TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ ERGİSİ, cilt.17, sa.2, ss.463-501, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Ortaokul 5. Sınıf
Matematik Dersi Öğretim Programının Stake’in Uygunluk-Olasılık Modeline göre girdi, süreç ve ürün
bağlamında değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda tabakalı amaçlı örnekleme yöntemi ile Ankara
ilindeki farklı sosyoekonomik düzey bölgelerden seçilen okullarda öğrenim gören 1061 öğrenci ve 21
matematik öğretmeni ile çalışılmıştır. Karma yöntem yaklaşımı desenlerinden eşzamanlı baskın
durum kısmi karma desenin kullanıldığı bu çalışmada nicel boyuta yönelik başarı testi, nitel boyuta
yönelik olarak ise öğretim programı inceleme formu ve öğretmen görüşme formu ile veri toplanmıştır.
Sonuç olarak öğretim programının fiziki şartlar, sınav sistemi vb. sebeplerden dolayı öğretmenler
tarafından uygun bir şekilde uygulanmaması, öğretim programının temele aldığı kavramsal öğrenme,
problem çözme ve matematiksel süreç becerileri gibi becerilerin istenilen düzeyde kazandıramamasına
yol açtığı söylenebilir.
The aim of the present study was to evaluate the middle school fifth grade math curriculum, which
was implemented as of 2013-2014 academic year, according to Stake’s Congruence-Contingency Model
in terms of antecedents, transactions and outcomes. In this context, 1061 students studying at schools
that were selected from different socioeconomic level areas of Ankara, and 21 math teachers who
worked at these schools were included in the study. The partially mixed concurrent dominant status
design, which is one of the mixed approach designs, was used in the present study. The data were
collected by using the success test for quantitative dimension, curriculum examination form in
qualitative dimension and the teacher interview form. In conclusion, it can be said that when the
curriculum cannot be applied by the teachers due to physical conditions, exam system, etc., skills
which are the basics of the curriculum such as conceptual learning, problem solving, mathematical
processing may not be taught as much as intended.