Arş. Gör. Dr. ESRA DEMİRAY
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Özgeçmiş Dosyası İndir
Türkçe
English
Hacettepe Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
Makaleler
5
Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (1)
1.
Types of Global Argumentation Structures in Conjecture-Generation Activities Regarding Geometry
DEMİRAY E.
,
IŞIKSAL BOSTAN M.
,
SAYGI E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.20, sa.4, ss.839-860, 2022 (SSCI, Scopus)
2.
Pre-service Middle School Mathematics Teachers' Descriptions of Definite Integral and Indefinite Integral
DEMİRAY E.
,
SAYGI E.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.50, sa.2, ss.698-720, 2021 (ESCI)
3.
Pre-service middle school mathematics teachers' evaluations of discussions: the case of proof by contradiction
DEMİRAY E.
,
Bostan M. I.
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.29, sa.1, ss.1-23, 2017 (ESCI, Scopus)
4.
An Investigation of Pre-service Middle School Mathematics Teachers' Ability to Conduct Valid Proofs, Methods Used, and Reasons for Invalid Arguments
DEMİRAY E.
,
Bostan M. I.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.15, sa.1, ss.109-130, 2017 (SSCI, Scopus)
5.
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDETEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİNGELİŞTİRİLMESİ
KARATAŞ İ.
,
PİŞKİN TUNÇ M.
,
DEMİRAY E.
,
YILMAZ N.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, ss.512-533, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
7
1.
Interpretation of graphs regarding definite integral
DEMİRAY E.
,
ZEYBEK N.
,
SAYGI E.
The European Conference on Educational Research (ECER), 3 - 07 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2.
Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Geometric Constructions via Compass and Straightedge
DEMİRAY E.
,
ISIKSAL BOSTAN M.
European Conference on Educational Research (ECER), 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
3.
Prospective middle school mathematics teachers’ interpretations of graphs related to integral
DEMİRAY E.
,
SAYGI E.
European Conference on Educational Research ECER, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
4.
The meaning of mathematical proof for prospective middle school mathematics teachers
DEMİRAY E.
,
ISIKSAL BOSTAN M.
The European Conference on Educational Research, ECER, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
5.
Pre-service middle school mathematics teachers' interpretation of logical equivalence in proof by contrapositive
DEMİRAY E.
,
IŞIKSAL BOSTAN M.
10th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.139-146, (Tam Metin Bildiri)
6.
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Aksine Örnek Verme Yöntemini Yorumlamaları
DEMİRAY E.
,
IŞIKSAL BOSTAN M.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
7.
Development of Geometric Construction Self efficacy Scale for Pre Service Middle School Mathematics Teachers
DEMİRAY E.
,
ÇAPA AYDIN Y.
The European Conference on Educational Research, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
20
Yayın (WoS)
5
Yayın (Scopus)
3
Atıf (WoS)
1
H-İndeks (WoS)
1
Atıf (Scopus)
2
H-İndeks (Scopus)
1
Proje
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları