Publications & Works

Articles Published in Other Journals
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

Out-of-School Learning in Primary School Social Studies Course: The Views of Prospective Classroom Teachers

International Education Congress (EDUCongress) 2023, Ankara, Turkey, 20 - 23 September 2023, pp.74-76, (Summary Text) Sustainable Development

Hypothetical questions in primary school classroom settings

Digital Meeting for Conversation Analysis (DMCA 2022), 31 October - 04 November 2022, (Unpublished)

Comparison of Social Studies Teaching Courses in Classroom Teaching Undergraduate Programs

VIII. International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2021), Burdur, Turkey, 25 - 27 March 2021, (Unpublished)

Analysis of Studies on the Use of Newspapers in Social Studies Teaching

ANKARA INTERNATIONAL CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH – III, Ankara, Turkey, 2 - 04 October 2020, pp.253-254, (Summary Text)

İlkokul Müzik Ders Kitaplarında Yer Alan Çocuk Şarkılarında Çocuk Hakları

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.4, (Summary Text) Sustainable Development

Bir Sınıf Öğretmeninin Sınıfta Düzeni Yeniden Sağlamaya Yönelik Uygulamaları: Konuşma Çözümlemesi Yaklaşımı

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Ankara, Turkey, 11 April 2018, pp.15, (Summary Text)

Acquisitions Related to Human Rights Reflection on the Primary School Social Studies Textbooks

Twelfth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, United States Of America, 18 - 21 May 2016, (Summary Text)

İlkokul İkinci Sınıf Hayat Bilgisi Ders ve Çalışma Kitabı İncelemesi

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Turkey, 29 - 31 May 2014, (Summary Text)

Çocuk kitaplarında Alevilik-Bektaşilik üzerine bir içerik analizi

Geçmişten Günümüze Alevilik I. Uluslar arası Sempozyumu, Bingöl, Turkey, 03 October 2013, pp.7, (Summary Text)

An action research on reading and comprehension difficulties in fourth grade

Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, United States Of America, 15 May 2013, pp.20, (Summary Text)

A Qualitative Analysis of Students’ Age Differences in Their Adaptations to a New Program

Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, United States Of America, 15 May 2013, pp.5, (Full Text)

A Review Of Children's Books Publicizing Musicians

Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Illinois, United States Of America, 15 May 2013, pp.10, (Summary Text)
Books

Geçmiş ve Şimdi

in: Dil ve Sosyal Bilgiler Derslerini Bütünleştirme: Anaokulundan Ortaokula Sorgulamaya Dayalı 25 Öğrenme Stratejisi, Hakan DEDEOĞLU, Editor, Vizetek Yayıncılık, Ankara, pp.129-175, 2021

Eğitimde Paydaşlar

in: Eğitime Giriş, Halük Ünsal, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.451-475, 2020

Essential Strategies for Teaching Vocabulary

in: Promoting Literacy Development: 50 Research-based Strategies for K-8 Learners, Patricia A. Antonacci,Catherine M. O'Callaghan, Editor, Ayrıntı Yayınları, Ankara, pp.99-137, 2020 Sustainable Development

Curricula: Domestic Higher Education (Turkey)

in: Bloomsbury Education and Childhood Studies, W. James Jacob,Weiyan Xiong, Editor, Bloomsbury Publishing (UK), London, pp.1-6, 2019

"Curricula: International Higher Education

in: Bloomsbury Education and Childhood Studies, W. James Jacob,Weiyan Xiong, Editor, Bloomsbury Publishing (UK), London, pp.7-12, 2019

Çocukların Medya Kullanımı Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme

in: Okuma Yazma Eğitimi ve Teknoloji, İhsan Seyit Ertem, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.145-159, 2014

Argümantasyon Odaklı Öğretim

in: Fen Bilimleri Öğretimi, Şengül S. Anagün, Nil Duban, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.195-220, 2014
Metrics

Publication

44

Citation (WoS)

13

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

31

H-Index (Scopus)

3

Citation (Scholar)

494

H-Index (Scholar)

13

Citation (TrDizin)

44

H-Index (TrDizin)

4

Project

3

Open Access

8
UN Sustainable Development Goals