Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Bir Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çocuk Hakları, Çocuk İhmal Ve İstismarı İle İlgili Bilgi Ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Eskişehir Türk dünyası uygulama ve araştırma merkezi halk sağlığı dergisi (Online), vol.6, no.3, pp.281-295, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


A Review of Preschool Manipulative Storybooks Containing Activities
International Journal of Progressive Education, vol.14, no.3, pp.60-75, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKÇE VE TÜRKÇE’YE ÇEVRİLMİŞ OKUL ÖNCESİ DÖNEM RESİMLİ ÖYKÜ KİTAPLARINDA YAŞLILIK KAVRAMININ İNCELENMESİ
The Journal of International Education Science, vol.5, no.15, pp.125-140, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
ANALYSIS OF FEAR AND ANXIETY FIGURES IN PICTURE STORY BOOKS IN TERMS OF PICTURE AND CONTENT
INTERNATIONAL JOURNAL OF EURASIA SOCIAL SCIENCES, vol.8, pp.867-882, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Okul öncesi eğitim ortamlarında yaratıcı drama kullanımı: Öğretmenler ve öğretmen adayları perspektifinden bir inceleme
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.14, no.1, pp.409-424, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

examiniat5ion of vthe effects of reggio emilia based projects on preschool childrens creative thinking skills
procedia social and behavioral sciences, pp.456-460, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Experiences of Candidate Preschol Teachers on art education and implementations
ınternational Journal of Innovative Research and Education, vol.1, pp.0-17, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Resimli Öykü Kitaplarını Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Turkey, 2 - 05 October 2019
Tuning in to Kids: A piloting study targeted to support Turkish parents’ emotion socialization
8th International Psychological Applications and Trends, Zagreb, Croatia, 04 May 2019, pp.91
Çocuk Edebiyatı ve Bibliyoterapi Uygulamaları
Prof. Dr. Sedat Sever'e Armağan -Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Ankara, Turkey, 25 April 2019, pp.1-10
Children’s Books In Public Libraries In Terms of Their Subjects.
1. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu Bildidiler ve Posterler, Nevşehir, Turkey, 14 - 17 November 2018, pp.86-100
Okul Öncesi Eğitimde Yazısız Resimli Öykü Kitaplarının Kullanımının Dil Gelişimine Etkisinin İncelenmesi
1. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu Bildiriler ve Posterler, Nevşehir, Turkey, 14 - 17 November 2018
Kütüphanelerin Çocuk Bölümlerinde Uygulanabilecek Etkinlik Örnekleri: Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Önerileri
1.Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu, Nevşehir, Turkey, 14 - 17 November 2018, vol.1, pp.228-237
The investigation of relation between children’s temperament and social-emotional development
2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood: Creating Connections Between Research, Practice Policy, 07 April 2018
Türkçe ve Çeviri Eser Olan Okul Öncesi Dönem Öykü Kitaplarında Yaşlılık Kavramının İncelenmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 18 - 20 October 2017
RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARINDAKİ KORKU VE KAYGI FİGÜRLERİNİN RESİMLEME VE İÇERİKAÇISINDAN İNCELENMESİ
International Congress of Eurasian Social Sciences, Turkey, 6 - 08 April 2017, pp.316
The Qualities of Teacher-Child Relationship and Low Income Children’s Self-Regulation in the U.S. and Turkey
Society for Research in Child Development 2017 Biennal Meeting, Texas, United States Of America, 6 - 08 April 2017
Relations between Development and executive functions in low income children: Turkey and US preschoolers
SRCD Biennial Meeting, Texas, United States Of America, 6 April - 08 June 2017
Family Context of Low-income Young Children and their Self-Regulation Skills in the U.S. and Turkey
Society for Research in Child Development 2017 Biennal Meeting, Texas, United States Of America, 6 - 08 April 2017
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARINDA YARATICIDRAMA KULLANIMI:ÖĞRETMENLER VE ÖĞRETMEN ADAYLARIPERSPEKTİFİNDEN BİR İNCELEME
26. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 March 2016, vol.14, pp.409-424

