Makaleler
59
Tümü (59)
SCI-E, SSCI, AHCI (23)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (27)
ESCI (4)
Scopus (25)
TRDizin (42)
Diğer Yayınlar (14)
3. Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımına Yönelik Öğretmen Yeterlikleri
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.51, sa.2, ss.1377-1416, 2022 (ESCI, TRDizin)
12. Öğretmenlerin Gözünden Eğitimde Kalite Sorunsalı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.6, sa.3, ss.1134-1152, 2017 (TRDizin)
14. Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin Kontrol Düzeyini Belirleme Ölçeğ
Yaşadıkça Eğitim
, cilt.30, sa.1, ss.31-42, 2016 (TRDizin)
15. Bir İlkokul 4. Sınıf Öğrencisinin Okuma Bozukluğu ve Anlama Güçlüğü: Bir Durum Çalışması
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.174-186, 2016 (TRDizin)
16. Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin Kontrol Düzeyini Belirleme Ölçeği
Yaşadıkça Eğitim
, cilt.30, sa.1, ss.31-42, 2016 (TRDizin)
17. A Comparison of Combination Classroom Teachers' and Single-Grade Teachers' Job Satisfaction and Burnout Levels
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.31, sa.2, ss.391-409, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
18. The Adaptation Study of Maslach Burnout Inventory-Educators Survey to Turkish
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.6, sa.2, ss.385-399, 2015 (ESCI, TRDizin)
19. Maslach Tükenmişlik Envanteri Eğitimci Formu nu Türkçe ye Uyarlama Çalışması
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.6, ss.385-399, 2015 (Hakemli Dergi)
20. Asya Avrupa kökenli masalların ilköğretimde yapısal bir metinlerarasılık perspektifinde kullanılması.
BILIG
, cilt.73, ss.39-62, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
23. Comprehending Elementary School Teachers’ Classroom Management Approaches
International Journal of Progressive Education
, cilt.11, sa.3, ss.131-139, 2015 (Hakemli Dergi)
25. The Effect of Creative Drama on Pre-Service Elementary Teachers’ Achievement in Art Education Course and Interest in Art
International Journal of Progressive Education
, cilt.10, sa.3, ss.109-126, 2014 (Hakemli Dergi)
27. Çoklu Zekâ Kuramı ile Desteklenmiş Olan Basamaklı Öğretim Programının Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.174, ss.286-296, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
29. Öğrenci İzleme Sistemi Sonuçları Temelinde Öğretimin Farklılaştırılması
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA
, sa.23, ss.21-30, 2014 (TRDizin)
32. Okullarda Stratejik Planlamanın Önemli Bir Aracı: SWOT Analizi
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA
, sa.21, ss.27-32, 2013 (TRDizin)
33. TEACHERS' VIEWS ABOUT EFFECTS OF CONSTRUCTIVIST APPROACH ON CLASSROOM MANAGEMENT
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.44, ss.109-119, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
34. Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne Yönelik Öğretmenlerin Ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.25-41, 2012 (Hakemli Dergi)
35. Okulda Kalite: Sürekli İyileştirme Araç ve Tekniklerinin ÖİS Raporları Temelinde Kullanımı
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA
, sa.18, ss.28-38, 2012 (Hakemli Dergi)
36. Öğretmenlerin Sınıf Yönetiminin Düzeni Oluşturma Boyutuna İlişkin Uygulamaları
Mediterranean Journal of Educational Research
, sa.10, ss.45-58, 2011 (Hakemli Dergi)
37. Content Analiysis of Children’s Magazines: Bilim Çocuk, and National Geographic Kids
Mediterranean Journal of Educational Research
, sa.9, ss.27-38, 2011 (Hakemli Dergi)
41. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Değerlendirme Araçlarını Çoklu Kullanımı ve Yeterlik Düzeyleri
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.34, sa.153, ss.127-143, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
42. Türkiye’de İlköğretim Okulu Müdürlüğünün Bir Meslek Olarak Mevcut Durumu: Bir Delphi Çalışması
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.26, ss.125-136, 2009 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
43. Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okullarına Atanma Durumunu Yordayan Değişkenler
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.183-199, 2009 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
44. Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin Temel Öneriler
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.34, sa.151, ss.117-131, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
45. A Comparison on School Cultures of Turkey, Greece, North And South Cyprus
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, sa.6, ss.23-50, 2009 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
48. ASSESSING SERVICE QUALITY IN FACULTY OF EDUCATION VIA STUDENT SATISFACTION SCALE (FE-SSS)
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.37, ss.106-122, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
49. A qualitative assessment of the quality of Turkish elementary schools
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.8, sa.30, ss.117-139, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
