Makaleler
20
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (12)
Scopus (10)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (2)
2. Application of the professional maturity scale as a computerized adaptive testing
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.10, sa.3, ss.580-593, 2023 (ESCI, TRDizin)
4. Teachers' perceived skills, challenges and attitudes towards distance education: A validity and reliability study
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, sa.2, ss.451-469, 2022 (ESCI, TRDizin)
5. Investigation of measurement invariance of PISA 2015 collaborative problem solving skills: turkey, Norway and Singapore
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.1, ss.90-105, 2021 (ESCI, TRDizin)
7. Investigation of the Variables Affecting the Students' Science Achievement with Multilevel Regression Model
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.10, sa.4, ss.365-377, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
9. Development of Exposure to English Scale and Investigation of Exposure Effect to Achievement
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.109-124, 2019 (ESCI, TRDizin)
13. Açımlayıcı Faktör Analizinde Kullanılan Faktör Çıkartma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, ss.1173-1193, 2017 (Hakemli Dergi)
19. Experts and Teachers' Opinions on the Scope and Requirements of the Assessment and Evaluation Course: Pilot Study
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.1, sa.2, ss.85-92, 2010 (ESCI, Scopus, TRDizin)
20. Ölçme ve Değerlendirme Dersi Kapsamı ve Gereklilikleri Hakkındaki Uzman ve Öğretmen Görüşleri Pilot Çalışma
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.1, ss.85-92, 2010 (ESCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
13
4. Yükseköğretimde Bologna Sürecinin Etkililiği: Öğretim Elemanları ve Öğrenci Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Çalışma
IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
5. Yükseköğretimde Bologna Sürecinin Etkililiği: Öğretim Elemanları ve Öğrenci Görüşlerine Dayalı Bir Nitel Çalışma
IV International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
9. Görme Engelli Öğrencilere İstatistik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar
Uluslarası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
10. İngilizceye Maruz Kalma Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliğinin İncelenmesi
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016
11. Determining Preservice Science teachers’xx Understanding of Direct current electric circuitsand effects of General Physics Laboratory on their Understanding
VI. Balkan Education and Science Congress, Makedonya, 30 Eylül - 01 Ekim 2011, cilt.2, ss.923-932, (Tam Metin Bildiri)
12. SINIF İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YETERLİKLERİ ENVANTERİNİNUYARLANMASI
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16 - 18 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
13. An analysis of qualitative direct current electricity questions
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.164, (Özet Bildiri)
Kitaplar
1
1. İngilizceye Maruz Kalma Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Prof. Dr. Nevide AKPINAR DELLAL, Assoc. Prof. Dr. Hamit YOKUŞ, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.283-294, 2016