Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Anabilimdalı, Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Anabilimdalı, Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Bireyselleştirilmiş bilgisayarlı test uygulamalarında madde kullanım sıklığı kontrol yöntemlerinin incelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)'na katılan Türk öğrencilerin 2003 ve 2006 yıllarındaki matematik ve fen bilimleri başarılarının incelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2013
2010 - 2013ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UZMANI
SEBİT A.Ş., ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UZMANI
2010 - 2010
2010 - 2010Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Okulları, Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
2009 - 2010
2009 - 2010Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
Yargı Akademi Eğitim Kurumları, Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (7)
Scopus (10)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (1)
2023
20231. Examining the Achievement Test Development Process in the Educational Studies
ŞAHİN M. G., Yıldırım Y., Öztürk N. B.
Participatory Educational Research
, cilt.10, sa.1, ss.251-274, 2023 (Scopus)
2020
20202. The effect of the item’s type and cognitive level on its difficulty index: The sample of timss 2015
İlhan M., Öztürk N., ŞAHİN M. G.
Participatory Educational Research
, cilt.7, sa.2, ss.47-59, 2020 (Scopus)
2019
20193. Investigation of the Reliability of Teachers, Self and Peer Assessments at Primary School Level with Generalizability Theory
GÜRLEN E., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., Eminoglu E.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.10, sa.4, ss.406-421, 2019 (ESCI)
2019
20194. An analysis of scoring via analytic rubric and general impression in peer assessment
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., Sahin M. G., İLHAN M.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.8, sa.4, ss.258-275, 2019 (ESCI)
2019
20195. Effects of Item Pool Characteristics on Ability Estimate and Item Pool Utilization: A Simulation Study
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., Sahin M. G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.473-486, 2019 (ESCI)
2019
20196. How the length and characteristics of routing module affect ability estimation in ca-MST?
Öztürk N.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.1, ss.164-170, 2019 (Scopus)
2019
20197. Analyzing the Maximum Likelihood Score Estimation Method with Fences in ca-MST
Sahin M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.4, ss.555-567, 2019 (ESCI)
2018
20188. How classroom assessment affects science and mathematics achievement?: Findings from TIMSS 2015
ŞAHİN M. G., Öztürk N.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.10, sa.5, ss.559-569, 2018 (Scopus)
2018
20189. A Model Proposal for Solving Problems Encountered in Performance Tasks
Sahin M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.5, sa.4, ss.593-610, 2018 (ESCI)
2017
201710. Erasmus Students’ Mobility Priorities: A Rank-OrderScaling Study
ÖZBERK E. H., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., YILMAZ FINDIK L., KAPTI S. B.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.6, ss.2401-2412, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Quantitative Changes in Higher Education Between 1999-2015 in Turkey
Yılmaz Fındık L., Kaptı S. B., Boztunç Öztürk N., Özberk E. H., Kavak Y.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI) , cilt.7, sa.2, ss.247-255, 2017 (TRDizin)
2017
201712. Investigating the Factors Affecting Turkish Students' PISA 2012 Mathematics Achievement Using Hierarchical Linear Modeling
Ozberk E. H., ATALAY KABASAKAL K., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.3, ss.544-559, 2017 (ESCI)
2015
201513. Hacettepe Üniversitesi Mezun İzleme Araştırması
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H., KAPTI S. B., YILMAZ FINDIK L., GELBAL S., KAVAK Y.
Yükseköğretim ve Bilim , cilt.5, ss.1-10, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201514. Determining the Pre-Service Teachers' Measurement Tool Preferences for Evaluation of their Achievement
Sahin M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., Tasdelen Teker G.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.6, sa.1, ss.95-106, 2015 (ESCI)
2015
201515. A Review of Articles Concerning Scale Adaptation in the Field of Education
OZTURK N. B., Sahin M. G., KELECİOĞLU H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.178, ss.123-137, 2015 (SSCI)
2015
201516. Investigating Item Exposure Control Methods in Computerized Adaptive Testing
Ozturk N., DOĞAN N.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.15, sa.1, ss.85-98, 2015 (SSCI)
2015
201517. Hacettepe university alumni tracking research
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H., KAPTI S. B., YILMAZ FINDIK L., GELBAL S., KAVAK Y.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI) , cilt.5, sa.3, ss.263-271, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201418. Identifying the Relationship between the Reading Literacy and Learning Strategies According to PISA 2009
Tasdelen Teker G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., Eroglu M. G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.29, sa.4, ss.244-255, 2014 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Yapay Zekâ İngilizce Yazma Becerilerini Puanlamada Ne Kadar Başarılı?
