SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Action Research as an Inquiry-Based Teaching Practice Model for Teacher Education Programs
Systemic Practice And Action Research
, cilt.34, sa.2, ss.153-168, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
An Examination of Early Childhood Teachers’ Views and Experiences on Assessment as Learning
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.19, sa.42, ss.2155-2174, 2024 (Hakemli Dergi)
Improving early childhood teachers’ formative assessment practices: Transformative role of collaborative action research
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.221-240, 2019 (Hakemli Dergi)
Teacher Education Systems of Australia, Singapore, and South Korea: A Case-Oriented Comparative Study
Başkent University Journal of Education
, cilt.5, sa.2, 2018 (Hakemli Dergi)
Erken Çocukluk Döneminde Öz-Düzenleme Becerilerinin Desteklenmesi: Zihnin Araçları Programı
Journal of Education and Future
, cilt.8, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
An Investigation on School-Based Professional Development in Early Childhood Education
ATEE WINTER CONFERENCE, Braga, Portekiz, 24 - 26 Ekim 2023, ss.15
Utilizing Action Research to Support Early Childhood Preservice Teachers’ Formative Assessment Practices
VIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.295-296
Improving Early Childhood Teachers’xx Practices of Play
OMEP2018, 27 - 29 Haziran 2018
Okul öncesi öğretmen adaylarının pedagojik dokümantasyona yönelik görüşlerinin incelenmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017
Pedagojik dokümantasyon: okul-aile işbirliği için nasıl fırsat sağlar?
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017
Video based professional development to cultivate early childhood teachers’ practices on pedagogicaldocumentation
EECERA European Early Childhood Education Research Association, Barcelona, İspanya, 07 Eylül 2015
Kitap & Kitap Bölümleri
ERKEN ÇOCUKLUK BİLİM EĞİTİMİNDE PLANLAMA, DEĞERLENDİRME VE DOKÜMANTASYON
Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi, , Editör, Nobel, ss.297-318, 2023
Freinet Pedagojisi
Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Erden,Hasibe Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1, 2021
Dokümantasyon ve Değerlendirme
ERken Çocukluk Eğitimine Giriş, Ebru Aktan Acar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1, 2021
Action Research and Teacher Portfolio as Two Strong Teacher-Led Professional Development Designs
Overcoming Current Challenges in the P-12 Teaching Profession, Penelope Keough, Editör, Hershey, PA: IGI Global, Arizona, ss.51-72, 2020
Olumlu Davranış Geliştirme
Davranış Yönetimi, Gözde Akoğlu,Fatma Elibol, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.54-68, 2018
Ansiklopedide Bölümler
Bloomsbury Education and Childhood Studies
Bloomsbury Academic, ss., 2020