Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Asya Avrupa kökenli masalların ilköğretimde yapısal bir metinlerarasılık perspektifinde kullanılması.
BILIG, vol.73, pp.39-62, 2015 (SSCI)
Çoklu Zekâ Kuramı ile Desteklenmiş Olan Basamaklı Öğretim Programının Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.39, no.174, pp.286-296, 2014 (SSCI)
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Değerlendirme Araçlarını Çoklu Kullanımı ve Yeterlik Düzeyleri
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.34, no.153, pp.127-143, 2009 (SSCI)
Türkiye’de İlköğretim Okulu Müdürlüğünün Bir Meslek Olarak Mevcut Durumu: Bir Delphi Çalışması
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, no.26, pp.125-136, 2009 (SCI-Expanded)
Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okullarına Atanma Durumunu Yordayan Değişkenler
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.10, no.3, pp.183-199, 2009 (SCI-Expanded)
Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin Temel Öneriler
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.34, no.151, pp.117-131, 2009 (SSCI)
A Comparison on School Cultures of Turkey, Greece, North And South Cyprus
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, no.6, pp.23-50, 2009 (SCI-Expanded)
A qualitative assessment of the quality of Turkish elementary schools
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, vol.8, no.30, pp.117-139, 2008 (SSCI)

Articles Published in Other Journals
Analysis of Academic Performance of Students Starting Primary School at Different Ages with the 4+4+4 Regulation Based on LGS Data
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.55, no.2, pp.387-420, 2022 (Peer-Reviewed Journal)


Investigation of School Readiness and Academic Development of Elementary Students Firstly Enrolled at School with '4+4+4 Education Regulation' in Turkey
Educational Policy Analysis and Strategic Research, vol.13, no.2, pp.104-127, 2018 (Peer-Reviewed Journal)


Investigation of School Readiness and Academic Development of Elementary School Students Firstly Enrolled at School with “444 Education Regulation” in Turkey
Educational Policy Analysis and Strategic Research, vol.13, no.2, pp.104-127, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Gözünden Eğitimde Kalite Sorunsalı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.6, no.3, pp.1134-1152, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin Kontrol Düzeyini Belirleme Ölçeğ
Yaşadıkça Eğitim, vol.30, no.1, pp.31-42, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Yönetiminde Öğretmenlerin Kontrol Düzeyini Belirleme Ölçeği
Yaşadıkça Eğitim, vol.30, no.1, pp.31-42, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
The Adaptation Study of Maslach Burnout Inventory-Educators Survey to Turkish
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD, vol.6, no.2, pp.385-399, 2015 (ESCI)

Maslach Tükenmişlik Envanteri Eğitimci Formu nu Türkçe ye Uyarlama Çalışması
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD, vol.6, pp.385-399, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Comprehending Elementary School Teachers’ Classroom Management Approaches
International Journal of Progressive Education, vol.11, no.3, pp.131-139, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of Creative Drama on Pre-Service Elementary Teachers’ Achievement in Art Education Course and Interest in Art
International Journal of Progressive Education, vol.10, no.3, pp.109-126, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenci İzleme Sistemi Sonuçları Temelinde Öğretimin Farklılaştırılması
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA, no.23, pp.21-30, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
4+4+4 Sistemi ile Farklı Yaşlarda Okula Başlayan Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin ve Puan Ortalamalarının İncelenmesi
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA, no.26, pp.9-22, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çocuk Eğitimine İlişkin Metaforik Algılarının Kontrol Yaklaşımları Yönünden İncelenmesi
Mediterranean Journal of Educational Research, no.16, pp.47-55, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
4 4 4 Sistemi İle Farklı Yaşlarda Okula BaşlayanÖğrencilerin Hazır Bulunuşluk Düzeylerinin ve PuanOrtalamalarının İncelenmesi
Cito Eğtim: Kuram ve Uygulama, no.26, pp.9-22, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Okullarda Stratejik Planlamanın Önemli Bir Aracı: SWOT Analizi
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA, no.21, pp.27-32, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne Yönelik Öğretmenlerin Ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.3, no.1, pp.25-41, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