Çevre Konulu Resimli Çocuk Kitaplarının İçerik ve Resimleme Özellikleri Açısından İncelenmesi
1. Uluslararası Balkan Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Kongresi, Edirne, Turkey, 4 - 07 May 2016, vol.1, pp.396-403
The Investigation of Relation Between Children s Temperament and Social Emotional Development in Disadvantaged Districts
2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood: Creating Connections Between Research, Practice & Policy, Nebraska, United States Of America, 4 - 08 April 2016
Studies of Self Regulation amd Social Emotional Development in Turkey Examining the Relationship between Language and Social Emotional Development of Children in Disadvantaged Districts
2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood, 6 - 08 April 2016
Studies of Self Regulation and Social Emotional Development in US and Turkey
2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood, 6 - 08 April 2016
Okul öncesi eğitim ortamlarında yaratıcı drama kullanımı Öğretmenler ve öğretmen adayları perspektifinden bir inceleme
26. Uluslararası Eğitimde Drama Kongresi, 9 - 11 March 2016

okul öncesi dönemde öğretmen çocuk ilişkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
IV. Uluslararası Okul Öncesi EĞitimi Kongresi, 2 - 05 September 2015
resimli çocuk kitaplarının bibliyoterapide kullanılabilirlik açısından incelenmesi
IV. Uluslararsı Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 September 2015
Okul Öncesi Dönemde Anne Çocuk Etkileşimi ve Çocuğun Mizacının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 05 September 2015, pp.134-135
Okul öncesi dönemde anne çocuk etkileşimi ve çocuğun mizacının çeşitl değişkenler açısından incelenmesi
IV. Uluslarası Okul Öncesi EĞitimi Kongresi, 2 - 05 September 2015
Leyla Fonten resimli çocuk kitabı serisinde görsellerin mizahi açıdan incelenmesi
IV. Uluslarası Okul Öncesi EĞitimi Kongresi, 2 - 05 September 2015
Türk ve Alman Çocukların Öğretmenleriyle İlişkisi Kültürlerarası Bir Karşılaştırma
IV. Uluslarası cOkul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 September 2015
okul öncesi dönem çocuklarının özdüzenleme becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
IV. Uluslararası Okul Öncesi EĞitimi Kongresi, 2 - 05 September 2015
anaokulu çocuklarının çizdikleri resimler ve bu resimlere yönelik anlatımları yoluyla empatik becerilerinin incelenmesi
IV. Uluslarası Okul Öncesi EĞitimi Kongrresi, 2 - 05 September 2015
okul öncesi dönemde çocuğun alıcı dil becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
IV. Uluslarası Okul Öncesi EĞitimi Kongresi, 2 - 05 September 2015
Okul öncesİ dönemde çocuğun alIcI dİl becerİlerİnİn çeşİtlİ değİşkenler açIsIndan İncelenmesİ
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 05 September 2015, pp.168-169
Resimli çocuk kitaplarının içerik ve resimleme özelliklerinin bazı değişkenler Açısından incelenmesi
Öğretmen Eğitiminde Politikalar ve sorunlar 4. uluslararası sempozyumu, 15 - 16 May 2014
School and teacher concepts in picture story books.
15th Annual International Conference on Education, Atina, Greece, 20 - 23 May 2013
Religious elements in picture books in terms of the content
London International Conference on Education, Londrina, Brazil, 19 - 22 November 2012
Çocukların Kitaba ve Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
I. Uluslararası Okul öncesi Eğitim Kongresi (I. International Pre-school Education Conference), İstanbul, Turkey, 30 June - 03 July 2004
Altı Oniki Yaş Grubu Çocukların Kitaplara Olan İlgilerinin Değerlendirildiği Pilot Bir çalışma
OMEP, 5 - 11 October 2003, vol.3
A study on picture storybook interest of 6-12 years old children
10th.Europen Conference on Quality in Early Childhood Education EECERA- Conference, London, Canada, 29 August - 01 September 2000
A study of stressful life events experienced by children aged between 4 6 years
10th.Europen Conference on Quality in Early Childhood Education EECERA, London, Canada, 29 August - 01 September 2000
The analysis of life events that cause stress on 0-18 years old children
9th.Europen Conference on Quality in Early Childhood Education EECERA- Conference, Helsinki, Finland, 1 - 04 September 1999
A study of linguistic development in 3 to 10 year old children with Down’s Syndrome as well as children in the same age group with other forms of mental retardation
International Down’s Syndrome Meeting, 20 - 22 October 1995
Books & Book Chapters
Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama
EĞİTEN KİTAP, Ankara, 2017
ÇOCUK EDEBİYATI VE GELİŞİMSEL UYGUNLUK II-OKUL ÖNCESİ DÖNEM
in: Çocuk Edebiyatı ve Medya, Serap ERDOĞAN, Meral ÖREN, Editor, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016
Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler
Epsilon, 2006