Amaç: Sağlığın devamlılığı için sağlık çalışanları kesintisiz bir şekilde görevlerini sürdürürler. Bu sırada, alınan her türlü önleme rağmen bazı olumsuzluklar yaşanabilmektedir. Oluşan zararların idare tarafından tazmin edilmesi gerekecektir. Biz bu çalışmada tıbbi hata iddialarında idari yargı sisteminin işleyişini ele aldık. Yöntem: Çalışmamızda 01.01.2019-30.04.2021 tarihleri arasında HÜTF Adli Tıp Anabilim Dalı’na gönderilen 172 dosya incelenmiştir. Ara karar tarihi, tarafımızdan istenen husus, bilirkişilik talebinin şekli, sonucu gibi parametreler irdelenmiştir. Bulgular: Tıbbi bilimsel standartlardan sapma iddiasıyla gelen dosyaların sonuçları incelendiğinde, dosyalardan 11 tanesi (%29,73) bilimsel standartlardan sapma vardır şeklinde, 26 tanesi (%70,27) bilimsel standartlardan sapma atfedilemez olarak sonuçlanmıştır. Dosyalar yıllara göre incelendiğinde son yıllarda bir artış görülmüş ve bu artışın nedeni olarak, idari yargı sisteminin hızlı işlemesi ve maliyetinin düşük olması düşünülmüştür. Sonuç: İdari yargı düzeni adli tıp yapılanmasını sıklıkla kullanmaktadır. Bu nedenle adli tıp uzmanlarının sistemin işleyiş mekanizmasındaki etkinliğin artması ve uygulamadaki aksaklıkların azaltılması yönünde olumlu katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Anahtar Kelimeler: İdari yargı, tıbbi kusur, bilirkişi
Objective: For the continuity of health, health workers continue their duties uninterruptedly. In the meantime, despite all the precautions taken, some negativities may occur. Damages incurred will have to be compensated by the administration. In this study, we discussed the functioning of the administrative justice system in medical malpractice claims. Methods: In our study, 172 files sent to HUTF Forensic Medicine Department between 01.01.2019-30.04.2021 were examined. Parameters such as the date of the interim decision, the issue requested by us, the form of the expert witness request, and the result have been examined. Results: When the results of the files with the claim of medical malpractice are examined, 11 of the files (29.73%) were found to be defective, and 26 of them (70.27%) were found to be non-attributable. When the files are analyzed by years, an increase has been observed in recent years and the reason for this increase is thought to be the fast functioning of the administrative justice system and its low cost. Conclusion: Administrative justice system frequently uses forensic medicine structure. For this reason, we think that forensic medicine experts will make a positive contribution to increasing the efficiency of the system’s functioning mechanism and reducing the disruptions in practice.