Akademik Unvanlar
-
2013 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2008 - 2013 Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1996 - 2008 Yrd. Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1989 - 1996 Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2016 - 2019 Bölüm Başkanı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2011 - 2013 Bölüm Başkan Yardımcısı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2008 - Devam Ediyor Doçent
Hacettepe Üniversitesi
-
1996 - 2008 Yardımcı Doçent
Hacettepe Üniversitesi
-
1989 - 1996 Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi
-
1985 - 1986 Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÇOK AŞAMALI TESTLERİN PERFORMANSLARININ TEST BİRLEŞTİRME YÖNTEMLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
E.DOĞRUÖZ(Öğrenci), Doktora, 2018 -
ÇOK BOYUTLU TESTLERDE DEĞİŞEN MADDE ÖBEĞİ FONKSİYONUNUN SIBTEST YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ
D.ÖZDOĞAN(Öğrenci), Doktora, 2017 -
ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE OKUL ÖZELLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN TEOG MATEMATİK BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN HİYERARŞİK DOĞRUSAL MODELLE İNCELENMESİ
S.DEMİRKOL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Toplam Test Puanı ve Alt Test Puanlarının Kestiriminin Hiyerarşik Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Karşılaştırılması
S.SOYSAL(Öğrenci), Doktora, 2017 -
ORTAOKUL SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: NİJER-ZİNDER ÖRNEĞİ
M.GAZALI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Madde takımları içeren testlerde farklı modellerden elde edilen madde ve yetenek parametrelerinin karşılaştırılması
E.YILMAZ(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Bilişsel tanı modellerinin değişen koşullar altında karşılaştırılması: DINA, RDINA, HODINA ve HORDINA modelleri
Ö.KAYA(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Çok boyutlu karma-format testlerin ölçeklenmesini etkileyen faktörlerin incelenmesi
A.AVCU(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Temel eğitimden ortaöğretime geçiş ortak ve mazeret sınavındaki Türkçe ve matematik alt testlerinin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması
A.FARUK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
Ortaöğretime geçişte kullanılan ortak sınavların değişen madde fonksiyonu açısından kitapçık türlerine göre farklı yöntemlerle incelenmesi
B.ERDEM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
Gözlenen gruplara ve örtük sınıflara göre belirlenen değişen madde fonksiyonunun karşılaştırılması
Ş.UYAR(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Fen başarısındaki artışın belirlenmesinde madde tepki kuramına dayalı dikey ölçekleme yöntemlerinin karşılaştırılması
A.ALBAYRAK(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Değişen madde fonksiyonunun test eşitlemeye etkisi
K.ATALAY(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Testlerin boyutluluğunun, ortak madde formatının, yetenek dağılımının ve ölçek dönüştürme yöntemlerinin karma testlerin eşitlenmesine etkisi
N.ÖZTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Bireyselleştirilmiş bilgisayarlı test uygulamalarında farklı sonlandırma kurallarının ölçme kesinliği ve test uzunluğu açısından karşılaştırılması
M.GÜLŞAH(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Bireyselleştirilmiş bilgisayarlı test uygulamalarında kullanılan madde seçme yöntemlerinin karşılaştırılması
S.SULAK(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Dikey ölçeklemede madde tepki kuramına dayalı farklı kalibrasyon ve yetenek kestirim yöntemlerinin karşılaştırılması
A.ALTUN(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Açımlayıcı faktör analizinde boyut sayısını belirlemede kullanılan yöntemlerin karşılaştırılması
S.UYAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Denk olmayan gruplarda ortak madde deseni kullanılarak madde tepki kuramına dayalı eşitleme yöntemlerinin karşılaştırılması
B.GÖK(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'na (PISA 2009) göre Türkiye'deki öğrencilerin okuma becerilerini etkileyen değişkenlerin bölgelere göre incelenmesi
E.BAHADIR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
İlköğretim fen ve teknoloji ile sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin performans değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
