SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Ultimate Beneficiaries of Continuing Professional Development Programs: Middle School Students' Nature of Science Views
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.51, sa.SUPPL 2, ss.757-782, 2021 (SSCI)


PlumX Metrics

- Citations
- Citation Indexes: 5
- Policy Citations: 1
- Captures
- Readers: 49
- Social Media
- Shares, Likes & Comments: 97
Teachers' Beliefs About Learning and Teaching Nature of Science: Professional Development Program
Discourse Patterns and Communicative Approaches for Teaching Nature of Science
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Assessing Teachers’ Competencies in Identifying Aspects ofNature of Science in Educational Critical Scenarios
Science Education International
, cilt.29, ss.274-284, 2018 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.63-97, 2018 (Hakemli Dergi)
A Contextualized Nature of Science Classroom Activity: Junk Food!
Journal of Inquiry-Based Activities
, cilt.7, ss.93-107, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
A new evaluation model for assessing effectiveness of a large-scale continuing professional development program about nature of science. Paper presented at the annual meeting of the
International History, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, cilt.14
Uzun süreli mesleki gelişim programının bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi konusunundaki öğretmen inançlarına etkisi
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), Çanakkale, Türkiye, 15 - 18 Nisan 2017
Bilimin doğası görüşleri testi BİLTEST
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Geniş kapsamlı bir hizmet içi eğitimi projesinin öğretmenlerin sınıf içi ölçme değerlendirme uygulamalarına etkisi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Impact of a Large Scale Professional Development Project on Middle School Students Views of NOS
National Association for Research in Science Teaching Annual Conference, PITTSBURGH, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014
Kitaplar
Promoting pre-service teachers’ ideas about nature of science through science-related media reports
Professional development for inquiry-based science teaching and learning, Olia E. Tsivitanidou,Peter Gray,Eliza Rybska,Lucas Louca,Costas P. Constantinou, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.137-161, 2018
SAILS Sorgulama ve Değerlendirme Üniteleri
Eğiten Kitap, 2015
Proje Tabanlı Öğrenme
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ, Mehmet Bahar, Editör, PEGEM-A, Ankara, 2008