50. A comparison of elementary education teacher candidates' performance in relation to high schools they graduated
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.7, sa.29, ss.113-128, 2007 (SSCI, TRDizin)
51. An analysis of fifth grade elementary school teachers' questioning behaviors
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.7, sa.28, ss.19-29, 2007 (SSCI, TRDizin)
53. İlköğretim Bölümü Mezunlarının Başarılarının Mezun Oldukları Lise Türlerine Göre Karşılaştırması
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.29, ss.113-128, 2007 (SSCI, TRDizin)
54. Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi
Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim
, cilt.5, sa.58, ss.58-62, 2004 (Hakemli Dergi)
55. Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, sa.25, ss.166-175, 2003 (TRDizin)
56. Eğitim Araştırmalarında Delphi Tekniği ve Kullanımı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, sa.20, ss.215-220, 2001 (Scopus, TRDizin)
57. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeterlikleri
KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ
, cilt.6, sa.22, ss.243-260, 2000 (Scopus, TRDizin)
58. A Qualitative Assessment of Organizational Learning Processes in Selected Public and Private High Schools
”, Eğitim ve Bilim
, cilt.25, sa.117, ss.34-41, 2000 (Hakemli Dergi)
59. Okul Müdürlerinin Eylemleri Planlayıp Uygulamada Karşılaştıkları Engeller
Eğitim Yönetimi
, cilt.2, sa.1, ss.129-138, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
21
2. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerisinin İncelenmesi
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
3. Bir Sınıf Öğretmeninin Sınıfta Düzeni Yeniden Sağlamaya Yönelik Uygulamaları: Konuşma Çözümlemesi Yaklaşımı
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, ss.15, (Özet Bildiri)
6. Bilimsel Nitelikte Bir Dergi İçin Uluslararası Kriterler
ULAKBİM Editör ve Yazar Semineri, Diyarbakır, Türkiye, 04 Mayıs 2015
7. Köy Enstitüleri Yoksullukla Mücadele Fırsat Eşitliği ve Kalkınma
Köy Enstitülerinden Günümüze Kültür-Eğitim Politikaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 16 Nisan 2015
8. Okullarda Eleştirel Düşünme: Nitel Bir Çalışma
22. Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 05 Eylül 2013, ss.5, (Özet Bildiri)
9. ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ NİN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ YERİ
V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.1020-130, (Tam Metin Bildiri)
10. Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin İlköğretim Programlarındaki Yeri
V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 06 Haziran 2013, ss.1020-1030, (Özet Bildiri)
11. An action research on reading and comprehension difficulties in fourth grade
Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Mayıs 2013, ss.20, (Özet Bildiri)
12. A Qualitative Analysis of Students’ Age Differences in Their Adaptations to a New Program
Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Mayıs 2013, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
13. Observed misbehavior distribution based on age among first grade students and teacher reactions to misbehavior
Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Mayıs 2013, ss.21, (Özet Bildiri)
14. Teaching Qualitative Research Process to Elementary School Students: The Effects of the Training Programme on Children
The Sixth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, Amerika Birleşik Devletleri, 26 Mayıs 2010, ss.30, (Özet Bildiri)
16. Eğitim Araştırmaları Dergisinin SSCI’ye Kabul Süreci
Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık 2. Ulusal Kurultay Bildirileri, Ankara, Türkiye, 13 Aralık 2007, ss.137-141, (Özet Bildiri)
17. İlköğretim Birinci Kademede Uygulanan Yapılandırıcı Yaklaşımın Sınıf Yönetimine Etkisi
Birinci İlköğretim Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi,, Ankara, Türkiye, 15 Kasım 2007, ss.1, (Özet Bildiri)
18. Türkiye’de İlköğretim Okulu Müdürlüğünün ve Deneticiliğinin Bir Meslek Olarak Mevcut Durumu: Bir Delphi Çalışması
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat, Türkiye, 05 Eylül 2007, ss.5, (Özet Bildiri)
19. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Yaptıkları Etkinliklerin Planlanması, Örgütlenmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesine İlişkin Yeterlikleri
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 12 Mayıs 2007, ss.603-607, (Özet Bildiri)
20. Eğitim İle İlgili Süreli Dergilerde Hakemlik ve Sorunları: Eğitim Araştırmaları Dergisi Örneği
Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık 1. Ulusal Kurultay Bildirileri, Ankara, Türkiye, 14 Kasım 2006, ss.63-68, (Özet Bildiri)
21. Practices Used by Arizona School Districts Dealing with Incompetent Teachers
The Annual Meating of the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Nisan 1998, ss.15, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2
1. Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
Eğitim Bilimine Giriş, Sönmez, V., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-24, 2007
2. Meslek ve Öğretmenlik
Eğitim Bilimine Giriş, Sönmez, V., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.262-306, 2007