İşletme Araştırmaları Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.605-620, 2022 (Hakemli Dergi)
Amaç–Buçalışmadabazısosyo-ekonomikvedemografikdeğişkenlerin,tüketicilerinkredikullanımındayasalhaklarailişkinalgılarıilekredikullanımınadairmevzuatbilgidüzeylerineetkisiincelenmiştir.Yöntem–Araştırma,Türkiye’deyaşayanveenazbirkezTürkLirasıcinsindensabitfaizlitüketiciveyakonutfinansmanıkredisikullanmış276erkek252kadınolmaküzeretoplam528katılımcıilegerçekleştirilmiştir.Nicelaraştırmayöntemlerindentaramamodelikullanılarakgerçekleştirilenbuçalışmada,tüketicilerinkredikullanımındayasalhaklarailişkinalgılarıilekredikullanımınadairmevzuatbilgidüzeyleri;cinsiyet,eğitimvegelirdüzeyiaçısındandeğerlendirilmiştir.EldeedilenverilerinistatistikselanalizindeSPSS26.0istatistikpaketprogramıkullanılmıştır.Bulgular–Araştırmasonuçlarınagörekatılımcılarınkredikullanımındayasalhaklarailişkinolumlualgılarınınyüksekolmadığı,ortadüzeydeolduğuayrıcakatılımcılarıngenelanlamdamevzuatbilgidüzeylerinindüşükolduğusonuçlarınaulaşılmıştır.Çalışmasonucundailgilimevzuatıntemelunsurlarısayılabilecekvekredikullanımıileödemesürecindetüketicileriyakındanetkileyebilecekkonulardadahi,katılımcılarınbilgiseviyelerininoldukçadüşükolduğuanlaşılmıştır.Tartışma–Türkiye’deözelliklesonyıllardatüketicikredilerininkullanımındaartışyaşanmıştır.Busüreçteyasalhaklarınınfarkındaolmayantüketicilerrasyonelolmayantercihlerdebulunabilmektevebudurumdasonuçolaraktüketicilerinkredikullanımındayasalhaklarailişkinalgılarınıetkileyebilmektedir.