Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.8, no.15, pp.51-60, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışma 2010 yılı Bahar döneminde büyük bir Orta Anadolu
üniversitesinin ilköğretim bölümünde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 77
fen bilgisi öğretmenliği öğrencisi ve 65 sınıf öğretmenliği öğrencisi
olmak üzere 142 (51 erkek, 91 bayan) öğrenci katılmıştır. Genel Kimya ve
Genel Kimya 4 derslerine katılan öğrencilerin, derslerde kullanılan
bilgisayar sunumları ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Araştırma
sorusu, “genel kimya derslerinde bilgisayar sunumlarının etkili
kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri ve algıları nelerdir?” olarak
belirlenmiştir. Araştırma metodu olarak eylem araştırması ve veri
toplama araçları olarak Likert tipi anket, açık uçlu sorular ve mülakat
kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin bilgisayar sunumlarının
sınıfta etkili kullanımı ile ilgili belirgin görüş ve algılara sahip
oldukları görülmüştür. Bulgular bilgisayar sunumlarının kimya eğitiminde
etkili kullanımı ile ilgili önemli öneriler ortaya koymuştur.