Yayınlar & Eserler

Makaleler 24
Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (3)
Scopus (13)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (8)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 34

2. İlkokulda araştırmaya dayalı fen öğretimi: ortaöğretime hazırlık

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1188-1189, (Özet Bildiri)

3. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kimya Okuryazarlık Seviyeleri

6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.107-108, (Özet Bildiri)

4. Galen’den Harvey’e Bilimsel Paradigma Değişimi: İçerik Temelli Bir Etkinlik Örneği

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

5. As complicated as Rubik s Cube is: How difficult is to change middle school students NOS views through a CPD

International History Philosophy of Science Teaching-IHPST Group Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)

6. A new evaluation model for assessing effectiveness of a large scale professional development program about nature of science

14th International history, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conferance, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

7. Philosophy for Children and Inquiry Based Science for Primary School Students

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)

10. Does it matter to be informed, naive or not? An example of professional development program about NOS

National Association for Research in Science Teaching NARST Annual Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, cilt.1, ss.63, (Özet Bildiri)

13. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimin Doğası ve Öğretimi İle İlgili Görüşlerinin Geliştirilmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

14. Integrating philosophy for children with science in primary schools

XVII IOSTE SYMPOSIUMScience and Technology Education for a Peacefuland Equitable World, Braga, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

15. Kimya Eğitiminde Fen Teknoloji Toplum ve Çevre FTTÇ Yaklaşımı

IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

16. Toward a balanced view of scientists between West and Middle East

European Science Education Research Association Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

17. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios

European Science Education Research Association Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

18. Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios

National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

19. Investigation of the link between continuing professional development CPD programs and students NOS views

National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

20. Effect of a large scale in service training program on teachers classroom assessment

7th World Conference on Educational Sciences, ATİNA, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

22. Bilimin doğası görüşleri testi BİLTEST

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

24. Development and validation of an assessment instrument for inquiry skills

Science and Mathematics Education Conference, Dublin, İrlanda, 24 - 25 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

25. Turkish and Islamic Scientists in Turkish Science Textbooks

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

26. Using short quizzes to support learning in general chemistry

International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education, 15 - 16 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

27. Impact of a Large Scale Professional Development Project on Middle School Students Views of NOS

National Association for Research in Science Teaching Annual Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

29. Using Science related Media Reports and Formative Assessment to Facilitate Pre service Teachers Understanding about Nature of Science

12th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

30. Using media reports of scienfitic research as a medium for teaching science and nature of science

11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

31. Formative assessment to enhance students learning of nature of science

11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

32. No proof for creationism no problem The visible God argument

10th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SOUTH BEND, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri)

33. Formative Assessment in a Challenging Classroom Context

International Conference on Assessment for Learning in Science, San-Francisco, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

34. Understanding Science Teachers Beliefs and Practices through their Worldviews

8th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, Leeds, Birleşik Krallık, 15 Temmuz - 18 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 6

1. Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular

Fen Öğretimi, Cemil Aydoğdu, Sevgi Kıngır, Editör, Nobel, Ankara, ss.27-51, 2019

2. Araştırma Sorgulama Temelli Fen Eğitimi

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, A. Tekbıyık,G. Çakmakçı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.211-237, 2018

3. Promoting pre-service teachers’ ideas about nature of science through science-related media reports

Professional development for inquiry-based science teaching and learning, Olia E. Tsivitanidou,Peter Gray,Eliza Rybska,Lucas Louca,Costas P. Constantinou, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.137-161, 2018

4. Biçimlendirici Değerlendirme

Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi, YALAKİ YALÇIN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.13-18, 2016
Metrikler

Yayın

64

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

110

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

119

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

286

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

7

Fikri Mülkiyet

1

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları