10. International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.835-838
Bu araştırmanın amacı okul öncesi ve sınıf öğretmenleri
ile öğretmen adaylarının sayı duyusunun gelişimine yönelik görüş ve
deneyimlerinin incelenmesidir. Bir öğretmen eğitimi kapsamında hazırlanan sayı
duyusu eğitimi projesine katılan Türkiye’nin farklı bölgelerinde ve farklı
bölümlerinde lisans veya lisansüstü düzeyde öğrenim gören 25 öğretmen ve
öğretmen adayı bu araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırma
verileri, açık uçlu sorular ve katılımcılar tarafından geliştirilen etkinlikler
aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu
sorular; sayı duyusunun yapısı, geliştirilmesi ve uygulanmasındaki engellere
yönelik sorulardan oluşmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizi ile
çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda verilen eğitimin katılımcıların sayı
duyusuna yönelik farkındalıklarında olumlu yönde bir etki yarattığı
gözlenmiştir. Katılımcıların çoğu genellikle sınıf ortamında sayı duyusunun
gelişimi için sayı kartları, onluk kartlar gibi materyal kullanımına ve sayı
sohbetleri yapma gibi sayı duyusu bileşenlerinin gelişimine yönelik vurgular
yapmışlardır. Ancak eğitim sonunda katılımcıların grup olarak geliştirdikleri
sayı duyusu etkinlikleri, onların sayı duyusu konusunda daha fazla deneyim
yaşamaları gerekliliğini ortaya koymaktadır. Ayrıca katılımcılar matematik
sınıflarında sayı duyusu kullanımına yönelik en büyük engel olarak öğretmen
yeterliliğini ve öğretim programındaki kazanımların içeriği ve yoğunluğunu görmektedirler.