Boztunç Öztürk N., Şahin M. G.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2017
20172. PISA Başarısının İstatistiki Bölgelere Göre Karşılaştırılması: Bir VZA Örneği
ŞAHİN M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., YILMAZ FINDIK L.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20173. Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulamalarında Madde Havuzu Özelliklerinin Yetenek Kestirimine Etkisi
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ŞAHİN M. G.
4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. What PIAAC Tells about the Adult Learning in Turkey?
YILMAZ FINDIK L., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Farklı Eğitim Sistemlerinde Fen Başarısının Çok Düzeyli Modellerle Karşılaştırılması: TIMSS 2015 Singapur ve Türkiye Örneği
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H., YILMAZ FINDIK L.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. What are the Low Performer Students’xx Perceptions about School in Turkey?
YILMAZ FINDIK L., ÖZBERK E. H., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. BAŞARILI EĞİTİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRETMEN: TALİS 2013 ÖRNEĞİ
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H., YILMAZ FINDIK L.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Başarılı Eğitim Sistemlerinde Öğretmen: TALIS 2013 Örneği
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., YILMAZ FINDIK L., ÖZBERK E. H.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2015
20159. Trends in Higher Education in Turkey
YILMAZ FINDIK L., KAPTI S. B., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H., KAVAK Y.
1st International Higher Education Studies Conference (IHEC), 14 - 16 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201510. Hacettepe Üniversitesi Bologna Süreci Kalite Güvencesi Çalışmaları Öğretim Elemanı Değerlendirme Formu
KAPTI S. B., UYSAL F., DEMİRCAN S., YILMAZ FINDIK L., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H., et al.
I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 17 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201511. Hacettepe Üniversitesi Bologna Süreci kalite güvencesi çalışmaları: Ders değerlendirme formu
Şen Z., Kibrislioğlu N., Kapti S. B., Yilmaz Findik L., Boztunç Öztürk N., Özberk E. H., et al.
Bologna Process Studies Conference, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201512. Hacettepe Üniversitesi Bologna Süreci kalite güvencesi çalışmaları: Öğrenci memnuniyet formu
Yilmaz Findik L., Kisa N., Büyükgöze H., Gün F., Kapti S. B., Şen Z., et al.
Bologna Process Studies Conference, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201513. Hacettepe Üniversitesi Bologna Süreci kalite güvencesi çalışmaları: AKTS işyükü belirlenmesi
Bayrak F., Boztunç Öztürk N., Özberk E. H., Kapti S. B., Yilmaz Findik L., Kibrislioğlu N., et al.
Bologna Process Studies Conference, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201514. Priorities of Erasmus Students
ÖZBERK E. H., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., YILMAZ FINDIK L., KAPTI S. B.
2nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201515. An Investigation of the Factors That Affect Turkish Students Achievement in Mathematics According to the PISA 2012 Results
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ATALAY KABASAKAL K., ÖZBERK E. H.
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. BECOMING TEACHER WHO AND WHY
KAPTI S. B., YILMAZ FINDIK L., ÖZBERK E. H., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
Policies and Issues on Teacher Education-ISPITE 2015, 30 Nisan - 02 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201417. Hacettepe Üniversitesi Mezun İzleme Araştırması
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖZBERK E. H., KAPTI S. B., YILMAZ FINDIK L., GELBAL S., KAVAK Y.
9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. İkili Karşılaştırma ve Sıralama Yargıları Ölçekleme Yöntemlerinin KarşılaştırılmasıÜzerine Bir Çalışma
ŞAHİN M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., TAŞDELEN TEKER G.
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201419. İkili Karşılaştırma ve Sıralama Yargıları Ölçekleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Çalışma
ŞAHİN M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., TAŞDELEN TEKER G.
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201420. Eğitim Bilimleri Alanında Yapılan Ölçek Uyarlama Makalelerinin İncelenmesi
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ŞAHİN M. G., KELECİOĞLU H.
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2012
201221. Öğrenciye İlişkin Faktörler ve Okuma Başarısı Arasındaki İlişkiler PISA 2009 Sonuçları
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ÖNEN E., ŞAHİN M. G.
III. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201122. The Opinions of Pre Service Teachers About The Teaching of Assessment Tools Within The Assessment and Evaluation Course
KELECİOĞLU H., ŞAHİN M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
14th International Conference Evaluation in Education in the Balkan Countries, Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 16 - 18 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2010
201023. Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Yeterlik Algılarının İncelenmesi
KELECİOĞLU H., ŞAHİN M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
Uluslar Arası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Boztunç Öztürk N.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Etkili Öğretim İçin Bir Yol Haritası, Eda Gürlen, Editör, Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Ankara, ss.313-350, 2025
2021
20212. Bilimsel Araştırmaya Temel Oluşturan Ölçme Kavramları
BOZTUNÇ ÖZTÜRK N., ŞAHİN M. G.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri: Temel Kavramlar, İlkeler ve Süreçler, Çetin Bayram, İlhan Mustafa, Şahin Melek Gülşah, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.2-34, 2021
2021
20213. E-Değerlendirme
BAYRAK F., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Şahin, Murat Doğan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.327-354, 2021
2016
20164. Sonuçlar
ÖZBERK E. H., ŞAHİN M. G., BOZTUNÇ ÖZTÜRK N.
Madde Tepki Kuramı Item Response Theory, Hülya Kelecioğlu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.61-111, 2016
2016
20165. Normal Dağılım
ATALAY KABASAKAL K., ÖZBERK E. H., TAŞDELEN TEKER G., ŞAHİN M. G., GÜLER N., İLHAN M., et al.
Sosyal Bilimler için İstatistik, Neşe Güler, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.128-154, 2016
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026TYMM Kapsamında Beceri Temelli Ölçme ve Değerlendirme Çerçevesinin Belirlenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Boztunç Öztürk N.
2025 - 2025
2025 - 2025Zihinsel Becerilerin Ölçülmesinde Açık Uçlu Soruların Hazırlanması ve Puanlanması: Değerlendirici Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Boztunç Öztürk N.
2022 - 2024
2022 - 2024
Machinery Safety in VET
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
(Proje Özeti)
Karabulut Ş., Kademli M., Bilgin M., Okyayuz A. Ş., Kökçan R., Boztunç Öztürk N.
2021 - 2023
2021 - 2023
Digital Training in VET
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
(Proje Özeti)
Bilgin M. (Yürütücü), Karabulut Ş., Kökçan R., Okyayuz A. Ş., Boztunç Öztürk N.
2021 - 2021
2021 - 2021Başarı Testi Nasıl Geliştirilir?Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme (TÜBİTAK 2237)-3
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Çetin S., Şahin M. G., Doğan N., Atalay Kabasakal K., İlhan M., Boztunç Öztürk N., et al.
2021 - 2021
2021 - 2021Başarı Testi Nasıl Geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme (TÜBİTAK 2237)-2
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Çetin S., Şahin M. G., Doğan N., Atalay Kabasakal K., İlhan M., Boztunç Öztürk N., et al.
2021 - 2021
2021 - 2021Biçimlendirici E-değerlendirme için Yol Haritası
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Boztunç Öztürk N.
2018 - 2021
2018 - 2021
Future - ready ed right skills to right job
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Karabulut Ş., Gürlen E., Boztunç Öztürk N., Kademli M.
2019 - 2019
2019 - 2019