Covid 19 virüsünün hayatımıza girmesi birçok alanda değişikliklere sebep olmuştur. Hastalığın bulaş riskini azaltmak, salgının yayılmasını önlemek için eğitim alanında da bir takım önlemler alınmıştır. Ülkemizde vakaların görülmesi ile okullar uzaktan eğitime geçiş yapmıştır. Pandemi öncesi uzaktan eğitim sürecini deneyimlemeyen öğretmenler bu sürece hazırlıksız yakalanmışlardır. Uzaktan eğitimin uzantısı olarak çevrim içi dersler öğretmen ve öğrencilerin hayatına girmiştir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin çevrim içi ders sürecinde yaşadıkları zorluklara ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı çalışmanın katılımcı grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ilde görev yapan 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler çoğunlukla öğrencilerin teknolojik araçlara erişiminin olmamasından dolayı sıkıntı yaşadıklarını ve elektrik kesintisi, internet hızı gibi alt yapıdan kaynaklı sorunların çevrim içi derslerini etkilediğini dile getirmişlerdir. Velilerin öğrencilere uygun ders ortamı oluşturamadıkları ve çevrim içi ders veriminin düştüğü, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olmadıkları ulaşılan sonuçlar arasındadır.
The entry of the covid-19 virus into our lives has caused changes. A number of precaution have been taken to reduce the risk of disease transmission and prevent the spread of the epidemic in the field of education. The schools have swiched to distance education with the occurence of cases in our country. The teachers who didn’t meet the pandemic and distance education (training) before, were caught unprepared for this process. As on extension of distance education. Online lessons have entered the lives of teachers and students.The aim of this study is to examine the opinions of classroom teachers about difficulties they experience in the online lessons. The study of group in which the qualitative research was conducted consisted of 16 teachers working in Şırnak. Data were collected using a semi-structured interview form. The collected data was subjected to content analysis. According to the results of the research, the teachers mostly stated that they have difficulties due to the lack of technological tools in the students and that the problems caused by the infrastructure such as power cuts and internet speed affect their online lessons. It is among the results that the parents can’t create a suitable lesson enviranment for the students, the efficiency of the online lessons decreases, and he teachers do not have knowledge about how to measure and evaluate.