Makaleler
25
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (21)
ESCI (4)
Scopus (18)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)
5. Measuring Nature of Science Views of Middle School Students
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.3, ss.461-475, 2019 (ESCI, TRDizin)
6. Assessing Teachers’ Competencies in Identifying Aspects ofNature of Science in Educational Critical Scenarios
Science Education International
, cilt.29, ss.274-284, 2018 (Hakemli Dergi)
8. Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.63-97, 2018 (Hakemli Dergi)
10. A Contextualized Nature of Science Classroom Activity: Junk Food!
Journal of Inquiry-Based Activities
, cilt.7, ss.93-107, 2017 (Hakemli Dergi)
20. PROMOTING AN INCLUSIVE IMAGE OF SCIENTISTS AMONG STUDENTS: TOWARDS RESEARCH EVIDENCE-BASED PRACTICE
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.9, sa.3, ss.627-655, 2011 (SSCI, Scopus)
24. Preparing Teachers as Researchers: Evaluating the Quality of Research Reports Prepared by Student Teachers
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.35, ss.39-56, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
8
3. A new evaluation model for assessing effectiveness of a large-scale continuing professional development program about nature of science. Paper presented at the annual meeting of the
International History, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, cilt.14, (Özet Bildiri)
4. Uzun süreli mesleki gelişim programının bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi konusunundaki öğretmen inançlarına etkisi
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), Çanakkale, Türkiye, 15 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
6. Bilimin doğası görüşleri testi BİLTEST
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
7. Geniş kapsamlı bir hizmet içi eğitimi projesinin öğretmenlerin sınıf içi ölçme değerlendirme uygulamalarına etkisi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
8. Impact of a Large Scale Professional Development Project on Middle School Students Views of NOS
National Association for Research in Science Teaching Annual Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
4
1. Promoting pre-service teachers’ ideas about nature of science through science-related media reports
Professional development for inquiry-based science teaching and learning, Olia E. Tsivitanidou,Peter Gray,Eliza Rybska,Lucas Louca,Costas P. Constantinou, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.137-161, 2018
2. SAILS Sorgulama ve Değerlendirme Üniteleri
Eğiten Kitap, 2015
4. Proje Tabanlı Öğrenme
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ, Mehmet Bahar, Editör, PEGEM-A, Ankara, 2008
Metrikler
Yayın (WoS)
22
Yayın (Scopus)
19
Atıf (WoS)
228
H-İndeks (WoS)
9
Atıf (Scopus)
212
H-İndeks (Scopus)
9
Atıf (Scholar)
77
H-İndeks (Scholar)
5
Atıf (TrDizin)
8
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Sobiad)
2
H-İndeks (Sobiad)
1
Atıf (Diğer Toplam)
37
Proje
27