Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.18, sa.40, ss.1293-1327, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, ortaokul matematik öğretmen adaylarının ders imecesi boyunca
matematiksel modelleme öğretiminde öğretmen yeterliklerinden biri olan öğretme boyutunda
yer alan matematiksel modelleme problemleriyle uygulamayı planlama süreçlerindeki
değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel bir durum çalışması olan araştırma, teorik eğitim
ve uygulama olmak üzere iki boyutta gerçekleştirilmiştir. Matematiksel modelleme ile ilgili
teorik eğitim alan öğretmen adayları iki farklı matematiksel modelleme problemi için uygulama
planı hazırlamış ve bu planlarını sınıf ortamında hayata geçirmişlerdir. Planlama
süreçlerinden elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde
edilen bulgular, ders imecesi modelinin, öğretmen adaylarının matematiksel modelleme
problemleriyle uygulama planlama süreçlerine önemli katkılarının olduğunu göstermiştir.
Öğretmen adaylarının ayrıntılı planlama süreçlerinden geçtikleri ve planlarında benzerliklerin
yanı sıra önemli farklılıkların olduğu görülmüştür.