Okulda Kalite: Sürekli İyileştirme Araç ve Tekniklerinin ÖİS Raporları Temelinde Kullanımı
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA, no.18, pp.28-38, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Sınıf Yönetiminin Düzeni Oluşturma Boyutuna İlişkin Uygulamaları
Mediterranean Journal of Educational Research, no.10, pp.45-58, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Content Analiysis of Children’s Magazines: Bilim Çocuk, and National Geographic Kids
Mediterranean Journal of Educational Research, no.9, pp.27-38, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi
Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, vol.5, no.58, pp.58-62, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, no.25, pp.166-175, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim Araştırmalarında Delphi Tekniği ve Kullanımı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, no.20, pp.215-220, 2001 (Scopus)
İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeterlikleri
KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ, vol.6, no.22, pp.243-260, 2000 (Scopus)
A Qualitative Assessment of Organizational Learning Processes in Selected Public and Private High Schools
”, Eğitim ve Bilim, vol.25, no.117, pp.34-41, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Müdürlerinin Eylemleri Planlayıp Uygulamada Karşılaştıkları Engeller
Eğitim Yönetimi, vol.2, no.1, pp.129-138, 1996 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerisinin İncelenmesi
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26 - 28 April 2018
Bir Sınıf Öğretmeninin Sınıfta Düzeni Yeniden Sağlamaya Yönelik Uygulamaları: Konuşma Çözümlemesi Yaklaşımı
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Ankara, Turkey, 11 April 2018, pp.15
Bilimsel Nitelikte Bir Dergi İçin Uluslararası Kriterler
ULAKBİM Editör ve Yazar Semineri, Diyarbakır, Turkey, 04 May 2015
Köy Enstitüleri Yoksullukla Mücadele Fırsat Eşitliği ve Kalkınma
Köy Enstitülerinden Günümüze Kültür-Eğitim Politikaları Konferansı, Ankara, Turkey, 16 April 2015

Okullarda Eleştirel Düşünme: Nitel Bir Çalışma
22. Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Turkey, 05 September 2013, pp.5
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ NİN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ YERİ
V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 6 - 09 June 2013, pp.1020-130

Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin İlköğretim Programlarındaki Yeri
V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 06 June 2013, pp.1020-1030

An action research on reading and comprehension difficulties in fourth grade
Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, United States Of America, 15 May 2013, pp.20
A Qualitative Analysis of Students’ Age Differences in Their Adaptations to a New Program
Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, United States Of America, 15 May 2013, pp.5
Observed misbehavior distribution based on age among first grade students and teacher reactions to misbehavior
Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, United States Of America, 15 May 2013, pp.21
Teaching Qualitative Research Process to Elementary School Students: The Effects of the Training Programme on Children
The Sixth International Congress of Qualitative Inquiry, Champaign, United States Of America, 26 May 2010, pp.30
Eğitim Araştırmaları Dergisinin SSCI’ye Kabul Süreci
Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık 2. Ulusal Kurultay Bildirileri, Ankara, Turkey, 13 December 2007, pp.137-141
İlköğretim Birinci Kademede Uygulanan Yapılandırıcı Yaklaşımın Sınıf Yönetimine Etkisi
Birinci İlköğretim Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi,, Ankara, Turkey, 15 November 2007, pp.1
Türkiye’de İlköğretim Okulu Müdürlüğünün ve Deneticiliğinin Bir Meslek Olarak Mevcut Durumu: Bir Delphi Çalışması
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat, Turkey, 05 September 2007, pp.5
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Yaptıkları Etkinliklerin Planlanması, Örgütlenmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesine İlişkin Yeterlikleri
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Baku, Azerbaijan, 12 May 2007, pp.603-607
Eğitim İle İlgili Süreli Dergilerde Hakemlik ve Sorunları: Eğitim Araştırmaları Dergisi Örneği
Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık 1. Ulusal Kurultay Bildirileri, Ankara, Turkey, 14 November 2006, pp.63-68
Practices Used by Arizona School Districts Dealing with Incompetent Teachers
The Annual Meating of the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, United States Of America, 13 April 1998, pp.15
Books & Book Chapters
Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
in: Eğitim Bilimine Giriş, Sönmez, V., Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.1-24, 2007
Meslek ve Öğretmenlik
in: Eğitim Bilimine Giriş, Sönmez, V., Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.262-306, 2007