BILIG, sa.66, ss.315-334, 2013 (SSCI)
Çocuk Kalbi
romanı çocuk edebiyatının klasik eserleri arasında
yer alan ve ülkemizde de popülaritesini neredeyse hiç kaybetmemiş
çocuk romanlarından biridir. Pedagojik niteliği son derece
açık ve güçlü iletilerle kurulan romanın, estetik yetersizliği,
anlatısal düzenlemelerinde görülen özellikler ve dilsel seçimler
açısından tanımlanmaya çalışılmıştır. Romanda anlatı
formlarının hangi işlevle kullanıldığı, anlatısal örgütlenişteki
düzenlemelerin nasıl bir söylemsel niyet taşıdığı değerlendirilmiştir.
Heart
is a children’s novel among the classics of children’s literature,
and it has never lost its popularity in our country.
The novel’s educational/pedagogical dimension is shaped by
rather clear and powerful messages. This study attempts to define
the aesthetic/literary deficiency of this novel in terms of
its structural/narrative composition and linguistic preferences
(metaphors). It also evaluates the function of the narrative
forms and the discursive intention of the narrative organizations
in the novel.