Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
Gelecek İçin Eğitim: Farklı Ülkelerde Program Geliştirme Çalışmaları kitabını, 2010 yılında yakın gelecekte Türk eğitim sisteminin nasıl olması gerektiğini ortaya koymak amacıyla hazırlamıştık. “Nasıl bir eğitim sorusunun yanıtı, nasıl bir insan ve nasıl bir eğitim programı anlayışının içinde aranmalıdır” görüşü temelinde farklı ülkelerin eğitim programlarını inceleyerek “Nasıl bir eğitim programı?” sorusuna yanıt aramaya çalışmıştık. Bu bağlamda, eğitimde uluslararası sınavlarda başarı gösteren ülkeleri belirleyip bu ülkelerin hem eğitim sistemlerini hem de program geliştirme çalışmalarını incelemiş, elde ettiğimiz bilgileri ülkemizin program geliştirme çalışmalarına ışık tutması için derlemiştik. Bu baskıda ise hem uluslararası sınavlarda başarılı olan ülkelerin başarılarının temelinde yatan nedenleri hem de COVID-19 pandemisinde eğitimdeki uygulamaları inceleyerek kitabımızın içeriğini genişletme kararı aldık ve Gelecek İçin Eğitim: Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz adlı kitabı siz değerli okuyuculara sunmak istedik.
Kitabımızın bu genişletilmiş yeni versiyonu ile amacımız başarılı eğitim sistemlerine yalnızca eğitim programları çerçevesinden bakmak değil başarıyı etkileyebilecek olası diğer faktörleri de amprik bulgular ışığında yakından incelemektir. Eğitim sisteminde değişimin sağlanması eğitim programlarındaki çağdaş gelişmelerle olur. Yönetsel ve biçimsel değişimler bir gelişim göstergesi olamaz. Buna karşın her gelişim bir değişimi içerir. Bu düşüncelerle yola çıkan ekibimiz, gelecek için eğitimi, gelişim yoluyla değişimi gerçekleştirme felsefesini benimseyerek hazırlamıştır.
Bu çalışmanın karşılaştırmalı eğitim çalışmalarına ilgi duyanlara, uluslararası sınavlarda başarılı ülkelerdeki program geliştirme çalışmalarını ve başarılı eğitim sistemlerinin temelindeki nedenleri merak edenlere katkı sağlaması hedeflenmektedir. Bu yapıtın tartışmayı amaçladığı “Nasıl bir insan?”, “Nasıl bir eğitim?”, “Nasıl bir eğitim programı?”, “Nasıl bir Eğitim anlaşıyışı”, “Eğitimde başarının temelinde hangi faktörler var?”, “Eğitimde başarı nasıl yükseltilir ve bu başarı nasıl sürdürülebilir” gibi soruların, farklı araştırmacılara farklı sorular sordurmasını, bu bağlamda nice verimli tartışmalar doğurmasını diliyoruz.