Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Effects of Problem-Based Learning on Attitude: A Meta-analysis Study
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, vol.12, no.8, pp.2115-2137, 2016 (SSCI)

Articles Published in Other Journals
Aday Öğretmenlerde Meraklılık ve Bilgi Okuryazarlığı Üzerine İlişkisel Bir Çalışma
EGE EĞİTİM DERGİSİ, vol.19, no.2, pp.353-368, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Self Directed Learning Skills Scale: Validity and Reliability Study
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD, vol.9, no.2, pp.85-100, 2018 (ESCI)


Prospective Teachers’ Lifelong Learning Tendencies and Information Literacy Self-Efficacy
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS, vol.12, pp.329-337, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
INONU UNIVERSITY JOURNAL OF THE FACULTY OF EDUCATION, vol.18, pp.116-133, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ KARAMAN İLİ ÖRNEĞİ
PEGEM EĞİTİM VE ÖĞRETİM DERGİSİ, vol.6, pp.19-40, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ YETERLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND TEACHING, vol.1, pp.178-189, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Lifelong Learning and its Reflections on Elementary Education Curricula
ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI DERGİSİ, vol.1, pp.87-105, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Bütünleştirilmiş Program Uygulamasının İlköğretim 4 Sınıf Öğrencilerinin İşbirliği Becerilerine Etkisi
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, vol.12, pp.111-128, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Başarı ve Başarısızlığa Yüklenen Nedenlere İlişkin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrenci Görüşleri
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, vol.12, pp.148-164, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Case Study on Interdisciplinary Teaching ApproachSupported by Project Based Learning
The International Journal of Research in Teacher Education, vol.2, pp.28-53, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
An Evaluation of Elementary Education Science and Technology Curriculum in Turkey from the Aspect of Integrated Teaching Approach
World Applied Sciences Journal, vol.8, pp.387-393, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
LIFELONG LEARNING TENDENCEY SCALE THE STUDY OF VALIDITY AND RELIABILITY
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, vol.5, pp.2343-2350, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
A Study on Examining Elementary Education Curricula in Turkey from the Aspect of Peace Education
World Applied Sciences Journal, vol.7, no.4, pp.506-514, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin Meraklılık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.9, no.18, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS’ SELF-EFFICACY BELIEFS: A TURKISH CASE
HUMANITY AND SOCIAL SCIENCES JOURNAL, vol.4, no.2, pp.164-171, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
The Validity and Reliability Study of Turkish Version of Strategy Inventory for Language Learners
World Applied Sciences Journal, vol.7, pp.708-714, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Primary School Curriculum for Educable Mentally Retarded Children A Turkish Case
US-CHINA EDUCATION REVIEW, vol.7, no.3, pp.79-91, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Implications of Lifelong Learning on Educational Institutions
Cypriot Journal of Educational Sciences, vol.4, pp.199-211, 2009 (Scopus)
A Review of Elementary Education Curricula in Turkey Values and Values Education
World Applied Sciences Journal, vol.7, no.5, pp.670-678, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Elementary School Teachers Self Efficacy Beliefs A Turkish Case
Humanity & Social Sciences Journal, vol.4, no.2, pp.164-171, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, vol.6, no.4, pp.629-661, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 2 Öğrencilerinin PDÖ Uygulamalarının Üstünlük ve Sınırlılıklarına İlişkin Görüşleri
TIP EĞİTİMİ DÜNYASI, vol.23, pp.33-40, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
BİLGİLENDİRİCİ METİN TÜRÜNÜN VE OKUDUĞUNU KAVRAMA BECERİSİNİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME DÜZEYİNE ETKİSİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.13, pp.245-254, 1996 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Aday Öğretmenlerde Meraklılık ve Bilgi Okuryazarlığı Üzerine İlişkisel Bir Çalışma
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 April 2017
ÖĞRENME STRATEJİLERİ İLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ EĞİLİMLER VE YANSIMALAR
4. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, 26 - 30 October 2016
AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN CURIOSITY AND SELF DIRECTED LEARNING SKILLS OF TEACHER CANDIDATES
INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW HORIZANS IN EDUCATION (INTE 2016), 10 - 12 June 2016
Probleme Dayalı Öğrenmenin Başarıya Tutuma ve Öz düzenleyici Öğrenme Becerilerine Etkisi
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 21 - 24 April 2016
An Investigation of Teacher Candidates Metacognitive Skills
INTE (International Conference on New Horizans in Education), 25 - 27 June 2014, vol.174, pp.1521-1528
Eleştirel Düşünme Becerileri İle İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerdeki Eğilimler Türkiye Kapsamlı Bir İçerik Analizi
EJER CONGRESS 2015, 8 - 10 June 2015, pp.1346-1347
An Investigation of Graduate Dissertations About Cooperative Learning The Caseof Turkey
INTE 2015, 10 June 2017 - 12 June 2015, pp.30-37
Eleştirel Düşünme Becerileri ile İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerdeki Eğilimler Türkiye Kapsamlı Bir İçerik Analizi
EJER Congress, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
Eleştirel düşünme becerileri ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerdekieğilimler Türkiye kapsamlı bir içerik analizi
2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
The Use of Portfolio in Englisih Language Teaching and its Effects on Achievement and Attitude
WCES 2014/ WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, 6 - 09 February 2014
Prospective Science and Primary School Teachers Self efficacy Beliefs in Scientific Literacy
WCES 2014/ WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, 6 - 09 February 2014, vol.191, pp.1903-1908

