Doç. Dr. NİRAY TUNÇEL
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Özgeçmiş Dosyası İndir
Türkçe
English
Hacettepe Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
Makaleler
11
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (5)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)
1.
Sustainable Consumption Behaviors of Different Generations: A Qualitative Research
Eryiğit C.
,
Özkan Tektaş Ö.
,
Tunçel N.
,
Güneş H. M.
,
Kavak B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
, sa.3, 2025 (SSCI, Scopus)
2.
Intention to purchase electric vehicles: Evidence from an emerging market
TUNÇEL N.
Research in Transportation Business and Management
, cilt.43, 2022 (SSCI, Scopus)
3.
Being an ethical or unethical consumer in response to social exclusion: The role of control, belongingness and self-esteem
TUNÇEL N.
,
Kavak B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
, cilt.46, sa.2, ss.459-474, 2022 (SSCI, Scopus)
4.
Willingness to purchase counterfeit luxury brands: A cross-cultural comparison
TUNÇEL N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
, cilt.46, sa.2, ss.494-514, 2022 (SSCI, Scopus)
5.
Intrinsic motivators of collaborative consumption: A study of accommodation rental services
TUNÇEL N.
,
ÖZKAN TEKTAŞ Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
, cilt.44, sa.6, ss.616-628, 2020 (SSCI, Scopus)
6.
TÜRKİYE’DEKİ YABANCI MENŞELİ ÜNİVERSİTE TERCİHİNDE KİŞİSEL VE BÖLGEYE YÖNELİK FAKTÖRLERİN ROLÜ
KAVAK B.
,
TUNÇEL N.
,
KAZANCI SUNAOĞLU Ş.
,
ÖZKAN TEKTAŞ Ö.
Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.15, sa.15, ss.61-83, 2019 (TRDizin)
7.
The Effect of Social Exclusion on the Tendency to Engage inUnethical Consumer Behavior: An Experimental Study
TUNÇEL N.
,
KAVAK B.
Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.47-75, 2017 (TRDizin)
8.
SATIN ALMA KRİTERLERİ AÇISINDAN MARKA SIRALAMA KARARININ VERİLMESİNDE BULANIK ELECTRE I YÖNTEMİ: OTOMOBİL SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA
TUNÇEL N.
,
BELBAĞ S.
,
ÇİMEN M.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.31, ss.1069-1085, 2017 (TRDizin)
9.
Are “Consumer Social Responsibility” and “Consumer Ethics” Concepts Interchangeable? The Effect of Hofstede’s Cultural Dimensions
TUNÇEL N.
,
KAVAK B.
,
ÇİLLİOĞLU KARADEMİR A.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, ss.35-56, 2017 (TRDizin)
10.
Do Small and Medium Sized Enterprises Have Their Unique Buying Behavior Variables? — A Qualitative Approach
KAVAK B.
,
TUNÇEL N.
,
ÖZYÖRÜK H. E.
International Journal of Trade, Economics and Finance
, cilt.6, ss.283-289, 2015 (Hakemli Dergi)
11.
A Literature Review on “Brand” in between 2010-2015
KAVAK B.
,
KAZANCI SUNAOĞLU Ş.
,
ŞAHİN E. T.
,
TUNÇEL N.
Internation Journal of Trade Economics and Finance
, cilt.6, ss.303-307, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
5
1.
The Impact of Sense of Belonging and Hospitality Culture on the Intention to Participate in Ridesharing: A Comparison of Turkey and USA
Şenli H. T.
,
Tunçel N.
32nd EBES CONFERENCE , İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Ağustos 2020, (Yayınlanmadı)
2.
Türkiye’deki Yabancı Menşeli ÜniversiteTercihinde Kişisel ve Bölgeye Yönelik Faktörlerin Rolü
KAVAK B.
,
ÖZKAN TEKTAŞ Ö.
,
TUNÇEL N.
,
KAZANCI SUNAOĞLU Ş.
23. Pazarlama Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
3.
Tüketicilerin Otomobil Satın Alma Kararını Etkileyen Kriterler İçin Otomobil Markalarının Algı Skorlarının Belirlenmesi: Bir Bulanık ELECTRE Uygulaması
TUNÇEL N.
,
BELBAĞ S.
,
ÇİMEN M.
,
KAZANCI SUNAOĞLU Ş.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
4.
Social Responsibility” or “Ethics”: Are They Discriminated?
KAVAK B.
,
TUNÇEL N.
,
ÇİLLİOĞLU KARADEMİR A.
8th Annual London BusinessResearch Conference, 8 - 09 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
5.
Uluslararası Ürün Yaşam Eğrisi Geçerliliğini Yitiriyor mu?.
KAVAK B.
,
BAŞOĞLU B.
,
ÇOLAK E.
,
TUNÇEL N.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 19 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
1
1.
How Does Firm- and User-Generated Content Benefit Firms and Affect Consumers?: A Literature Review
Tunçel N.
,
Yılmaz N.
Managing Social Media Practices in the Digital Economy, Shirin Alavi,Vandana Ahuja, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.97-120, 2019
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
19
Yayın (WoS)
5
Yayın (Scopus)
5
Atıf (WoS)
14
H-İndeks (WoS)
3
Atıf (Scopus)
33
H-İndeks (Scopus)
3
Atıf (TrDizin)
1
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Diğer Toplam)
3
Proje
6
Tez Danışmanlığı
4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları