Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.21, sa.2, ss.916-946, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada iki yükseköğretim kurumunun harmanlanmış öğrenme ortamları,
öğrenenlerin ortama yönelik psikososyal algıları kapsamında karşılaştırmalı olarak ele
alınmıştır. A üniversitesinin kullandığı sanal sınıf ve e-platform ticari harmanlanmış eöğrenme sistemi ile B üniversitesinin kullandığı sanal sınıf (ticari) ile e-platform (açık
kaynak kodlu) harmanlanmış e-öğrenme ortamlarının psikososyal boyutları öğrenci algıları
açısından incelenmiştir. Bu amaçla, her iki üniversitenin harmanlanmış öğrenme ortamının
psikososyal boyutlarına dönük öğrenci algılarını test etmek için Walker (2003) tarafından
geliştirilen Uzaktan Eğitim Öğrenme Ortamları Ölçeğinin Türkçe versiyonu olan DELES-TR
kullanılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, iki devlet üniversitesinde yüksek lisans öğrenimi gören 276 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin, öğretmen desteği psikososyal
boyutunda A üniversitesine, öğrenci iletişimi ve işbirliği, kişisel ilgi, otantik öğrenme, aktif
öğrenme ve öğrenci özerkliği psikososyal boyutlarında B üniversitesine yönelik daha
yüksek algıya sahip oldukları görülmüştür.
In this study, blended learning environments of two higher education institutions are
investigated comparatively within the scope of the psychosocial perceptions of
learners. The virtual classroom and e-platform commercial blended e-learning system
used by A university and the virtual classroom (commercial) and e-platform (open
source) blended e-learning environments used by B University were examined in
terms of students' psychosocial perceptions. For this purpose, DELES-TR, the Turkish
version of the Distance Education Learning Environments Scale developed by Walker
(2003), was used to measure the perceptions of the learners towards the psychosocial
dimensions of the blended learning environment of both universities. Correlational
survey model was used in this research. The study group of the research consists of 276
students who study for a master's degree at two public universities. As a result of the
research, it was observed that there is a higher perception towards A university in
terms of instructor support, university B in terms of student interaction and
collaboration, personal relevance, authentic learning, active learning and student
autonomy.