Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlköğretim Çağındaki Çocuklarda Olumlu Benlik Algısı Eğitimi İle Kombine Beden Perküsyonu Eğitiminin Benlik Algısına Etkisi: Bir Pilot Çalışma


ALTUNTAŞ O., ALTUNTAŞ O.

Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, cilt.8, sa.1, ss.39-44, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.39-44
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışma, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklara verilen beden perküsyonu eğitiminin benlik algısı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya DEHB tanısı olan, 9-13 yaş aralığında 4 çocuk dahil edildi. Benlik algısı, Piers-Harris Çocuklarda Öz- Kavramı Ölçeği ile değerlendirildi. Tedavi haftada bir gün; toplam sekiz hafta sürdü. Tedavi sonrasında Piers-Harris Çocuklarda Öz Kavramı ölçeği tekrar uygulandı. Sonuçlar karşılaştırılarak müdahalenin etkisi incelendi. Sonuçlar: Çocukların 3’ü erkek (%75), 1’i (%25) kız olup yaş ortalamaları 10,25’ti. Çocukların benlik algılarında tekrarlanan değerlendirmelere göre benlik algıları ve bu testin alt testlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamadı (p>0,05). Tartışma: Sonuçlara göre bu konuda ileride yapılacak çalışmalarda daha çok seansın yapılması, çalışma sonrasında da uzun dönem takiplerin olması, araştırmanın birden fazla ölçek ile değerlendirilmesi önerilmektedir. DEHB’li çocuklara verilecek olan beden perküsyonu eğitimlerinde grup uyumu ve ritim tutma becerilerine ağırlık verilmesi gerektiğini, ayrıca bu alanda yapılacak ergoterapi müdahalelerinin etkisini değerlendirecek değerlendirme ölçeklerinin geliştirilmesinin bu alana faydalı olacağını düşünmekteyiz.
Purpose: This study was conducted to investigate the effects of body percussion training on selfperception in children with attention deficit hyperactivity disorder. Material and Methods: Four individuals with ADHD between 9-13 years of age were included in the study. The self-perception was assessed using the Piers-Harris Self-Concept Scale. Treatment was done once a week; lasted a total of 8 weeks. The scale was reapplied. The effect of the intervention was examined by comparing the results. Results: Three of the participants were male (75%) and one (25%) was female. The average age was 10.25. There was no significant difference between the self-perceptions of children according to the evaluations (p>0,05). Discussion: According to the results, it is suggested that more sessions should be done in future studies, more long-term follow-up should be done after the study, and the research should be evaluated with more than one scale. We believe that the emphasis should be placed on group harmony and rhythm holding skills in body percussion training for children with ADHD and to develop assessment scales to assess the impact of ergotherapy interventions in this area.