YAŞADIKÇA EĞITIM, cilt.37, sa.3, ss.649-669, 2023 (Hakemli Dergi)
Araştırmada
argümantasyon ve otantik öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının akademik başarıya
etkisi incelenmiştir. Uygulama öncesinde iki fen bilimleri öğretmeni ile dokuz
gün boyunca her gün 120 dakikalık bir öğretmen eğitimi gerçekleştirilmiştir.
Çalışma 17 hafta boyunca iki farklı devlet okulunda 120 beşinci sınıf öğrencisi
ile yürütülmüştür. Amaçlı örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, karma yöntem
araştırmalarından yakınsayan paralel desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın
nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Her iki okulda da bir kontrol ve iki deney grubu (argümantasyon
ve otantik) belirlenmiştir. Nitel boyutta ise durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları ışığın yayılması, insan ve çevre
ile elektrik devre elemanları akademik başarı testleri; nitel veri toplama
araçları ise video ve ses kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmen
ve araştırmacı gözlem formları ve öğrenci günlükleridir. Araştırma sonucunda,
üç akademik başarı testinin ön test-son test puanları arasında özellikle otantik
grup lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Nitel bulgularda da öğrencilerin
ünitelere yönelik yaklaşımdan kaynaklı etkilerinin görüldüğü ifadeler tespit
edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde bulgulara ilişkin çeşitli önerilere yer
verilmiştir.
The
effects of argumentation and authentic learning-based STEM activities on
academic achievement were examined in the study. Prior to the implementation, a
120-minute teacher training was conducted with two science teachers every day
for nine days. The study was conducted with 120 fifth-grade students in two
different public schools for 17 weeks. Purposive sampling was used in the
study, and convergent parallel design from mixed method research was utilized.
In the quantitative dimension of the study, a quasi-experimental design with a
pretest-posttest control group was used. One control group and two experimental
groups (argumentation and authentic) were determined in both schools. In the
qualitative dimension, a case study design was used. Quantitative data collection
tools included academic achievement tests on the propagation of light, human
and environment, and electrical circuit elements; qualitative data collection
tools included video and audio recordings, semi-structured interviews, teacher
and researcher observation forms, and student diaries. As a result of the
study, significant differences were found between the pre-test and post-test
scores of the three academic achievement tests, especially in favor of the
authentic group. In the qualitative findings, expressions were also identified
in which students were seen to be affected by the approach towards the units.
In the last part of the study, various suggestions regarding the findings are
given.