Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı STEM Uygulamalarının Akademik Başarıya Etkisi


Kurtuluş M. A., Yılmaz S.

YAŞADIKÇA EĞITIM, cilt.37, sa.3, ss.649-669, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 37 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.33308/26674874.2023373610
  • Dergi Adı: YAŞADIKÇA EĞITIM
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), Directory of Open Access Journals, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.649-669
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmada argümantasyon ve otantik öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Uygulama öncesinde iki fen bilimleri öğretmeni ile dokuz gün boyunca her gün 120 dakikalık bir öğretmen eğitimi gerçekleştirilmiştir. Çalışma 17 hafta boyunca iki farklı devlet okulunda 120 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Amaçlı örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, karma yöntem araştırmalarından yakınsayan paralel desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Her iki okulda da bir kontrol ve iki deney grubu (argümantasyon ve otantik) belirlenmiştir. Nitel boyutta ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları ışığın yayılması, insan ve çevre ile elektrik devre elemanları akademik başarı testleri; nitel veri toplama araçları ise video ve ses kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmen ve araştırmacı gözlem formları ve öğrenci günlükleridir. Araştırma sonucunda, üç akademik başarı testinin ön test-son test puanları arasında özellikle otantik grup lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Nitel bulgularda da öğrencilerin ünitelere yönelik yaklaşımdan kaynaklı etkilerinin görüldüğü ifadeler tespit edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde bulgulara ilişkin çeşitli önerilere yer verilmiştir. 

The effects of argumentation and authentic learning-based STEM activities on academic achievement were examined in the study. Prior to the implementation, a 120-minute teacher training was conducted with two science teachers every day for nine days. The study was conducted with 120 fifth-grade students in two different public schools for 17 weeks. Purposive sampling was used in the study, and convergent parallel design from mixed method research was utilized. In the quantitative dimension of the study, a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was used. One control group and two experimental groups (argumentation and authentic) were determined in both schools. In the qualitative dimension, a case study design was used. Quantitative data collection tools included academic achievement tests on the propagation of light, human and environment, and electrical circuit elements; qualitative data collection tools included video and audio recordings, semi-structured interviews, teacher and researcher observation forms, and student diaries. As a result of the study, significant differences were found between the pre-test and post-test scores of the three academic achievement tests, especially in favor of the authentic group. In the qualitative findings, expressions were also identified in which students were seen to be affected by the approach towards the units. In the last part of the study, various suggestions regarding the findings are given.