The Evaluation of Classroom Guidance Activities in Primary Schools
(WCLTA) 3rd. WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP, 18 - 28 October 2012
Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ve Bilgi Okuryazarlığı Öz yeterlik Algıları
(IETC) 10 th. International Educational Technology Conference, 26 - 28 April 2010
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz yeterlik İnançları ve Tutumları
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II., 16 - 18 May 2010
A Comparative Study on Mathematics Curricula of Turkey Belgium Felimish and Singapore
(EDULEARN10) International Conference on Education and New Technologies, 5 - 07 July 2010
The Opinions of Teachers About the 4th and 5th Grade Science and Technology Curriculum in Turkey
(EDULEARN10) International Conference on Education and New Technologies., 5 - 07 July 2010
A Study on Primary Education English Curriculum in Turkey
(INTED 2010) International Technology, Education and Development Conference, 8 - 10 March 2010
Yaşam Boyu Öğrenme ve Teknoloji
(IETC 2009) 9th. INTERNATIONAL EDUCATION TECHNOLOGY CONFERENCE, 6 - 08 May 2009
İlköğretim Programlarına Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri Açısından Eleştirel Bir Bakış
1. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 1 - 03 May 2009
A Study On Educable Mentally Retarded Chıldren In Turkey
12th. Internatıonal Conference- Further Educatıon In The Balkan Countrıes, 25 - 27 June 2009
Adult Education in Turkey Past Present and Future
11th. International Conference- Further Education in the Balkan Countries, 23 - 25 October 2008
Üniversite Öğrencilerinin Başarı ve Başarısızlığa Yüklediği Nedenler
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 1 - 03 September 2008
YAŞAM BOYU ÖĞRENMENİN ANAHTARI ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME
2. Ulusal Eğitim Psikolojisi Sempozyumu, Turkey, 22 - 23 March 2008
İlkokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejilerinin Etkililiği
1. EĞİTİM KONGRESİ, Turkey, 25 - 27 November 1991
Books & Book Chapters
YAŞAM BOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA MOBİL İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
in: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018, Akkoyunlu Buket, İşman Aytekin, Odabaşı, H.Ferhan, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, pp.614-632, 2018
Öğretmenlik Mesleğinin Statüsü
in: H.Ü. Türkiye’xxde Öğretmen Eğitimi ve İstihtamı Mevcut Durum ve Öneriler Raporu, , Editor, HACETTEPE EĞİTİM FAKÜLTESİ, Ankara, pp.75-87, 2017
YAŞAM BOYU ÖĞRENME VE TEKNOLOJİ: KAVRAMSAL BİR BAKIŞ
in: EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ OKUMALARI 2017, Hatice Ferhan Odabaşı, Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman, Editor, Vadi Grafik Tasarım, pp.865-886, 2017
YAŞAM BOYU ÖĞRENMENİN ANAHTARI: ÖZ-YÖNETİMLİ ÖĞRENME
in: EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ OKUMALARI 2016, İŞMAN AYTEKİN, ODABAŞI H.FERHAN, AKKOYUNLU BUKET, Editor, Salmat Basım Yayıncılık, 2016
PROBLEME DAYALI ÖĞRENMENİN BAŞARIYA VE ÖZ-DÜZENLEYİCİ ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİ
in: EĞİTİM BİLİMLERİNDE YENİLİK VE NİTELİK ARAYIŞI, DEMİREL ÖZCAN, DİNÇER SERKAN, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, 2016