Turkish Journal of Audiology and Hearing Research, cilt.4, sa.1, ss.18-24, 2021 (Hakemli Dergi)
Amaç: COVID-19 pandemisi nedeniyle klinik stajlarda alternatif
yöntemlere ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada, yaz stajında sanal
odyometre programını kullanmış olan Hacettepe Üniversitesi
Odyoloji Bölümü öğrencilerinin sanal staj hakkındaki görüşlerinin
araştırılması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Hacettepe Üniversitesinde Odyoloji
lisans eğitimi alan 54 öğrenci katılmıştır (ortalama=23±5yaş). Verilere
sanal staj uygulamasının özyeterlilik, bilgi ve beceri kazanımları
üzerindeki etkilerine yönelik görüşlerin değerlendirildiği bir soru
formu aracılığıyla ulaşılmıştır.
Bulgular: Kaygı duymalarına rağmen (%61.1), öğrencilerin sanal
odyometre ile bilgi ve becerilerini geliştirdiği (%72.2), çalışma
kalitesini arttırdığı (%59.3) ve uygulamaları bağımsız bir şekilde
gerçekleştirebildikleri (%68.5) bulunmuştur. Öğrencilerin çoğunluğu
programın hasta ile iletişim kurma becerileri üzerinde olumlu
katkısı olmadığını belirtmiştir (%79.6). Ancak, öğrencilerin sanal
odyometreyi kendilerinden emin şekilde kullanabildikleri (%63); hava
(%94.4) ve kemik yolu (%90.7) işitme eşiklerini belirleyebildikleri
gözlenmiştir.
Sonuç: Hasta ile etkileşim açısından yetersiz bulunmasına rağmen,
öğrenci görüşleri alternatif bir yöntem olarak sanal staj uygulamasının
klinik becerileri pekiştirmeyi destekleyebileceğine işaret etmektedir
Distance learning in audiology during COVID-19
pandemic: Students’ opinions on virtual internship
Objective: Present study aimed to investigate Audiology students’
opinions about virtual internship who used the virtual audiometer
program during their summer internship.
Materials and Methods: Fifty-four students of Audiology (mean
age=23±5years) from Hacettepe University participated in the study.
Data were collected using a questionnaire about the effects of the
virtual internship on self-efficacy, knowledge and skills acquisition.
Results: Despite being anxious (61.1%), students’ knowledge,
skills (72.2%) and quality of work (59.3%) improved significantly
with the use of virtual audiometer. Most students stated that the
program did not have a positive effect on the ability to interact with
patients (79.6%). However, they could use the virtual audiometer
independently (68.5%) and confidently (63%) and measure the air-
(94.4%) and bone-conduction (90.7%) thresholds.
Conclusion: Students’ opinions about the use of virtual internship
indicated that this alternative approach may support the reinforcement
of clinical skills, despite having limitations of interactions with
patients