İşletme Araştırmaları Dergisi, vol.14, no.1, pp.605-620, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Amaç–Buçalışmadabazısosyo-ekonomikvedemografikdeğişkenlerin,tüketicilerinkredikullanımındayasalhaklarailişkinalgılarıilekredikullanımınadairmevzuatbilgidüzeylerineetkisiincelenmiştir.Yöntem–Araştırma,Türkiye’deyaşayanveenazbirkezTürkLirasıcinsindensabitfaizlitüketiciveyakonutfinansmanıkredisikullanmış276erkek252kadınolmaküzeretoplam528katılımcıilegerçekleştirilmiştir.Nicelaraştırmayöntemlerindentaramamodelikullanılarakgerçekleştirilenbuçalışmada,tüketicilerinkredikullanımındayasalhaklarailişkinalgılarıilekredikullanımınadairmevzuatbilgidüzeyleri;cinsiyet,eğitimvegelirdüzeyiaçısındandeğerlendirilmiştir.EldeedilenverilerinistatistikselanalizindeSPSS26.0istatistikpaketprogramıkullanılmıştır.Bulgular–Araştırmasonuçlarınagörekatılımcılarınkredikullanımındayasalhaklarailişkinolumlualgılarınınyüksekolmadığı,ortadüzeydeolduğuayrıcakatılımcılarıngenelanlamdamevzuatbilgidüzeylerinindüşükolduğusonuçlarınaulaşılmıştır.Çalışmasonucundailgilimevzuatıntemelunsurlarısayılabilecekvekredikullanımıileödemesürecindetüketicileriyakındanetkileyebilecekkonulardadahi,katılımcılarınbilgiseviyelerininoldukçadüşükolduğuanlaşılmıştır.Tartışma–Türkiye’deözelliklesonyıllardatüketicikredilerininkullanımındaartışyaşanmıştır.Busüreçteyasalhaklarınınfarkındaolmayantüketicilerrasyonelolmayantercihlerdebulunabilmektevebudurumdasonuçolaraktüketicilerinkredikullanımındayasalhaklarailişkinalgılarınıetkileyebilmektedir.