Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri: Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Okul Öncesi Eğitim A.B.D.
Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Öğretmen Eğitimi

Yayınlardaki İsimler: Guler Yildiz, T., Güler Tülin, GÜLER YILDIZ TÜLİN, Yıldız Tülin Güler

Metrikler

Yayın

74

Atıf (WoS)

127

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

135

H-İndeks (Scopus)

8

Proje

5

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans öğrenimini Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Bölümü’nde (1994); bilim uzmanlığını Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Program Geliştirme Programı’nda (1997); doktorasını ise Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı’nda (2004) tamamladı. Doktora sonrası çalışmasını Amerika Birleşik Devletleri Wisconsin-Platteville Üniversitesi’nde (2005) okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları, aile katılımı ve okul öncesinde fen eğitimi konularında yaptı. 2011-2012 Güz Döneminde Yüksek Öğretim Kurumu’nun bursu ile New York Üniversitesi (NYU) İnsan Gelişimi ve Sosyal Değişim Enstitüsü’nde erken çocukluk döneminde öz düzenlemenin gelişimi ile ilgili araştırmalar yürüttü. 2014 yılında TÜBİTAK doktora sonrası bursu ile Kalifornia-Berkeley Üniversitesi’nde (UCB) konuk araştırmacı olarak bir yıl süre ile çalıştı. 2000 yılında Dünya Erken Çocukluk Eğitimi Organizasyonu’nun- OMEP: Organisation Mondiale Pour L’Education Prescolaire- Milli Komitesi olan “Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği”nin yönetim kuruluna seçildi. 2002 yılından 2016 yılına kadar dernek başkan yardımcılığını sürdürdü.

2010 yılında Okul Öncesi Eğitim Alanında Doçentlik unvan ve yetkisini alan Tülin Güler Yıldız 2017 yılında profesörlüğe atanmıştır. Halen Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Erken çocukluk eğitimi programları, sürdürülebilirlik için eğitim, öz düzenleme ve fen eğitimi alanlarında çalışmaları ve uluslararası projeleri devam etmektedir.