Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (10)
Scopus (16)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (2)
2. Comparing Differential Item Functioning Based on Multilevel Mixture Item Response Theory, Mixture Item Response Theory and Manifest Groups
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.15, sa.2, ss.120-137, 2024 (ESCI, Scopus, TRDizin)
3. Investigation of Measurement Invariance of Turkish Subtest on ABIDE 2016 in Relation to Characteristics of Teachers: Sub-sampling Method
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.154-170, 2023 (Scopus, TRDizin)
5. Investigation of the Missing Data Imputation Methods on Characteristic Curve Transformation Methods Used in Test Equating
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.13, sa.2, ss.105-116, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
6. Investigation of Classification Accuracy, Test Length and Measurement Precision at Computerized Adaptive Classification Tests
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.12, sa.1, ss.15-27, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
7. Investigation of the Effect of Missing Data Handling Methods on Measurement Invariance of Multi-Dimensional Structures
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.11, sa.3, ss.311-323, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
9. Performances of MIMIC and Logistic Regression Procedures in Detecting DIF
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.11, sa.1, ss.1-12, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
10. The Effects of Student and School Level Characteristics on Academic Achievement of Middle School Students in Turkey
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.10, sa.4, ss.391-405, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
11. Açımlayıcı Faktör Analizinde Kullanılan Faktör Çıkartma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, ss.1173-1193, 2017 (Hakemli Dergi)
12. Investigation of the Performance of Multidimensional Equating Procedures for Common-Item Nonequivalent Groups Design
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.8, sa.4, ss.421-434, 2017 (ESCI, TRDizin)
13. A DIF and Bias Study by using MIMIC, SIBTEST, Logistic Regression and Mantel-Haenszel Methods
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.31, sa.1, ss.34-52, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
20. COMPARISON OF IRT LIKELIHOOD RATIO TEST AND LOGISTIC REGRESSION DIF DETECTION PROCEDURES
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.41, ss.36-47, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
21. Comparison of Simple Linear Regression Analysis and Hierarchical Linear Models Analysis
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.1, sa.2, ss.78-84, 2010 (ESCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2
2. SINIF İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YETERLİKLERİ ENVANTERİNİNUYARLANMASI
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16 - 18 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
3
1. ‘Nasıl?’ Sorusunu Cevaplamak: Yöntem Bölümü
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Çev. Edit. Özer, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.359-364, 2019
2. Araştırma Raporu Yazarken Göz Önünde Bulundurulacak Genel Noktalar
Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Çev. Edit. Özer, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.339-348, 2019
3. Genel Bir Bakış
Ölçeklerin ve Diğer Ölçme Araçlarının Uyarlanması: Problemler ve Çözümler, Özer, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-10, 2019