H.ÇAĞLAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Okuduğunu anlama becerisinin başarıya etkisi
E.GÖKÇEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
TIMSS 2007 verilerine göre öğrencilerin fen başarısı ile öğretmenlerinin özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
I.AKTAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Değişen madde fonksiyonlarının SIBTEST, Mantel Haenszel, lojistik regresyon ve Madde Tepki Kuramı yöntemleriyle incelenmesi
Z.ÇEPNİ(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Bağıl ve mutlak değerlendirme ile DINA modele göre yapılan sınıflamaların geçerliğinin karşılaştırılması
T.OĞUZ(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi
E.BAYRAM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Kavram haritası ve yapılandırılmış grid ile elde edilen puanların geçerlilik ve güvenirliklerinin incelenmesi
M.GÜLŞAH(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
PISA 2006 sınavı sonuçlarına göre Türkiye'deki öğrencilerin fen başarılarını etkileyen bazı faktörler
A.ALBAYRAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
Nedelsky ve Angoff standart belirleme yöntemlerinin genellenebilirlik kuramı ile karşılaştırılmasına ilişkin bir araştırma
G.TAŞDELEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
Maddenin farklı fonksiyonlaşmasını belirlemede kullanılan genelleştirilmiş aşamalı doğrusal modelleme, lojistik regresyon ve olabilirlik oranı tekniklerinin karşılaştırılması
T.ACAR(Öğrenci), Doktora, 2008 -
Öğrenci seçme sınavı'nın madde yanlılığı açısından incelenmesi
D.BAKAN(Öğrenci), Doktora, 2008 -
Ortaöğretim 9. sınıf matematik dersinde öğrenci performansına dayalı verilen sözlü puanlarının geçerliliğinin incelenmesi
A.ŞULE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının değişen madde fonksiyonlarının cinsiyete ve okul türüne göre incelenmesi
B.BEKCİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
İki farklı kavram haritası tekniğinden elde edilen puanların güvenirlik ve geçerliğinin incelenmesi
H.İYİLİK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Uluslararası okuma becerilerinde gelişim projesi (PIRLS) 2001 testinin psikometrik özelliklerinin incelenmesi: Türkiye-Amerika Birleşik Devletleri örneği
T.ÖĞRETMEN(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Peabody resim kelime testinin madde yanlılığı açısından incelenmesi
F.BETÜL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Matematik dersinde problem çözme becerilerinin dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilmesi
D.GÜNDÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Askeri lise öğrencilerinin askeri liseler sınavından (ALS) aldıkları puanlar ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler
O.ÇALIŞKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
İnternet tabanlı ölçme uygulamalarının başarı puanlarını yordama gücüne ilişkin bir çalışma
S.ÖZEL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Geleneksel yöntemle ve eleme yöntemi ile puanlanan çoktan seçmeli testlerin psikometrik özelliklerinin incelenmesi
B.ÇETİN(Öğrenci), Doktora, 2005 -
Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının geçerliliği
C.OKTAY(Öğrenci), Doktora, 2005 -
Matematiksel düşünme becerilerine ilişkin bir araştırma
N.DURAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması
Z.DENİZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
İlköğretim üçüncü sınıf matematik dersinde öğretmen kanısına dayalı olarak verilen notlar ile gözlem formu kullanarak verilen notların geçerliklerinin incelenmesi
A.EREN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Kısa cevaplı ve çoktan seçmeli testlerin madde ve test istatistiklerinin karşılaştırılması
M.AKDENİZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Aynı tutumu ölçmeye yönelik olarak hazırlanmış likert tipi ölçekle iki farklı metrik ölçeğin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması
E.KOÇYİĞİT(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Deneme uygulamasının yapılamadığı durumlarda madde ve test parametrelerinin klasik ve örtük özellikler test teorilerine göre kestirilmesi
D.ANIL(Öğrenci), Doktora, 2002 -
Kompozisyon tipi sınavlarda kompozisyonun biçimsel özelliklerinden kestirilen puanların anahtarla ve genel izlenimle puanlanmasından elde edilen puanlarla ilişkisi
B.ÇETİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002