­

Dr. Öğr. Üyesi İPEK DERMAN


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Prog.Ve Öğretim A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim, Fen Bilimleri Eğitimi, Biyoloji Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: ipekderman@hacettepe.edu.tr
İş Telefonu: +90 312 297 8550 Dahili: 126
Web: https://avesis.hacettepe.edu.tr/ipekderman
Ofis: eğitim bilimleri bölümü

Metrikler

Yayın

33

Atıf (WoS)

14

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

8

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye

2010 - 2013

2010 - 2013

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye

2003 - 2009

2003 - 2009

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Fen Bilimleri Dersinin Yaşamla İlişkilendirilme Düzeyi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2013

2013

Yüksek Lisans

Farklı Başarı Düzeyindeki Okullarda 9 ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Ekosisteme İlişkin Öğrenme Düzeyleri ve Sürdürülebilir Çevre Bilinci ile İlişkisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Almanca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Fen Bilimleri Eğitimi

Biyoloji Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - 2025

2011 - 2025

Araştırma Görevlisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Koordinatör Yardımcısı

Hacettepe Üniversitesi, --------------------------------, Sürdürülebilir Öğretme Ve Öğrenme Merkezi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Hacettepe Üniversitesi, --------------------------------, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Komisyonu

2019 - 2021

2019 - 2021

Fakülte Kurulu Üyesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2019 - 2021

2019 - 2021

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - 2015

2014 - 2015

Eğitim Uzmanı

Hacettepe Üniversitesi, --------------------------------, Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi

Akademi Dışı Deneyim

2010 - 2011

2010 - 2011

Biyoloji Öğretmenliği

Ümitköy Zafer Dershanesi, Biyoloji Öğretmenliği

2009 - 2010

2009 - 2010

Biyoloji Öğretmeni

Antalya Ekol Dershanesi, Biyoloji Öğretmeni

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eğitim Psikolojisi

Eğitimde Program Geliştirme

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Argumentation-Based Inquiry Experiences of BILSEM Teachers: The Example of Turkey

BEZEN S., DERMAN İ.

17th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2024), Sevilla, İspanya, 11 Kasım 2024

2024

2024

Öğretim performansının geliştirilmesinde çevrimiçi ders tasarım atölyesi yaklaşımı.

Demiraslan Çevik Y., Derman İ., Çetin S., Avcı D., Altun O., Ulucan A.

7th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2024), Kastamonu, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, ss.19

2024

2024

Radyasyon Bilgisi ve Farkındalığı: Lise Öğrencilerinin Perspektifinden Değerlendirme

Derman İ., Bezen S.

ERPA International Congresses on Education 2024, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2024, sa.206, ss.1020

2022

2022

Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Zekâya İlişkin Görüşleri

DERMAN İ.

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022

2021

2021

A Study on Learning Strategies of PreService Teachers

DERMAN İ.

Ninth International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2021), İzmir, Türkiye, 04 Kasım 2021 - 06 Kasım 2022

2019

2019

Ideal school for students with high-level of success

DERMAN İ., CAN ARAN Ö.

International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), 9 - 12 Ekim 2019

2018

2018

Examination the life preparation level of the science curriculum in Turkey for students.

DERMAN İ., SENEMOĞLU N.

International Conference on New Horizons in Education (INTE), 18 - 20 Temmuz 2018

2018

2018

Fen Bilimleri Dersinin Yaşamla İlişkilendirilmesine Yönelik Ölçütlerin Belirlenmesi.

DERMAN İ., SENEMOĞLU N.

Vth International Eurasian Educational Research Congress., Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018

2017

2017

Ev okuluna ilişkin görüşler: Türkiye örneği (Opinions about homeschooling: the case of Turkey)

DERMAN İ., GÜRLEN E.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), 20 - 23 Nisan 2017

2014

2014

The Examination of New 5th Grade Science Book in Terms of 21st Century Themes

DERMAN İ., CAN ARAN Ö., SENEMOĞLU N.

34th International Society for Teacher Education (ISfTE) Conference, 22 - 25 Nisan 2014

2014

2014

The Opinions of Science and Mathematics Pre service Teachers about the Usage of Technology A Comparative Study

CAN ARAN Ö., DERMAN İ., YAĞCI E.

34th International Society for Teacher Education (ISfTE) Conference, 22 - 25 Nisan 2014

2013

2013

Sustaınable Envıronmental Awareness of 9th and 12th Grade Students’

Derman İ., Senemoğlu N.

ISfTE: Teacher Education: Meeting the Needs of The New Generation, Hong Kong Baptist University., Kowloon, Hong Kong, 27 - 31 Mayıs 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2024

2024

Gelişim Zihniyetini Destekleyen Kapsayıcı Sınıflar

Derman İ.

Gelişen Zihin: Eğitimciler için Bir Yol Haritası, İLHAN BEYAZTAŞ DİLEK, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.101-155, 2024

2023

2023

Teacher Candidates' Views on the Theme of Gender Equality in Curricula: The Case of Turkey

Derman İ.

Crafting a Sustainable Future Through Education and Sustainable Development, Martinez-Falco,Javier; Lajara,Bartolome Marco; Garcia,Eduardo Sanchez; Tudela,Luis Millian, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.87-115, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

An Examination of the Interdisciplinary Connections Between Physics and Mathematics According to Secondary Education Physics Curriculum: The Case of Turkey

Derman İ., Bezen S.

Handbook of Research on Interdisciplinarity Between Science and Mathematics in Education, Cavadas Bento,Branco Neusa, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.39-61, 2023

2019

2019

Öğretmen Yetiştirme Sistemimizin Geliştirilmesi

Senemoğlu N., Boysan M., Can Aran Ö., Özdiyar Ö., Koç S., Şen Z., et al.

Eğitim Vizyonumuz Üzerine Tartışmalar, Doç.Dr.Fuat TANHAN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.16-24, 2019 Creative Commons License

Desteklenen Projeler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1