Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

İlkokulda araştırmaya dayalı fen öğretimi: ortaöğretime hazırlık

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1188-1189

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kimya Okuryazarlık Seviyeleri

6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.107-108

As complicated as Rubik s Cube is: How difficult is to change middle school students NOS views through a CPD

International History Philosophy of Science Teaching-IHPST Group Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, cilt.1, ss.43

Philosophy for Children and Inquiry Based Science for Primary School Students

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017

Does it matter to be informed, naive or not? An example of professional development program about NOS

National Association for Research in Science Teaching NARST Annual Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, cilt.1, ss.63

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimin Doğası ve Öğretimi İle İlgili Görüşlerinin Geliştirilmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016

Integrating philosophy for children with science in primary schools

XVII IOSTE SYMPOSIUMScience and Technology Education for a Peacefuland Equitable World, Braga, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016

Kimya Eğitiminde Fen Teknoloji Toplum ve Çevre FTTÇ Yaklaşımı

IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015

Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios

European Science Education Research Association Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015

Toward a balanced view of scientists between West and Middle East

European Science Education Research Association Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015

Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios

National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015

Investigation of the link between continuing professional development CPD programs and students NOS views

National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015

Bilimin doğası görüşleri testi BİLTEST

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

Turkish and Islamic Scientists in Turkish Science Textbooks

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014

Using short quizzes to support learning in general chemistry

International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education, 15 - 16 Mayıs 2014

Impact of a Large Scale Professional Development Project on Middle School Students Views of NOS

National Association for Research in Science Teaching Annual Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014

Using Science related Media Reports and Formative Assessment to Facilitate Pre service Teachers Understanding about Nature of Science

12th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Haziran 2013

Using media reports of scienfitic research as a medium for teaching science and nature of science

11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011

Formative assessment to enhance students learning of nature of science

11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011

No proof for creationism no problem The visible God argument

10th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SOUTH BEND, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Haziran 2009

Formative Assessment in a Challenging Classroom Context

International Conference on Assessment for Learning in Science, San-Francisco, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2008

Understanding Science Teachers Beliefs and Practices through their Worldviews

8th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, Leeds, Birleşik Krallık, 15 Temmuz - 18 Mayıs 2005

Kitap & Kitap Bölümleri

Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular

Fen Öğretimi, Cemil Aydoğdu, Sevgi Kıngır, Editör, Nobel, Ankara, ss.27-51, 2019

Araştırma Sorgulama Temelli Fen Eğitimi

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, A. Tekbıyık,G. Çakmakçı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.211-237, 2018

Promoting pre-service teachers’ ideas about nature of science through science-related media reports

Professional development for inquiry-based science teaching and learning, Olia E. Tsivitanidou,Peter Gray,Eliza Rybska,Lucas Louca,Costas P. Constantinou, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.137-161, 2018

Biçimlendirici Değerlendirme

Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi, YALAKİ YALÇIN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.13-18, 2016

Metrikler

Yayın

61

Atıf (WoS)

110

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

119

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

286

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

7

Fikri Mülkiyet

1

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları