Makaleler
59
Tümü (59)
SCI-E, SSCI, AHCI (26)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (38)
ESCI (8)
Scopus (39)
TRDizin (25)
Diğer Yayınlar (9)
10. Comparison of Methods of Affect Transition Analysis: An Example of SimInClass Dataset
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.13, sa.3, ss.232-243, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
11. Effects of sustained attention and video lecture types on learning performances
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.68, sa.6, ss.3015-3039, 2020 (SSCI, Scopus)
16. Comparing Two Cut-off Based Criteria While Investigating the Discriminatory Characteristics of a Tablet-Based Dyscalculia Screening Battery for 5-9 Age Group
NOROPSIKIYATRI ARSIVI-ARCHIVES OF NEUROPSYCHIATRY
, cilt.55, sa.2, ss.177-182, 2018 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
17. Educational Ontology Development
ENCYCLOPEDIA OF INFORMATION SCIENCE AND TECHNOLOGY, 4TH EDITION
, ss.1441-1450, 2018 (Hakemli Dergi)
18. Individual Differences in Learning Computer Programming: A Social Cognitive Approach
Contemporary Educational Technology
, cilt.8, ss.195-213, 2017 (TRDizin)
24. Beyond Subitizing Symbolic Manipulations of Numbers
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
, cilt.10, ss.93-103, 2015 (Scopus)
33. The effect of levels of processing with navigation design types on recall and retention in e-learning environments
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
, cilt.33, sa.10, ss.1039-1047, 2014 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
36. Bilgi Toplumu Okullarında Programlama Eğitimi Gereksinimi
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.13, ss.1-4, 2014 (Hakemli Dergi)
38. The reliability and validity study of the Turkish form of the Self-efficacy Perception Scale for Programming
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.3, sa.2, ss.297-308, 2012 (ESCI, Scopus, TRDizin)
40. Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeğinin TürkçeFormumun Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.3, ss.297-308, 2012 (ESCI, Scopus, TRDizin)
41. Hipermetinsel Ortamlarda Önbilgi Düzeylerinin Gezinim ProfilleriÜzerine Etkisi
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, cilt.37, ss.143-156, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
43. MEASURING WORKING MEMORY BY USING A MULTIMEDIA BASED TASK
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.32-40, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
49. DEVELOPMENT OF APOTHEGM ONTOLOGY AND VISUALIZATION SOFTWARE FOR E-LEARNING ENVIRONMENTS
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.36, ss.136-147, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
52. Examining elementary school students' hypertextual reading processes
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.34, ss.63-74, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
54. A QUALITATIVE STUDY ON DETERMINING BIOLOGY TEACHER TRAINEES' LEARNING STRATEGIES
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.284-296, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
55. UNDERGRADUATE STUDENTS MATHEMATICAL PROOF PROCESSES IN A CALCULUS COURSE A CASE STUDY
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.40, ss.295-319, 2007 (TRDizin)
58. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar deneyimleri ile uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasındaki ilişki
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.2, ss.86-91, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
26
1. Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminde Ontolojik Yaklaşıma Göre Örtük Kelime Öğretimi
İstanbul Aydın Üniversitesi 2. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
5. Bireysel Farklılıklar Çerçevesinde BİT Kullanımı
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 27 - 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
6. E-Öğrenme Ortamlarında Algılanan Karmaşık Görev Performans Ölçeği
5thInternational Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
8. Yeni Teknolojiler Ve Uzaktan Eğitimin Geleceği
ICITS 2017, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
11. Katılmak ya da katılmamak: Öğrenen gözünden çevrimiçi katılım
Uluslararası Eğitim Teknolojisinde Yeni Eğilimler Konferansı (INTET), Türkiye, 14 - 15 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
13. Mining Wiki Usage Data for Predicting Final Grades of Students
International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning (IAC-ETeL 2013), 17 - 18 Ekim 2013, ss.352-357, (Tam Metin Bildiri)
14. Eğitsel Veri Madenciliği ve Öğrenme Analitiği
1st International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
16. Developing Tasks for Screening Dyscalculia Tendencies
E-Leader, Berlin, Berlin, Almanya, 9 - 11 Temmuz 2012
18. Do the valance of emotional faces effect on eye-track measurements?
16th European Conference on Eye Movements (ECEM 2011), 21 - 25 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)
22. Web Sitesi Kullanılabilirlik Sorunlarının ve Ziyaretçi Gezinim Davranışlarının Belirlenmesinde Google Analitik Hizmetinin Kullanımı
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
23. Çevrimiçi Ortamlarda Kullanıcı Gezinim Davranışlarının Anlaşılabilmesi İçin Veri Toplama ve Analiz Aracı Geliştirilmesi
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
24. Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) ve Yükseköğretimde Uygulamaları
Globalization in education and ICT International Conference, Baku, Azerbaycan, 17 - 19 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)
26. Öğretimde İçerik Yönetim Sistemi ENİYİSİ örneği
XII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 8 - 10 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
8
5. Understanding Cognitive Profiles in Designing Personalized Learning Environments
The Future of Ubiquitous Learning Learning Designs for Emerging Pedagogies, B. Gros, Kinshuk, & M. Maina, Editör, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, ss.259-271, 2016
7. Öğretim Tasarımı
Maya Akademi: Ankara, 2008
8. Eğitimde İnternet Uygulamaları
Ankara Anı Yayıncılık, 2005
Metrikler