Amaç: Bu çalışma, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklara verilen beden perküsyonu
eğitiminin benlik algısı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya
DEHB tanısı olan, 9-13 yaş aralığında 4 çocuk dahil edildi. Benlik algısı, Piers-Harris Çocuklarda Öz-
Kavramı Ölçeği ile değerlendirildi. Tedavi haftada bir gün; toplam sekiz hafta sürdü. Tedavi sonrasında
Piers-Harris Çocuklarda Öz Kavramı ölçeği tekrar uygulandı. Sonuçlar karşılaştırılarak müdahalenin etkisi
incelendi. Sonuçlar: Çocukların 3’ü erkek (%75), 1’i (%25) kız olup yaş ortalamaları 10,25’ti. Çocukların
benlik algılarında tekrarlanan değerlendirmelere göre benlik algıları ve bu testin alt testlerinde istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılık bulunamadı (p>0,05). Tartışma: Sonuçlara göre bu konuda ileride yapılacak
çalışmalarda daha çok seansın yapılması, çalışma sonrasında da uzun dönem takiplerin olması,
araştırmanın birden fazla ölçek ile değerlendirilmesi önerilmektedir. DEHB’li çocuklara verilecek olan
beden perküsyonu eğitimlerinde grup uyumu ve ritim tutma becerilerine ağırlık verilmesi gerektiğini,
ayrıca bu alanda yapılacak ergoterapi müdahalelerinin etkisini değerlendirecek değerlendirme
ölçeklerinin geliştirilmesinin bu alana faydalı olacağını düşünmekteyiz.
Purpose: This study was conducted to investigate the effects of body percussion training on selfperception
in children with attention deficit hyperactivity disorder. Material and Methods: Four individuals
with ADHD between 9-13 years of age were included in the study. The self-perception was assessed
using the Piers-Harris Self-Concept Scale. Treatment was done once a week; lasted a total of 8 weeks.
The scale was reapplied. The effect of the intervention was examined by comparing the results. Results:
Three of the participants were male (75%) and one (25%) was female. The average age was 10.25. There
was no significant difference between the self-perceptions of children according to the evaluations
(p>0,05). Discussion: According to the results, it is suggested that more sessions should be done in
future studies, more long-term follow-up should be done after the study, and the research should be
evaluated with more than one scale. We believe that the emphasis should be placed on group harmony
and rhythm holding skills in body percussion training for children with ADHD and to develop assessment
scales to assess the impact of ergotherapy interventions in this area.