Makaleler
24
Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (3)
Scopus (13)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (8)
3. A passive solar application using thermal energy storage in phase change materials for frost damage protection of citrus trees
Journal of Thermal Analysis and Calorimetry
, cilt.148, sa.22, ss.12907-12917, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
10. Measuring Nature of Science Views of Middle School Students
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.3, ss.461-475, 2019 (ESCI, TRDizin)
11. Assessing Teachers’ Competencies in Identifying Aspects ofNature of Science in Educational Critical Scenarios
Science Education International
, cilt.29, ss.274-284, 2018 (Hakemli Dergi)
13. Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.63-97, 2018 (Hakemli Dergi)
14. Improving Elementary School Teacher Candidates’ Views of Nature of Science Through Intensive Education
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.4, ss.155-171, 2018 (Hakemli Dergi)
15. A Contextualized Nature of Science Classroom Activity: Junk Food!
Journal of Inquiry-Based Activities
, cilt.7, ss.93-107, 2017 (Hakemli Dergi)
16. Türkiye deki Ortaokul Fen Bilimleri Ders KitaplarındaYer Verilen Türk İslam Bilim İnsanlarının İncelenmesi
Yaşadıkça Eğitim Dergisi
, cilt.30, ss.37-52, 2016 (Hakemli Dergi)
17. Improving University Students Science Technology Society Environment Competencies
International Journal of Progressive Education
, cilt.12, ss.90-98, 2016 (Hakemli Dergi)
19. Effect of Formative Quizzes on Teacher Candidates Learning in General Chemistry
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.1, sa.2, ss.151-156, 2015 (Hakemli Dergi)
20. Türkiye de fen teknoloji toplum çevre FTTÇ eğitimi ne durumda
Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama
, ss.37-46, 2014 (TRDizin)
23. Simple Formative Assessment, High Learning Gains in College General Chemistry
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, sa.40, ss.223-243, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
24. VALUE SYSTEMS A BETTER WAY TO UNDERSTAND SCIENCE TEACHERS' BELIEFS AND PRACTICES?
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.359-370, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
34
7. Philosophy for Children and Inquiry Based Science for Primary School Students
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)
9. A new evaluation model for assessing effectiveness of a large-scale continuing professional development program about nature of science. Paper presented at the annual meeting of the
International History, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, cilt.14, (Özet Bildiri)
11. Uzun süreli mesleki gelişim programının bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi konusunundaki öğretmen inançlarına etkisi
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), Çanakkale, Türkiye, 15 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
12. Fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğasının öğretimi konusunda sınıf içi uygulamalarının geliştirilmesi
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), 15 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
14. Integrating philosophy for children with science in primary schools
XVII IOSTE SYMPOSIUMScience and Technology Education for a Peacefuland Equitable World, Braga, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
15. Kimya Eğitiminde Fen Teknoloji Toplum ve Çevre FTTÇ Yaklaşımı
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
17. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
European Science Education Research Association Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
18. Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios
National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
19. Investigation of the link between continuing professional development CPD programs and students NOS views
National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
20. Effect of a large scale in service training program on teachers classroom assessment
7th World Conference on Educational Sciences, ATİNA, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
21. The effects of a professional development program on teachers pedagogical content knowledge about NOS
7th World Conference on Educational Sciences, ATİNA, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
22. Bilimin doğası görüşleri testi BİLTEST
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
23. Geniş kapsamlı bir hizmet içi eğitimi projesinin öğretmenlerin sınıf içi ölçme değerlendirme uygulamalarına etkisi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
24. Development and validation of an assessment instrument for inquiry skills
Science and Mathematics Education Conference, Dublin, İrlanda, 24 - 25 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
27. Impact of a Large Scale Professional Development Project on Middle School Students Views of NOS
National Association for Research in Science Teaching Annual Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
28. Araştırmaya dayalı bilim eğitimi ile ilgili profesyonel gelişim programı ve programın öğrenci başarısına etkisi bir AB projesi çalışması
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
29. Using Science related Media Reports and Formative Assessment to Facilitate Pre service Teachers Understanding about Nature of Science
12th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
30. Using media reports of scienfitic research as a medium for teaching science and nature of science
11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
31. Formative assessment to enhance students learning of nature of science
11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
32. No proof for creationism no problem The visible God argument
10th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SOUTH BEND, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri)
34. Understanding Science Teachers Beliefs and Practices through their Worldviews
8th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, Leeds, Birleşik Krallık, 15 Temmuz - 18 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
6
1. Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular
Fen Öğretimi, Cemil Aydoğdu, Sevgi Kıngır, Editör, Nobel, Ankara, ss.27-51, 2019
3. Promoting pre-service teachers’ ideas about nature of science through science-related media reports
Professional development for inquiry-based science teaching and learning, Olia E. Tsivitanidou,Peter Gray,Eliza Rybska,Lucas Louca,Costas P. Constantinou, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.137-161, 2018
5. SAILS Sorgulama ve Değerlendirme Üniteleri
Eğiten Kitap, 2015
Metrikler
Yayın (WoS)
14
Yayın (Scopus)
13
Atıf (WoS)
110
H-İndeks (WoS)
5
Atıf (Scopus)
119
H-İndeks (Scopus)
5
Atıf (Scholar)
286
H-İndeks (Scholar)
7
Atıf (TrDizin)
13
H-İndeks (TrDizin)
2
Atıf (Sobiad)
2
H-İndeks (Sobiad)
1
Proje
7
Fikri Mülkiyet
1
Tez Danışmanlığı
6