SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Simple Formative Assessment, High Learning Gains in College General Chemistry
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, sa.40, ss.223-243, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Assessing Teachers’ Competencies in Identifying Aspects ofNature of Science in Educational Critical Scenarios
Science Education International
, cilt.29, ss.274-284, 2018 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.63-97, 2018 (Hakemli Dergi)
Improving Elementary School Teacher Candidates’ Views of Nature of Science Through Intensive Education
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.4, ss.155-171, 2018 (Hakemli Dergi)
A Contextualized Nature of Science Classroom Activity: Junk Food!
Journal of Inquiry-Based Activities
, cilt.7, ss.93-107, 2017 (Hakemli Dergi)
Türkiye deki Ortaokul Fen Bilimleri Ders KitaplarındaYer Verilen Türk İslam Bilim İnsanlarının İncelenmesi
Yaşadıkça Eğitim Dergisi
, cilt.30, ss.37-52, 2016 (Hakemli Dergi)
Improving University Students Science Technology Society Environment Competencies
International Journal of Progressive Education
, cilt.12, ss.90-98, 2016 (Hakemli Dergi)
Effect of Formative Quizzes on Teacher Candidates Learning in General Chemistry
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.1, sa.2, ss.151-156, 2015 (Hakemli Dergi)
Türkiye de fen teknoloji toplum çevre FTTÇ eğitimi ne durumda
Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama
, ss.37-46, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Philosophy for Children and Inquiry Based Science for Primary School Students
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017
Fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğasının öğretimi konusunda sınıf içi uygulamalarının geliştirilmesi
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), 15 - 18 Nisan 2017
Uzun süreli mesleki gelişim programının bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi konusunundaki öğretmen inançlarına etkisi
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), Çanakkale, Türkiye, 15 - 18 Nisan 2017
Integrating philosophy for children with science in primary schools
XVII IOSTE SYMPOSIUMScience and Technology Education for a Peacefuland Equitable World, Braga, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016
Kimya Eğitiminde Fen Teknoloji Toplum ve Çevre FTTÇ Yaklaşımı
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015
Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
European Science Education Research Association Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015
Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios
National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015
Investigation of the link between continuing professional development CPD programs and students NOS views
National Association for Research in Science Teaching Conference, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015
Effect of a large scale in service training program on teachers classroom assessment
7th World Conference on Educational Sciences, ATİNA, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015
The effects of a professional development program on teachers pedagogical content knowledge about NOS
7th World Conference on Educational Sciences, ATİNA, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015
Geniş kapsamlı bir hizmet içi eğitimi projesinin öğretmenlerin sınıf içi ölçme değerlendirme uygulamalarına etkisi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Bilimin doğası görüşleri testi BİLTEST
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Development and validation of an assessment instrument for inquiry skills
Science and Mathematics Education Conference, Dublin, İrlanda, 24 - 25 Haziran 2014
Impact of a Large Scale Professional Development Project on Middle School Students Views of NOS
National Association for Research in Science Teaching Annual Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014
Araştırmaya dayalı bilim eğitimi ile ilgili profesyonel gelişim programı ve programın öğrenci başarısına etkisi bir AB projesi çalışması
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013
Using Science related Media Reports and Formative Assessment to Facilitate Pre service Teachers Understanding about Nature of Science
12th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Haziran 2013
Using media reports of scienfitic research as a medium for teaching science and nature of science
11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011
Formative assessment to enhance students learning of nature of science
11th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SELANİK, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011
No proof for creationism no problem The visible God argument
10th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, SOUTH BEND, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Haziran 2009
Understanding Science Teachers Beliefs and Practices through their Worldviews
8th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching Conference, Leeds, Birleşik Krallık, 15 Temmuz - 18 Mayıs 2005
Kitap & Kitap Bölümleri
Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular
Fen Öğretimi, Cemil Aydoğdu, Sevgi Kıngır, Editör, Nobel, Ankara, ss.27-51, 2019
Promoting pre-service teachers’ ideas about nature of science through science-related media reports
Professional development for inquiry-based science teaching and learning, Olia E. Tsivitanidou,Peter Gray,Eliza Rybska,Lucas Louca,Costas P. Constantinou, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.137-161, 2018
SAILS Sorgulama ve Değerlendirme Üniteleri
Eğiten Kitap, 2015