Üniversite-Sanayi İş Birliğinde Kariyer Planlamasına Yönelik Bir İyi Uygulama Örneği: Hacettepe Üniversitesi Kariyer Merkezi


Öztürk M. S., Işık V.

Çimento İşveren Dergisi, cilt.39, sa.4, ss.70-84, 2025 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 39 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2025
  • Dergi Adı: Çimento İşveren Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.70-84
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu makalede, dijital dönüşüm ve teknolojik gelişmelerin şekillendirdiği günümüz işgücü piyasasında üniversitelerin kariyer planlamasındaki rolü ve üniversite-sanayi iş birliğinin bu süreçteki önemi Hacettepe Üniversitesi Kariyer Merkezi (KARMER) örneği üzerinden incelenmektedir. Üniversite-sanayi iş birliğini merkeze alan KARMER; kariyer danışmanlığı, müfredat entegrasyonu, mikro yeterlilik programları, dijital platformlar ve kariyer fuarları gibi çeşitli bileşenleri kapsayan bir model sunmaktadır. Modelin başarısında

stratejik yönetişim, paydaş katılımı, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik belirleyici faktörler olarak öne çıkmaktadır. Bu iyi uygulama

örneği, diğer üniversiteler için ölçeklenebilir ve uyarlanabilir bir kariyer planlaması çerçevesi sunmaktadır. Kariyer Fuarı’25 verileri

ışığında işverenlerin mezunlardan beklentilerinin de değerlendirildiği çalışmada, üniversitelerin öğrencilerini değişen iş dünyasına

hazırlamada atabileceği stratejik adımlara dair yol gösterici öneriler sunulmaktadır.

In this article, the role of universities in career planning in the current labour market, shaped by digital transformation and technological developments, and the importance of university-industry cooperation in this process are examined through the example
of Hacettepe University Career Center (KARMER). KARMER, which focuses on university-industry cooperation, offers a model that
includes various components such as career counselling, curriculum integration, micro-qualification programmes, digital platforms,
and career fairs. Strategic governance, stakeholder participation, digitalisation, and sustainability stand out as determining factors
in the success of the model. This best practice example provides a scalable and adaptable career planning framework for other universities. The study, which also analyses the expectations of employers from graduates in the light of Career Fair’25 data, provides
guiding recommendations on the strategic steps universities can take to prepare their students for the changing business world.