistemologies and Coalitions in Mathematics Education
American Educational Research Association Annual Meeting, Washington, Dc, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Nisan 2016, ss.338, (Özet Bildiri)
18. Access, agency and allies: A systematic approach to addressing an equitable system
20th Annual Conference of the Association of Mathematics Teacher Educators (AMTE 20), California, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ocak 2016, (Yayınlanmadı)
Kitaplar
9
1. Troubling notions of global citizenship and diversity in mathematics education
Routledge, London/New York , London, 2025
2. Introduction: Rethinking Citizenship Enactment for Mathematics Education
Troubling Notions of Global Citizenship and Diversity in Mathematics Education, Chronaki Anna,YOLCU AYŞE, Editör, Routledge, London, ss.1-16, 2025
3. Travellings of mathematically able bodies to Turkey: Configurations of paradoxical unities of (non)citizens across historical, national and global contexts
Troubling Notions of Global Citizenship and Diversity in Mathematics Education, Chronaki Anna,YOLCU AYŞE, Editör, Routledge, London, ss.153-169, 2025
7. Öğretmenleri kültürel çeşitlilik gösteren sınıflara hazırlamak: Adil matematik eğitimi perspektifi
Cumhuriyet’in 100. yılında öğretmenlik mesleği: Dünü, bugünü ve yarını, ERÇETİN ŞEFİKA ŞULE, DAĞHAN GÖKHAN, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.321-331, 2023
8. Kültürel olarak duyarlı matematik etkinlikleri
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Dede, Y; Doğan, M. F.; Aslan-Tutak, F., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.467-487, 2020
9. Promoting Equitable Systems in Mathematics Education Starts with Us: Linking Literature on Allywork to the Work of Mathematics Teacher Educators
Toward Equity and Social Justice in Mathematics Education, Tonya Bartell, Editör, Springer, Cham, ss.77-98, 2018
Metrikler
Yayın (WoS)
9
Yayın (Scopus)
9
Atıf (WoS)
60
H-İndeks (WoS)
5
Atıf (Scopus)
56
H-İndeks (Scopus)
4
Atıf (Scholar)
243
H-İndeks (Scholar)
9
Atıf (TrDizin)
1
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Sobiad)
71
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
4
Proje
4