Harmanlanmış Öğrenmede Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Kalitelerinin İncelenmesi


Ercan M., Çalışkan İ.

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.12, sa.2, ss.507-549, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmanın amacı harmanlanmış öğrenmede argümantasyon yöntemine uygun olarak hazırlanan etkinlikler kullanılarak yapılan öğretimin, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin argüman kurma kalitelerine etkisini incelemektir. Bu amaçla fen bilimleri dersi ‘Elektrik Devreleri’ ünitesi etkinlikler ve deneyler yapılarak hem çevrim içi hem de sınıfta yüz yüze şeklinde işlenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada, kolay ulaşılabilir örneklem ile seçilen yirmi kişilik bir sınıf, araştırmanın Çalışma Grubunu oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin bireysel olarak doldurdukları etkinlikler, Erduran, Simon ve Osborne (2004) tarafından geliştirilen argümantasyon kalite rubriği ile değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemine ait içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizlerde öğrencilerin etkinlikler yapıldıkça argüman kurma ve doğru iddiada bulunma becerilerinin ayrıca kurdukları argüman kalitesinin arttığı, argümantasyon öğelerinden olan çürütücülerin ise net bir şekilde kullanılamadığı tespit edilmiştir. Bu makale Hacettepe Üniversitesi Senatosu Etik Komisyonunun 08 Şubat 2022 tarihinde yapmış olduğu toplantıda inceleyerek E-35853172-399-00002028924 sayılı yazı ile etik açıdan uygun bulduğu doktora tezinden üretilmiştir.
The aim of this study is to examine the effect of teaching using activities prepared in accordance with the argumentation method in blended learning on the argument construction quality of seventh grade middle school students. For this purpose, the 'Electrical Circuits' unit of the science course was taught both online and face-to- face in the classroom through activities and experiments. In this study, in which case study, one of the qualitative research methods, was used, a class of twenty students selected by convenience sampling constituted the Study Group of the research. The activities completed within the scope of the research were evaluated with the argumentation quality rubric developed by Erduran, Simon, and Osborne (2004). Content analysis and descriptive analysis techniques of qualitative research method were used in the study. In the analyses, it was determined that the students' ability to construct arguments and make correct claims and the quality of the arguments they constructed increased, while the rebuttals, one of the elements of argumentation, could not be used clearly. This article is derived from a doctoral dissertation that Hacettepe University Ethics Commission found ethically appropriate with their letter dated February 08, 2022 and numbered E-35853172-399-00002028924.